3 Mayıs 2013 Cuma

SALÇALI YUMURTA :)

Sabah kahvaltısında bazen insan herzaman yediklerinin dışında farklı tatlar denemek istiyor..yokki evde sucuk pastırma, deneyim bazı bloger arkadaşların paylaştıkları gibi paçanga börekler yada sucuklu güveçler :) benim Türk bakkalını ziyaret etmem lazımki alayım deneyim, oda bu aralar mümkün olmayacağından heleki bugün..dedim kendime yumurtalı sandviç yapayım..Yumurtalı sandviç derken öyle özel bir tarif değil..kolaymı kolay ama lezzeti yerinde, iyikide yapmışım dedirten bir tat çıktı ortaya..Nasılmı?

Malzemeler:
2 ad.yumurta
1 adet yeşil biber
1-2 yemek kaşığı sıvı yağ
1 yemek kaşığı biber salçası(acı yada tatlı)
istediğiniz kuru baharat(arzuya göre)
2 adet ince pide(Tortilla pidelerinden)


Yapılışı:
Yağı tavaya döküp, ocağı açalım, biberimizi küçücük doğrayarak, az bir şey kavuralım, biber salçamızı ilave edelim yine karıştıralım, ve iki adet yumurtamızıda kırıp tavadakilere ilave edelim..ve hepsini birden karıştırarak, yumurtaların piştiğinden emin olunca ocaktan alıp, karabiber, kuru nane vs. ne isterseniz ilave edip, salçalı yumurtamızı iki adet tortilla pidesine paylaştıralım(Pidelerin bir kenarına koyalım diğer tarafı üzerine kapatalım, poğca yapar gibi)Yumurta koyduğumuz  pideleri tost makinanız varsa hafif tost yapalım, yoksa yağsız tavada arkalı önlü azbirşey kızartalım, yanınada çay yada kahvemizi yaptıkmı, geriye afiyetlen yemek kalıyor..Havada güzel, bahçe hala kıştan kalmaysada yinede sessiz sakin kuşlarla kahvaltı etmek keyifli oldu bu sabah..Mutlu güzel birhafta sonunuz olsun diyorum.

74 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

salçalı denememiştim canım.nefis olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun, dene bir gun, biber salcasinin bu kadar guzel tat verecegini huc dusunmemistim:)) sevgiler

Başak dedi ki...

Sabahları aynı şeyleri yemek bana da sıkıcı gelir. Biber salçasını severim. Denemekte yarar var. Afiyetler olmuştur :)

Unknown dedi ki...

Menemeni çok sevdiğim için, muhtemelen bu yumurtaya da bayılacağım. Domates olmadığı için sulanmamıştır da:) Bu hafta sonu bir deneyeyim:) Eline sağlık. Afiyet olsun.

huuuubakbi dedi ki...

bunu çanakkalede ekmeğin arasına yapıp tost makinasında hafif basıp yapıyorlar adına da bomba deyip satıyorlar.çok meşhurdur ..ellerine sağlık cnm

tubanne dedi ki...

Ay çok sevindim değişik bie yumurta tarifi öğrendiğime inan ki:)Çünkü her sabah yumurta yapıyorum -bazı günler gözleme,tarifini vereyim bir gün-;domates salçası kullanmıştım ama biber kullanmadım,eminim daha lezzetli olur.Hem biber salçası sana biraz sucuk ,pastırma havası vermiştir,tam olmasa da:)Çok öpüyorum,sevgiler:)

pasta köşesi dedi ki...

benim benim ablam :) çok şükür çok iyim :) bayılıyorum ben senin böyle pratik ve leziz tariflerine ellerine sağlık yine nefissssss görünüyor ablam benimmmmm :))denicem ben bunu çok merak ettim hayırlı geceler ablacım öpüyorum kocamannnnn :))

fatosun mutfagından... dedi ki...

