13 Mayıs 2013 Pazartesi

MISIR UNLU KEK..

Buzzz gibi bir günün gecesinde dışarıda rüzgarın uğultusu, hafiften atıştıran kar mı desem buz taneciklerimi desem camda tıkırdarken giymişim yine kışlık pj.ler, bahara ne oldu, yoksa kış gitmedimi diyerek hava durumunu dinlerken bu gece donma olacağını hava raporcusu gözüme baka baka söyleyip, derece de şuan 1 e kadar düşünce salep yapsamda içsemmiki havalarına girdim. İki gündür yine üşümelerdeyiz:( neyseki yarin 10 derece imiş aman ne iyi..Hala bahçe işine başlayamadık, ancak mayıs son haftası, yoksa ne ekilir ne biçilir, ektiklerimizde donar gider. Aslında ben sadece MISIR UNLU KEK tarifi verecektim size gecenin bir vakti, ama buz ve kar ı görünce dayanamayıp hava raporculuğuna kalkıştım:)
Türkiye ziyaretimde Zeyno lara gittiğimde bize mısır unundan kek yapmıştı..yada ben kek diye hatırlıyorum niyemi..geçenlerde yapmaya kalkışıp tarifini almak için aradığımda bana kek degil ekmek olduğunu tatlı değil tuzlu olduğunu söyleyince olmaz tatlı kek istiyorum deyip kendisinden tarifi tuzlu kek iolarak alıp, birde ablamı arayaraktan onada sorduğumda tabiki tatlı olarak yapabilirsin deyince birde ablamdan tarif aldım. Zaten iki tarif aşağı yukarı aynı idi birinde az tuz diğerinde şeker vardı..ve ben şekerli tarifi denedim, ben dahil kim yediyse herkes çok beyendi ve bende bundan sonra kekleri sadece mısır unlu kek olarak yapma kararı aldım:) ben arada takarım birşeyi sevdimmi bıkana, bıktırana kadar devamlı yapar yer, yediririm bazen zorla:)) sizlerinde kendinize göre tarifiniz vardır ama benimkinide paylaşmakta sakınca yok sanırım, sakıncası varsada geç kaldınız yayınladım bile:)


Malzemeler:
Ölçü olarak orta boy su bardağı kullandım
3 yumurta
1 su bardak süt yada yoğurt
1/2 su bardak sıvı yağ
1 bardak kahverengi şeker
1 bardak mısır unu
1 bardak beyazlatılmamış un(yada normal un)
1 pk.kabartma tozu
çok az limon kabuğu rendesi(istenirse)

Yapılışı:
yumurta, süt, sıvı yağ, şeker i derin bir kap a koyarak mikserle iyice karıştıralım. Mısır unu ve normal unuda ilave edip karıştıralım ve kabartma tozunu ve az limon kabuğunuda ekleyelim, bir iki kez karıştırıp, hafif yağlanmış orta boy dörtköşe cam kalıba/ yada kelepçeli kalıba döküp, önceden ısıtılmış (180’/360 F.) fırında 30 dk. pişirelim. Kontrol ederek fırından çıkarıp soğumaya bırakalım, dilimleyerek afiyetlen yiyelim.
Not: Fırın ayarları farklı olduğundan 30 dk. benim için yeterli isede sizlerinkinde 5-10 dk. daha fazla pişmesi gerekebilir. Dolayısı ile mutlaka kontrol ederek fırından çıkaralım.

57 yorum:

MAZES dedi ki...

günaydınlar canım ,okurken bile üşüdüm ,sizin baharınız yollarda bir yerlerde muhabette dalmıştır ,gelir,gelmez olur mu .Bizde de azıcık soğudu ,dün aha ,düzelecek derken gece bir gök gürültü ,bir yağmur ,bahar gelecek canım.Tatlı mısır unlu kek ....sen yaptıysan güzeldir demek,zaten görüntüsü de belli...ellerine,aklına sağılık canım,iyi ısınmalar ..bir de sıcacık kahve ....

