11 Eylül 2012 Salı

QUINOA ve HAMUR :)

Blogları dolaşmanın kötü yanımı desem, yoksa iyi yanımı her gördüğümü yapıp yemek istiyorum, toksamda acıkıyorum, bu sabah bloglara gezinirken hamur kızartmalarını görünce (Balböcüklerinde ve özgürtatlar blog ları  ..) yapmasam olmaz, yemesem olmaz misali Deren de okula gitmeden önce yer diyerekten herzaman hazir pizza hamuru kızartırken bu sefer evde yapıp hamuru bir güzel kızarttım, bahane ile bende şöyle kıyısından köşesinden birkaç tane mide ye yuvarladım:)) 

Biraz sağlıklı tarafından yapıp içine koyduğum peyniri tuzsuz olandan, unu da kepekli olandan seçtim...


Ama hamur sonrasi akşam için diyede son zamanlarda pirinç ve makarna yerine alternatif ve sağlıklı olan QUINOA yı seçtim, aynen pilav yapar gibi 1 kap quinoa için 2 bardak su olarak pişiriliyor, çok az tuz ve zeytinyağını da sonradan ilave edip yanınada bolca bahçe :) malzemelerinden karışık salatayıda birde et sotesi ilave edince lezzetli akşam yemeğimiz hazır oldu..

Quinoa piştikten sonra aynı bulgura benziyor tadı lezzetli, kısır gibi de yapıp soğuk olarak ta yeniyor henüz denemediyseniz tavsiye ederim..Herkeslere AFİYET OLSUN

37 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok haklısınız bende bloglarda gördüğüm herşeyi yapmak istiyorum,ee yapınca birde tadına bakıyoruz..ne olacak halimiz..ellerinize sağlık,çok güzel olmuş..benimde aklıma düşürdünüz..yarın yapılacak..quionayı ilk sizden duydum..markete yarın bakıcağım..denemek isterim..sevgiler.

*mehtap dedi ki...

Buarlarda var mıdır bilmem,bende ilk kez duydum.Eline sağlık,kızartmada nefis..

pembe kekik dedi ki...

Hamur kızartması nefis.Quınoa daha önce duydum ama rastlamadım.Sevgiler.

www dedi ki...

Ellerine saglik! Cok severim hamur kizartmasini. Quionayi nereden temin ettin?

Özgür Tatlar dedi ki...

ohh sen sagliklisini yapmissin..ben pisi de kaldim daha.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen ve Mehtap Turkiyede vardir mutlaka diyorum, gerci buralardada birkac senedir populer herkes saglikli beslenmeye yonelmeye baslayinca..bulursaniz mutlaka deneyin..guzel oluyor..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe kekik sagol canim..hic yemsem olacak ama ne yapayim :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Feyza ben Canada dayim, genelde tum marketlerde organik kisimlarda bulunuyor..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur tatlar canim hamuru once senin blogda gormustum:)) Ben daha saglikli diyerekten yada avuntu olarak kepekli un kullanip arkasindanda daha saglikli Quinoa yi yaptim:)

pasta köşesi dedi ki...

evet yemek bloğu olmamıza rağmen insan gezerken gerçekten hepsini yapası geliyor :) elerine sağlık canım ikiside nefis görünüyor:)hiç denemedim ama bulguru çok severim tadı benziyor dediğin için artı sağlıklı olması ilgimi çekti :)

bircanın renkli dünyası dedi ki...

afiyet olsun :9

MAZES dedi ki...

of,of,ellerine sağılık,kızartma sevmeyen var mıdır?Metroda maş fasuliye kestirdim gözüme ,bakayım quinoa da var mıdır ,1-2 ay içersinde alırım .

mutfagabuyrun dedi ki...

hamuru bende alsam süper olurdu çayımın yanına.elerine sağlık canım.sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

bende blogları gezerken aynı şeyleri düşünüyorum yap ye :)insanın canı hepsinden istiyor :)qoinoa ince bulgur gibi birşey sanırım hiç denemedim eminim nefistir ellerine sağlık...