şimdi 3 ay yumurta yemem yasaklanmışken bu tarif yutkundurdu beni...yumurtasızı 11.günüm:((

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Basak mutlaka dene derim biber salcasinin bu kadar farkli lezzet verecegini bilmezdim.iyi hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilgun hic sulanmadi ben sevdim de verdigi lezzeti birde 2 dk.lik isi var:) bakalim beyenecekmisiniz siz..bir dene musait zamaninda. Keyifli hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mormenekseler bilmeden meshur bir tost yapmisim haberim yok:) demek adida bomba:):) iyi hafta sonu diliyorum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubacim madem yumurta seviyorsun ozaman iyi kalite biber salcasi alip bunu yap musait zamaninda..oglen yemeyi yerine bile gecer:) ya evet sucuk pastirma olmayinca biber salcasina sardim:)bu arada gozleme tarifini bekliyorum. Egeyi seni optum keyifli hafta sonu dilefim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta kosesi guzel kardesim iyi ol iyi ol:) biber sakcan vardir yumurtanda yap hemencik dene bakalim..umarim sende sever beyenirsin:) sanada iyi geceler..burada henuz saat 3.30:) bende optum kocamannnn..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Fatosun mutfagindan alerjimi var yoksa yumurtaya karsi? Canini istettim:( umarim 3 ay sonra yemeye baslayinca deneyebilirsin. Mutlu hafta sonu olsun.

pasta köşesi dedi ki...

zaman farkı sonradan dank ediyor ablam bana yaaaa :))hahaha yazdıktan sonra aklıma geldi ama artık çok geçtiiiii :))

ilhan dedi ki...

Sanki menemene benziyor ama daha katı oluyor herhalde salçadan dolayı. Hatta ocaktan almadan peynir rendeleri de çok yakışır bence. Bir de şarap, pardon şarap yok karıştırdım öğünleri. :)) Eline sağlık, afiyet olsun.

Unknown dedi ki...

Güzel bir kahvaltılık tarifi ellerine sağlık :)

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

Kuzum bu yumurtali pratik börek olmus.
Mmmm nefis Elinin saglik.:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta kosem:) olsun sekercim..nasil olsa olacak gece dimi birkac saat sonra hahha...7 saat var arada Turkiye aksam 7 iken burada oglen 12 :):)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan belki buraz ama kati az birsey dedigin gibi..peynir dogru ya.birdahakine peynirde koyacagim:) sabah yoktu ama suan sarap var yaninda yumurta siz peynir var sadece:)keyifli hafta sonu olsun...benimki keyifli olacak Sule-sarap arkadasim gelecek yarin aksam:) buyur gel..isteyene raki temin edilir:):)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ugurbocegim mutfagi tesekkur ederim. Mutlu hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bir kase lezzet sizlerin kek leri borekleri yapamayinca boyle kolay olani yapip yiyorum :):) sevgiyle mutlu hafta sonu diliyorum:)

Unknown dedi ki...

Immm süper oluş...Bende menemen yaparken az salça katıp yapanlardanım.Seninkide faklı olmuş.Ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel bir tost olmuş. Sevgiler...

yildiz dedi ki...

En güzel lezzetler hep böyle zamanlarda ortaya cikar zaten.
Su güvec de sucuk yapan bir arkadasimiz var, ben de taniyorum:))
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum sevgili DostBahcem...

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

ohhhh afiyet şeker olsun..Aynı hafta sonu dilekleri benden de size gelsin..

Hanife Mert dedi ki...

Çok güzel ve basit bir tarif Emel hanım. Elinize sağlık.Afiyet olsun.
İyi pazarlar diliyorum. Sevgilerimle,

mavii dedi ki...

OFFFFF bu tam benlik bişeyyyyy bide yerken yaglar damladı mı tamamdır:))
ben bunu kesin deniyccem ablişimmmm agzım sulandı:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Fatos demir tesekkur ediyorum..evet salca iyi oluyormus sevdim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim..evet ya bir sucuklu guvec yapamadim yapanlara afiyet olsun ne diyelim:)) Mutlu ve guzel bir pazar gunu diliyorum.sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekik tesekkur ederim sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arzu tesekkur ederim oldu afiyet coktan:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanife Mert tesekkur ediyorum evet oldukca basit 2. dk.lik tarif ama lezzeti buyuk oldu:)) sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Maviim canim kardesim..ah sen ah..bak simdi yaglarini damlattin :))yap yap senin guzeller de severler belki kolay yaz yemeyi diye:)) sarildim..