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim gunaydin diyorum. Saat cok gec oldu hala oturuyorum..Cok uzulmeyim ozaman birtek burasi kotu diye..gelecek elbet bahar ve ardindan hemencik yaz:) mutlu ve gonlunce bir hafta diliyorum.gunun aydin olsun..ben yavastan uyumaya gideyim bari sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.mis gii kokulu kokulu harika olmuştur canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Kek harika görünüyor ellerinize sağlık hayırlı haftalar

Heyyfi dedi ki...

Canım arkadaşım, kıyamam sana demek hala kar atıştırıyor. Şimdi ne güzel diyeceğim bana kızacaksın. Çok severim karlı havaları. Bu sene göremediğimiz için çok eksik hissediyorum kendimi.
Bu arada mısır ekmeği, mısır unu keki deyince akan sular durur bende. Karadeniz'de çok kullanılır. Ben bayılırım bu ekmeğe yada keke. Ne dersek diyelim, sonuç muhteşem oluyor. Bu tarifi de deneyeceğim. Yoğurdun içine doğradığında düğün bayram olur.
Ben bu kek olduğunda hunharca yerim:))) Bir türlü doyduğumu anlamam:)
Ah canım ya, mısır ekmeği ile ilgili içim doluymuş, yaz yaz bitmedi:)
Sana sıcak günler diliyorum ve sıcacık sevgilerimi gönderiyorum kardeşim....

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Merhaba Canım, ne güzel bir rengi olmuş kekinin :) mısır ununu hiç tatlı olarak kullanmamış, denememiştim, merak ettim doğrusu.
Ellerine sağlık canım, sıcak fakat yağmurlu bir İzmir'den kocaman sevgiler, selamlar gönderiyorum, öpüyorum...

Nuran dedi ki...

Emelcim sana yorum yazmaya hazırlanırken gözüm birden salkım salkım kara üzüme gitti. Gerçekten yazı özledik galiba. Kekin güzel olmuş belli ellerine sağlık sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Günaydınlar Türkiye, İstanbul, Göztepe'den:)) Emelciğim, bu yıl bir gün içinde dört mevsimi yaşıyoruz İstanbul'da da. Ben sıcakları sevmediğim için, durumdan memnunum ama:))) (Böyle dediğimde de kızıyorlar:)) Kışlıklarla, yazlıklar bir arada dolaplarda sıkışmaya başladı:)) Bu mısır unlu keke bayıldım. Çünkü mısır ekmeğini de çok severim:) Hele sıcak ve yanına tereyağ ile çerkez tavuğuda olursa:) Müsaadenle ölçülerini çaldım bu kekin.))) Biraz cebren oldu galiba.....:))) Kocaman sevgiler can arkadaşım.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel olmuş özellikle balık sofralarının olmassa olmazı
ellerine sağlık

VuslaT dedi ki...

Emelcim, günaydın (tabi sana iyi geceler) iyi haftalar dilerim canım yaaa güneşli, mayolu, tuzlu sulu, kumlu günlere hasret yaşamak ne zor olmalı. hep soğuk hep soğuk. Allah bilir en sıcak zamanınızda bile siz hırkasız çıkmıyorsunuzdur dışarı yada en azından akşamları..
gerçi bu da güzel olmalı. Değişik hayat. Belkide ben bu monotonlukta öyle hissediyorum. bazen kızıma derdim gideli Amerikaya Ben pişireyim sen pazarla, kahvaltı evi açalım..Olmadı bir türlü. Kimbilir ben hayallerimden asla umut kesmeyen biriyimdir. dişlerim dökülene kadar kamburum iyice çıkana kadar bu hayali yaşatacağım..