Gurme Şirine dedi ki...

hamur kızartmayı bende çok severim...
geçen haftasonu kahvaltıya bende yapmıştım...
özlemişim valla...
ellerine sağlık canım...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili pasta kosesi evet bulgura benziyor pistikten sonra tadida oyle :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

The bircan tesekkurler oldu bile afiyet:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazes bir arastir derim bakarsin bulursun..denemeni tavsiye ederim..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga buyrun buyur gel bugunede kaldi isitir yeriz :)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Anne eli gibi sagol canim..ne olacak bilmem her gordugunmuzu denemek istemek:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme Sirinem sagol canim..hamur kizartmasi 1 numara :))

ilhan dedi ki...

Evet kesinlikle haklısınız. Özellikle yemeğe yakın saatlerde ve gece geç vakit yemek bloğu gezmemek gerekiyor. Quinoa'yı bir kere aldım, sevmedim ama becerememiş olabilirim. Tam niye bahçeden bahis yok derken kıyısından köşesinden yerini almış. :)) Ellerinize sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili ilhan , tadi biraz farkli ama coban salatasi ile karistirip yada yogurtlu yemeyi deneyin derim.Erkeklerin askerlik muhabbeti gibi benim bahce muhabbetimde hic bitmeyecek :)))))

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

tek kelime ile süperrrrrrr.

Unknown dedi ki...

Merak ettim bu Quionayı... Ben de denemek istiyorum... Ellerinize saglik... Hele de bahce ürünleriyle, eminim cok lezzetli olmustur... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Merhaba iadeyi ziyarete geldim 5 senede 100'e yakın blog denemesi yaptım:)))Ellerinize sağlık sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bir kase lezzet sagol canim :)

Munster buldugunuzda alip deneyin derim, hem saglikli hem tadi guzel (yada ben seviyorum ) hele salata ile

Derya Sezgin tesekkurler iadei ziyaret icin..5 senede 100 blog ?? Artik son denemenizmi :)) Blog unuz gayet guzel..beyendim.

Hepinize sevgiler diyorum :)))

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Çocuklar küçükken ne çok yapardım,şimdi kızartma korkusundan yapamıyor,anca resimlerini seyrediyorum hayran hayran:)
Quinoa sanırım orda olan birşey ben bilmiyorum,görüntüsü gerçekten bulgura benziyor.
Sevgiler...

Esradan dedi ki...

gerçekten doğru.blogları gezsek mi iyi.gezmesek mi...harika lezzetleri görüp yakın zamanda deneyemeyince aklımızda kalıyor.teknolojinin biraz daha ilerlemesi lazım kiii burdan baktıklarımızın tadlarınada bakabilelim :)) mutluluk dolu bir güne uyanmanız dileklerimle sevgiler

VuslaT dedi ki...

Ellerinize sağlık afiyet bal olsun..Bereketli sofralarınız daim olsun. Sevgiler..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

aaa ben de tam Quinoa almıştım ve nasıl yapayım diye düşünüyordum, çok iyi oldu, teşekkürler...ellerinize sağlık...

Daily Rental House in Turkey dedi ki...

Merhaba,
Ben fotoğraftan kuskusa benzettim,bilir misiniz kuskusu?

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevalce Lezzzetler sagol canim:) Biz hamur kizartamsindan vazgecemiyoruz biorsey degil etraftaki yabanci komsularida alistirdim:)) Quinoa Turkiyede var mis bazi blog arkadaslari bahsetti..dene derim bulunca..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslat tesekkurler canim hepimizin olsun:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Esra..belki bir gun neden olmasin sanal yoldan deneme ha :)))hepimiz mutluluk dolu gunlere uyanalim ..sagol canim sevgiler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat Mutfakta Guzel..dene derim..ayni pilav gibi zaten ustundede yaziyordur tarif ..azbirsey tadi degisik ama guzel oluyor ben seviyorum..sevgiler diyorum:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Daily rental house in Turkey..tabiki bilirim kuskusu burada satiliyor :)) evet ben kuskusu dusunmedim bulgur dedim ama kuskusun kucucuk hali:))Tesekkur ederim yorumunuz icin sevgiler:))