Adsız dedi ki...

Emelciğim, merhaba.Sadece teşekkür etmek için uğradım; değerli ziyaretlerin ve yorumların için.Daha sonra gelip, okumadığım tüm yazılarını okuyacağım.Şimdi ise, canımı çektirttiğin:) salçalı yumurtayı yapmaya gidiyorum. Sevgilerle kucaklıyorum.

Depresif Ayu dedi ki...

Ben de bazen yumurtalı sandviç yaparım ama bu şekilde denememiştim. Tarif çok güzele benziyor. Eline sağlık arkadaşım. Denemem lazım hemen :)))

Renkli Dünyam dedi ki...

Emelciğim yumurtayı böyle değişik bir şekilde pişirip tortillayla güzelce paketlemen çok akıllıca on numara ellerine sağlık canım.Sevgilerimi gönderiyorum canım.

Heyyfi dedi ki...

Bu tam benim için bir tarif olmuş canım.
Bu totilla ekmeklerine bayılıyorum zaten, her şeye çok yakışıyor. Birde yanında çay dedin mi, zaten akan sular durdu:)))
Bu arada bir önceki yazındaki yorumuma verdiğin cevabı bir söz kabul ettim:))
Seneye bekliyoruz:)
Öpüyorum canım arkadaşım seni...

VuslaT dedi ki...

Aman Emelcim daha ne olsun sucuğa pastırmaya on basar bu salçalı yumurta. Ellerine sağlık, keşke yakın olaydık bende sana gelirdim karşılıklı kuş seslerini dinleyerek yapardık kahvaltımızı..neyse birdahaki salçalı yumurtaya kadar beni özle anacım bay bay:))

MAZES dedi ki...

yumurta biraz yasak olduğu için yumurtalı her şeye bayılıyorum,hele uykusuz sorunlarıma yumurta süper bir ilaç benim için,ellerine sağılık canım ve güzel hafta dilerim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zerrincim senden haber almak guzel..umarim hersey cok daha iyidir senin ve ailen icin..sevgilerimi ilettim sana:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayucum cok canin istediginde iki dak. da yapip yiyecegin bir tarif:)) tarif bile denmez aslinda ya ama lezzetliydi..tatil bitti sanirim? Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Renkli Dunyam:) "paketledim" yumurtayi degisiklik olsun diye ama iyike paketlemisim:)) sevgilerimi gonderdim canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Heyyficim..severim bende tortillayi cok herseyde kullanirim buda ilk denemydi:)) su aralar megulsun biliyorum..Sirince ve Urlaya gittiginde benim icinde test yapmayi unutma:)) sarildim canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim ahh keske yakin olsa idik bir dost yuze ve muhabbete ihtiyacim var oldugu gunlerde..belki bir gun diyorum..ve tanimasamda yuzyuze seni yinede ozledigimi bilmeni istiyorum:)) savgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim yumurtaya karsi alerji olayi var galiba..bende cok yiyen biri degilim ama arada yumurta gunu olup canim istiyor..sanada cok cok guzel bir hafta diliyorum canim, sevgiler..

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Salçalı yumurtayı cok severim.Çok güzel oluyor.Bir ek bilgi daha vereyim.Bazen acıkayla da yapıyorum.Çok güzel oluyor.Tavsiye ederim :)

AslıASLI dedi ki...

Salçalı yumurta hiç denemedim ama yeni tatlara hep açığımdır Dostbahçem. Acaba ben bunu lavaş alsam hani pide gibi oluyorya onun içine sarıp tost yapsam nasıl olur? böyle bir denemek istiyorum.
Görüntü harika ve bir şey daha var ben akşam çok az yedim şimdi çok açım :) bir şeyde yemek istemiyordum ama şimdi bu tarifini görünce napıcam bilmiyorum :)
Ellerine sağlık...

ihlamurcum dedi ki...