Nerden nereye geldim yine. Çenem düştü..canım benim mısır unu ile yapılan birçok şey harika oluyor. İnan altın ssarısı rengi ayrı çarpıyor, tadı ayrı..Kekin muhteşem olmuş afiyet olsun. Çoban çökeleğinide yap yine yanına o tuzlu bu hafif tatlı enteresan olur sofrada. Ellerine sağlık afiyet olsun. Birgün biryerlerde bir sofra başında birlikte yiyebilmek umuduyla..
Çok seviyorum seni..

anne eli gibi dedi ki...

bizim buralarda da havalar pek iç açıcı değil ama sizin durum pek vahimmiş,kar,buz falan.ama yakındır bahçe mevsimini sizde açarsınız:) mısır ununu çok severim,keke de pek yakışır,eline sağlık canım kek harika görünüyor.

mavii dedi ki...

ablacimmmmmmmm bnm okurken ayaklarim usudu:)sen burayi sicak mi saniyorsun hava kapali olunca ev karanlik oluyor cnm hic bisey yapmak istemiyor benimde kekin cok guzel olmus uzerinede serbet olsa misir unlu revani olur:))

Nurşen Aksoy dedi ki...

Canım ellerine sağlık,çok güzel bir tarif..Çokta sağlıklı olmuş bence..Buralarda soğudu tekrar zaten sıcak normal bir sıcak değildi..Bende geçen hafta fransadaydım,dondum,ısınmaya memlektime geldim..Ama buralarda soğudu..Tabii ordaki kadar değil..Az kaldı hepimize birden bahar gelecek..sevgiler..

vişnap dedi ki...

Şekerciğim gel diyorum sana buralara gideriz köylere bahar nasıl gelmiş görürüz yem yeşil ağaçlar çimenler otlar meleşen kuzular.Emelciğimm çok severim mısır unu kekini illa da fırından çıkar çıkmaz sıcak sıcak yicen o ne tat o ne lezzet offf kalkıp yapasım geldi de olan 2 yumurtanın yanında bir tek eksik yumurta otur oturduğun yerde diyor canımmm afiyetler olsun,ellerine sağlık.çok sarıldım sıcacık bahar tadında..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun tesekkur ediyorum sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yaseminin mutfagi tesekkur ederim sizede guzel bir hafta diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim, uzun suren kis mevsimi olunca mayis geldiginde insan biraz isinmak gunes gormek istiyor..ama burada ancak mayis ortasi isinir 2 hafta bahar gorur hemen yaza geceriz..etraf yesermeye basladi..yapraklari hergun gozlemliyorsun buyudugunu inan.garip bir duygu onlari hergun farkli gormek.Gelecek yaaaz:) Ah misir ekmegi onuda deneyecegim yani galiba ayni tarifi tuzlu olarak, birde yogurtla yiyecegim bayilirim bende yogurtlu ekmek yemeye..hic baska sey olmasa karinimi doyururum..saridlim sevgilerimi gonderdim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oznurcum guzel bir tat oluyor emin ol..bence dene derim..ufaklikta sever belki? Yagmurluda olsa sicak olmasi da guzel..burasi hem oldukca serin birde ruzgar ve kara bulutlar..cok degisti mevsimler cook...sevgilerimi gonderdim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nurancim tesekkur ederim, mevsimi gelince ozleniyor gunes sicak cicek bocek..bekliyoruz elbet gelecek:) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nilguncum, sanada iyi aksam uzerleri..yine serin bir Canada gununden sabahindan:) Galiba artik tum dunyada mevsimler farkli yasaniyor dedigin gibi 4 mevsim 1 gunde oluyor..bizimde her an kislik ve yazliklar hazir..zaten burada ya yazlik giyorsun ya kislik ikisinin arasi pek olmuyor.Hmm Misir unlu ekmek,yapmam lazim simdi, misir ununa takmisken bir an once denesem cok iyi olacak:)sevgilerimi gonderdim kocaman..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sari Mutfak Hande tesekkur ederim..balik sofralarinda yeniyormu kek olarak? yoksa misir ekmegimi? birdahakine ekmek olarak pisireyim..sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim, iyi aksam uzerleri sanada..uyandim kahvalti ettim nerdeyse oglen olacak:) canim burada aslinda yaz zamanlari cok sicak oluyor(genelde) yani oyle hirka falan gerekmiyor..bazen of poff deyip icerden disari bile cikmiyor butun gun Ac .yi acik tutuyoruz ki serinleyeleim..ama bazende yagmurlu da geciyor..ne bileyim..bir gariplesti galiba genel olarak dunya iklimi..yazi yaz zamani kisi kis zamani istiyor insan..gerci burada uzun bir kis oluyor kar yagmasada soguk oluyor..yaz ancak 2 ay soyle bir insanin icini isitiyor..gerci artik eskiye gore cok daha iyi kislarimiz sikayet etmiyorum. Ahh oyle bir cafe acmak kahvalti yeri acmak ne kadar guzel bir -simdilik-hayal sede belki bir gun yaparsin yapabilirsin..benimde tek istegim ya bagim olsun kendi saraplarimi ureteyim yada 5 odali bir evi oda kahvalti olarak isleteyim, ikimizinde hayali belki bir gun gercek olur kimbilir, henuz vakit var:))Misir unlu kek i cok sevdim, sevdik..coban cokelegi ise sadece kendime bile yapiyorum onun sevgisi ayri:)birdahakine misir unlu keki ekmek olarak deneyecegim. Bakalim.
Canim sarildim kocaman sevgilerimi gonderdim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Anne eli gibi tesekkur ediyorum, evet kek cok guzel oldu tadi kivami rengi cok hosuma gitti. Artik devamli yapilacak:)
Heryerde hava bir tatsiz anlasilan biraz yagmur biraz gunes,bahar, sonbahar, yaz, kis, her mevsim yasiyoruz artik, saglik olsun diyoruz sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Maviim canim kardesim, ozaman cok sikayet etmeyim degilmi:) heryerde ayni hava var anlasilan. Misir unlu kek e serbet bak bunu dusunmedim, acaba guzel olurmuki hmm bir ara denemekte fayda var..sevgiler dedim minikleri kucakladim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

