14 Eylül 2012 Cuma

CASTILLO de ALMANSA Reserva-2008

Geçtiğimiz haftalarda çok çeşitli şaraplar içmeme rağmen fırsat olupta sevenler için paylaşamadım, aslında şarap seçmek, içmek, kişisel bir zevktir..kimisi sever kimisi sevmez..Beyaz ımı üretici şirket devam ettiği müddetçe değiştirmeden içeceğim, ama kırmızıda Argentina  sevdalısı olsamda, tüm ülke kırmızılarna açığım, tadar, seversem devamını alır sevmezsem birdaha ağzıma bile koymam..Son zamanlarda arada beyazlarla ilgili değişik tadımlar yaptıysamda..yine kırmızılardan en son içtiğim İSPANYA dan CASTİLLO de ALMANSA  -Reserva 2008 den bahsetmeden geçemeyeceğim..

Satış reonlarında fiatı oldukça uygun ( $11.95)( Canada da) ama kesinlikle kalitesi yüksek, orta vücutlu, dengeli asit oranı, yumuşak içimi ve kırmızı meyve aroma yoğunluğu ile hafiften duman-isimsi tadı ile keyifli bir kırmızı..

Alkol oranı 14%..dolayısı ile kesinlikle 30 dk.-1 saat arası dinlendirildikten sonra içilmesini tavsiye ederim..İspanya şaraplarını sevenlere duyurulur :)) 

Bu arada bizim buralardan Niagara dan Peninsula Ridge 2008 -Inox Chardonnay 

ve Fransadan Les Ce pages Chardonnay blanc denediklerimin arasında..

ama dedim ya benim Sawmill Creek imin yeri ayrı..

Keyifli Hafta sonu diliyorum..CHEERS!!

14 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Cheerrs...Ben yinede her zaman güzel bir kırmızıyı hiç bir şeye değişmem..Ama tavsiye ettiğiniz beyazı misafirlerime ikram edebilirim...Buralarda nerede buluruz acaba..ismini kaydettim,bakacağım..sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

afiyet olsun canım...

Bir Erkeğin Günlüğü dedi ki...

Bizde Kral ile dolaşıyorduk sizi gördük.

Asiye VURAN dedi ki...

afiyet olsun sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen, beyaz sarap Ontario bolgesine ait..Canada disinda iseniz pek bulabileceginizi sanmiyorum..Ama kirmizi olarak Turkiyeden Terra Kalecik Karasini tavsiye ederim. Ayrica bir arkadas Turkiyedeki saraplarla ilgili guzel seyler yazdigi:Kadehtekilezzetinpesinde.com.ziyaret ederseniz, fikir sahibi olabilirsiniz Turk saraplari hakkinda..sevgiler diyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme Sirinem sagol canim..oluyor afiyet :) Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Birerkegingunlugu, tesekkurler ziyaretiniz icin , sevgiler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkurler Asiye, iyi hafta sonu diliyorum sevgiler :)

siyah kuğu dedi ki...

Tamam istiyorum o dediğinden:))) mucuks:)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Kugum..sen yeterki iste ben alirim da, yaparimda, yediririmde..Benden de sana kocaman bir muccckkkk:))

ilhan dedi ki...

Sayenizde şaraba da merak sarmak üzereyim. :)) Dün sizin bu paylaşımınızı okuduktan sonra internette araştırma yapmaya başladım. Gidişat fena valla. Yok yok rakıdan vazgeçmeyeceğim. Size afiyet olsun. Bahçe ve şarap olayınızı gıpte ile izliyorum. :))

Özgür Tatlar dedi ki...

Sarap bir zevk isi gercekten herkesin begenisi farkli .Heryemege her ortama gore degisiyor .Velhasil cok karisik bu sarap isleri .Sana afiyet olsun .

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ilhan..Raki nin yeri baskadir tabi ama sarap ta fena degil inanin..En buyuk hayalim bir gun gol kiyisi ev alip motel olarak isletmek ve aksam uzerleride sarap ve peynir keyfini misafirlere tattirmak :)) evde yapmak icin cabalamiyorda degilim:))Gununuz guzel gecsin..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ozgur tatlar gercekten sarap zevk isi ..damak isi..ben seviyorum napim:)))sagol canimm afiyet oluyor :) Sevgiler diyorum..