Üzülmeyin zaten sucuk gibi şeyler sağlığa zararlı. Salçalı fikre sıcak baktım,fikrinize sağlık.

chfashiontrend dedi ki...

Yumurta ve yumurta yemeklerini çok seviyorum...Çok güzel pratik bir tarif oldu benim için...Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busra birdahakine acika ile denenecek not alinmistir:) Tesekkur ediyorum sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim, lavas ekmegi ile bence cok daha guzel olur denersen haber ver ozaman bende alip o sekilde denerim..yaz zamani bahcede hafif oglen yemegi icinde guzel olur..acaba ayranda yapsakmiki yanina:)))Birde karnin acikinca yiyeceksin ac tutma kendini:)) sarildim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum sagolasin sucuk konusundaki fikrinden dolayi..almayim dimi:) salcali daha guzel daha lezzetli hemde hafif:)) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

chfashiontrend, hosgeldiniz:)kolay ve pratik ne varsa benim favorite im:)) zor seylere hic gelemem..sevgiler:)

hdidem95 dedi ki...

oh mis mis değişik nefis ellerine sağlık sevgiler
www.hadisofraya.com

Adsız dedi ki...


çoktan uğramıyordum sana,geldim gördüm ki epey tembelleşmişsin!
Beş dakkada beşiktaş tarifi !
OLMAZ YAHU!!!
Şöyle bir kuzu dolması,
perdeli pilav tarifi ver de
gözümüz gönlümüz açılsın!
Neymiş biberi koy tavaya ,salçayı ekle,yumurtayı kır oldu da bitti maşallah!
Olmaz dost bahçesim olmaz:-))))))))

Hava güzel,iyiyim ve sen çıktın karşıma idare et !

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Afiyet olsun :)

Pratik ve lezzetli şeylere bayılırım ben, bunu da denemek lazım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hdidem95 Tesekkur ediyorum , ziyaretinize gelecegim bende:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny canim bu aralar boyle:) biliyorsunki ben oyle uzun uzadiya yapilan fazla complex olanlarla ugrasamam:) ugrassamda burada paylasmam:) kolay ve pratik olanlar paylasilanlar ama buda pek bir pratik oldu farkindayim:))sen gel ben yaparim sana kuzu dolmasi ama kuzusuz olandan:)) hem sen neden bana pek ugramamisrim sana demissin??:))sevgilerimi gonderdim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nur salkimi tesekkur ediyorum sevgilerimi gonderdim..

Adsız dedi ki...


Kuzusuz kuzu dolması!
İyiymiş:-)))))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny..yazik ya onlara bosver ben zeytinyagli yaparim sana:))

vişnap dedi ki...

ohhh misss olmuş bir ikindi kahvaltısında terasta çay keyfime eşlik edecek güzel tarifin canımm ellerine sağlık :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim basitmi basit az salca bir-iki yumurta oldu sana miss lezzet:) benden ancak bu kadar...ama sevdim cook..cayina keyifle eslik edecektir..
Birde ben etsem:)

tatlı sefam dedi ki...

elıne sağlık hepsı bır arada tam doyumluk

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Selma Tamer tesekkur ederim:)

*mehtap dedi ki...

off bu nasıl bir lezzettir, bende yapıcam çocuklara ve kendimize tabii ki:) ellerine sağlık..

MAZES dedi ki...

ay ,çok şükür sadece güneş alerjim var ,safra kesem yok ,yumurta yedikten sonra uyku haline düşüyorum .

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap tesekkur ederim guzel hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim, ah simdi anladim yumurta yiyememeni..saglik olsun canim, onemli olan o. Mutlu bir hafta sonu diliyorum:)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş mutlaka deneyeceğim ellerine sağlık canım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cesnici Handan cok tesekkur ederim, sevgiler:)

Tulay, dedi ki...

muthissin emel mutlaka deneyecegim ellerine saglik canim xxx

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim yemek konusunda ne kadar efort sarfettigimi gordun:) xo