NUrsencim kek gercekten guzel oldu sevdim..farkli ve lezzetli bir tat Fransa bu aralar Turkiyeden cok daha soguk ve belki bizim buradan bile. Sefan olmus gidip gelmissin gezme amaclimiydi resimleri paylasirsin bir ara sanirim:) sevgiler .

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim ahh gelebilsem hani ev halkina ayip olmasa alacam valizi gidecem de yok anacim olmaz simdi..nede guzel olurdu dag bayir cayir cimen melesen kuzular..burada melesen kuzuyu ancak ciftlige gidersen gorursun oyle bayira salinmis gezen pek yok:) napalim artik gelmisiz oturuyoruz iste, gelecek ama bahar yakinda yine gunes gosterecek yuzunu..
2 yumurta ilede olurdu kek bence:)ama sen simdi daha guzellerini yapmssindir vardir cayin kahvenin yaninda birseylerin..afiyetler olsun. Bende sicak sevgilerimi gonderiyorum sana kocaman:)

AslıASLI dedi ki...

Keşke orada olsaydım Dostbahçem gerçekten tam benim havam :) ama Allaha şükür burada da havalar baya serin gidiyor. Sen güneşli günleri seviyorsun o yüzden havaların açmasını diliyorum senin için.
Mısır ununu sadece balık kızartma için kullanıyoruz ama bir sürü şey yapıldığını biliyordum :)
Kekin öyle güzel görünüyorki bende şu an çay içiyorum :) valla ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Aslim afiyet olsun cayin bitmistir belki:) bir ara deneyin derim sen yada ablan misir unlu kek i cok guzel ve hafif bir lezzet..Havamiz resmen buz yaw istemezsin mayista bu kadar soguk havayi..ama gel dedim sana ..nezaman istersen..temmuz ve eylul en guzel ay aklinda olsun) biri sicacik digeri ilik..hangisini istersen..Bu arada Chile sarabi ile ilgili cevabim umarim az yardim eder..sevgiler:)

Depresif Ayu dedi ki...

Emelcim revani ışınlayamasam bile tarifini ışınladım, idare et artık :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sagolasin canim arkadasim:) sma nerde
Cell den cevap yazarken zor oluyor gozde girmeyince:) obur yorumun ve cevabi nerde yaw..yok oldu hay beni:) bir bakim naptim yine..

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Beni bu havalar mahvetti demiş Orhan Veli Kanık :)Ah Emelcim biz seninle yaz gelsin yaz gelsin diye inledikçe yaz gelmez oldu:))Mısır unlu kurabiye yapmıştım bir ara ama keki hiç denemedim..Ama nefis görünüyor..mis gibi limon aromasıyla doyulmaz şimdi tadına..Ellerine emeğine sağlık canım..Sevgiyle kucaklıyorum seni :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zeynepcim galiba sikayet etmesek belki sesimiz cikmiyor diye isinirmi dersin:) ben kurabiye yi sende keki deneyelim sayfanda vardir sanirim tarif. Kek hafif ve guzel oldu sevdik. Bende seni kucakliyorum canim:)

yildiz dedi ki...

Sevgili DostBahcem,bizde de durum sizin oralardakinden farkli degil;
hele su Mayis ayi da bir bitsin,bakalim ne olacak:)))
Böylesi soguk havalarda cayin yaninda Misir unundan yapilan ister kek olsun ister ekmek,her ikiside iyi gitmistir,afiyetler olsun,ellerine saglik canimcigim...
Profil resmimi begendigine sevindim,yakin plan resmimi mi biraksam acaba:))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim bende bir tek burasi kotu diye soylenip duruyordum, umutla bekliyorum isinacagimiz gunleri..cok alemsin guldurdun beni..ben artik 5 metreden yakin olmamak sarti ile ancak pozveriyorum:) ben 39 um ama sen sanirim ancak 30 sun:) ve yakin plan da olsa yine beyenecegimden emin olabilirsin yuregi guzel kendi guzel arkadasim;)

pembe kekik dedi ki...

Ben mısır unlu kek veya kurabiyeleri çok seviyorum. Tatlı tuzlu farketmez yeter ki mısır unu olsun...

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Off mis gibi görünüyor :)Ellerine sağlık ve afiyet ,bal,şeker olsun canım

balböcükleri dedi ki...

mısır unuyla kıyır kıyır bir kek olmuştur.ellerine sağlık balım.

Renkli Dünyam dedi ki...

Mısır unuyla yapılan heşeyi çok seviyorum çok lezzetli oluyor.Ellerine sağlık canım arkadaşım.Sevgiler.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

mısır ununu o kadar çok seviyorum ki, eminim lezzetli olmuştur görüntüsü öyle diyor :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe kekik ben ilk kez mart ayinda Turkiyede tanistim misir unlu ekmekle..simdi kek ide dahil cok seviyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busra Kahveci tesekkurler diyorum sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Balbocukleri tesekkurler:)gercektende kiyir kiyir di, sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Renkli Dunyam sagol canim tesekkur ederim..sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Damla Baser gercekten cok lezzetli idi, tesekkurler sevgiler:)

Tulay, dedi ki...

canim buralarda hala bir turlu isinmadi bir damla gunes gorunce hemen disarlara atiyoruz kendimizi ama aninda degisiyor bir ara baktim parmak arasi terlikler sortlar giyilmis ama ertesi gunu botlar kabanlar giyildi :( xxx

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim galiba heryer ayni uc gun once kar atistirdi bugun sort terlik..yarin yagmur..umarim mayis sonrasi yaz gelecek..bahce hala kis gorunumlu:( cicekler ancak aciyor..xoxo

bücürükveben dedi ki...

Mısır unlu kek muhteşem görünüyor hiç yapmadım, yemedim ama görüntüye bakınca canım çekti, eline sağlık, bu arada evde müzik sesi, bir şeyler çalanlar olması güzel bir şey, ben de loto çıksa piyanoya hem de 55 inden sonra başlamak istiyorum amma çılgınlık!!!:)ama çocukluğumdan beri isterdim..sevgilerimle...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim sesini duymak ne guzel:) misir unlu keki dene derim seversin sanirim. Hafif bir kek. Ahh inan calabilsem bende bateri calmak isterim. Suan evimizde olan bir dogum gunumde bana diye alinmisti ama benim yerime Deren kullaniyor:) Bucurukte iyidir umarim sevgiler ..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Hayırlı Kandiller canım,
Bu aralar biraz sağlık,biraz dünya telaşeleri biraz diyet durumları derken koşuşturmalardan ne sizleri ziyaret edebildim,ne bloğa bakabildim.
Her şey yolunda canım,ama sanırım bir süre daha yoğun olacağım.İnşallah en kısa zamanda yine birlikte oluruz.
Bu arada mısır unlu kek de bu saatte bile karnımı acıktıracak güzellikte ellerine sağlık canım.
En içten dileklerimle sevgiler...

pasta köşesi dedi ki...

Tatlı tuzlu hiççççç farketmez ablam çünkü müthiş bir lezzet bu ellerine sağlıkkkkk :) hayırlı kandiller ablam bu arada bilgisayarım bozuldu şimdi yenisi ile yazıyorum canavar gibi :)))) o yüzden yazmamadım bi kaç zaman öptüm seni. Kocaman...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevalcim sizlerede iyi kandiller. Sagligin yerinde olsun ..o hicbirzaman bozulmasin ..bizlerden uzak kalsanda olur yeterki keyfin olsun
Umarim cok onemli degildir saglik problemleri. Mutlu ve saglikli guzel gunler diliyorum..sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta kosem guzel kardesim bundan sonra hic ara vermeden yazacaksin demekki arayi kapatmak icin:) evet nefis bir kekti simdi sira tuzlusunda:) yeni bilgisayarini severek cok cok kullan:) sanada iyi kandiller..sarildim kocaman:)

Özgür Tatlar dedi ki...

Merak etme bizde aynı durumdayız .hava hala soğuk.bir ara bahar gelir gibi olmuştu ama saklandi biryerlere.zaten almanya da üç ay yaz yaşamıyoruz.temmuzda bile bazen bir soğuk oluyor.anında montlarımızı gıyıverıyoruz .Bu havalarda insanları depresif ve mutsuz yapıyor.en iyisi mutfağa gidip birşeyler yapmak.strese birebir.ellerine sağlık.evde bir dolu mısırunum var deneyeceğim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur Tatlar gercekten dort mevsime haziriz her daim. Burada 2 ay gibi yaz ve aylarca suren kis havasi durumundayiz. Onemli olan hep pozitif olmak:) evett mutfak stress e birebir..denersen seversiniz kek i..guzel hafta sonu olsun .

Unknown dedi ki...

ilginç hiç denemedim,rengi harika ve güzel kabarmış ellerine sağlık :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ugurbocegim birgun denemek istersin belki:) lezzetli bir kek..sevgiler..

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık canım şu an yazlıkta Bodrum-Gümüşlükteyim evde şu an için her türlü yiyecek malzemesi yok ama şimdi çıkıp mısır unu alasım geldi bu güzel lezzeti yapmak için :-)Bugün güneş çok fazla ve hava epey sıcak dünden acıcık güneş yanığı maduru olduğum için bugünü evde değerlendirmek zorundayım , bu güzel tarifte bana beni yap der gibi :-)sevgiler.