27 Nisan 2017 Perşembe

Sarap li Patates..

Uzun zaman geçmiş yine..instagram kolay gelince blog u aksatiyorum malesef 😕
Herkesin keyfinin iyi olmasını diliyorum..çok kolay vede lezzetli sarap li patates tarifi paylaşıyorum. .deneyin beğeneceksiniz dir. Tabiki sarap ida sevmeniz gerekiyor...içinde sarap var çünkü :) 

Malzemeler:
15 tane kadar minik patates (ceviz buyuklugunde)
Bir küçük su bardağı kırmızı sarap
Arzu ettiğiniz kuru yada taze baharat(nane kekik acı pul biber tuz karabiber. .)
Önce patatesleri çok iyi yikayin(kabuğu ile yenilecek)
Suda haşlayın ancak çok yumuşamasın hafif diri olacak..suyunu süzüp bir tavaya dizin çatalla patateslerin üzerini hafifçe bastirip catlatin, istediğiniz baharatı bolca patateslerin üzerine serpin. Bir bardak şarap ida patateslerin üzerine döküp kapak kapatarak orta ısıda, şarap tamamen bitene kadar pişirin..kırmızı yada beyaz et yanında yada kendi başına afiyetle yiyin..Bir kadeh kırmızı da eşlik edebilir :)) afiyet olsun! 
   

19 Ocak 2017 Perşembe

Şarap nasıl saklanir..

Diyelimki birkaç sise şarap aldiniz..hemen içmeyip (özellikle kirmizilar) birkaç sene yillandirmak istiyorsunuz ama şarap dolabiniz yok ve şarap kav iniz da yok.. (sanırım kav kullanılıyor ingilizce cellar karşılığı )bu arada saklama kurallarına geçmeden şunu belirteyim; dünya da üretilen şarapların 99% î hemen içmeye elverişli üretilmektedir geri kalan 1% ise yillandirilmak icin yillandirmak derken cook uzun yıllar saklayanlar bu isi profesyonel olarak yapan kişilerdir ve zaten o 1% şarap icilmeyip açık artırmalarda yüksek fiyatlara el değiştirir -buda ayrı bir konu-kafanızı karistirmayim.
Bu benim özel kav im..
Tabiki birkaç yıl saklamak istediğiniz sarap ların hangilerinin yil lanmaya uygun olup olmadığını da bilmeniz gerekir ki -buda farklı bir konu-her sarap saklanmaz alıp içeceksin yada saklanabilecek gibi şaraplardan iki-üç sise alip ilkini hemen içip not alip diğerlerini yıllar içerisinde deneyeceksiniz. Ve farkı farkedeceksiniz🍷


Konu konuyu açıyor şimdi diyelim iyi bir sarap aldiniz ve birkaç yil bekleteceksiniz öncelikle

1-evin en karanlık köşesini bulacaksınız
2-mantarlı şarapları yatıracaksınız
3-derece ortalama 18' olmalı
4-şarapları kımıldatmayacaksınız
5-mümkünse rutubet 70% olacak
6-ses ten güneşten isi dan korunacak
7- yillanma zamanını bileceksiniz 3 yil beklemesi gerekiyorsa fazla bekletmeyeceksiniz.
8-icmeden once icim derecesini ayarlamayı unytmsyacaksiniz.
Bu kadar:))) şayet yillandirma yapmak istemiyorsanız mümkünse saraplarınızı birkaç yil yaşlanmış satın alınız özellikle kırmızı şarap larda 3-4 yil öncesinin şarapları herzaman daha keyiflidir ama bu arada şarabın üzüm çeşidi özelliğini de bilmeniz gerekir...beyaz saraplarin çok azı yillandirmaya elverişli olup alın gerekli soğukluk ta açıp keyfine bakin...oldukça basit çok fazla detay â girmeden sadece evde saklanma koşullarından bahsettim bir sonrakine özel kav lardan ve hicbirzaman alamayacağım şaraplardan kısaca bahsederim..keyifle sağlıklı kalin..cheers😊şerefe! 

5 Aralık 2016 Pazartesi

Ceeee..döndüm 😁😁😁

Evettt uzun zaman sonrasın dan merhabalar ..bir tembellik bir tembellik birde laptop in eskimesi tablet im den chrome yukleyemedigimden paylaşım yapamamak vs.vs. bahane uzar gider😄 elime yeni bir tablet geçti ufak minik ama blog â dönmem için bahane oldu . .türkçe klavye de ayarlayınca hemen ses vereyim dedim arkadaşları bekletmeyim..bundan böyle aranızda sadece şarap paylaşımları ile olucam belki çok arada yemek resimleri ama tarif yok şayet çok özel se ancak ozaman..

Dedim ya şarap la ilgili yazılar paylaşma düşüncesindeyim ona göre iyi okuyun ogrenin ki arada yazılı yapınca sınıfta kalmayin😃😂

Hemen kendimle ilgili bir hikaye yazayim..ister gülün ister deli bu deyin...gecen cuma akşamı için şarap açacağım şarapların bulunduğu yere indim  (BU arada evde 50 den fazla farklı ülkelerin ve canada nin şarabı var 20 tane kadarı ayrı yerde ve beklemede diğerleri de her an acilmaya hazir farklı bir yerde)
Şarapları gözden geçiriyorum hangisini açsam diye elime alıyorum bakıyorum sevip yerine koyuyorum BU böyle 5-6 sise devam etti baktım ki ben sise leri me kıyamıyorum yani hiçbirini açmak istemiyorum aynen Lord of the ring teki küçük yaratık gibi my preciousss demeye başlamadan beni aldı bır gülmek ama sonuçta tabiki bir Canada şarabını seçtim zorlada olsa😄
Tabi o sise seçilene karar verilene kadar kaç kere mutfak ve şaraplar arasında gidip geldim yazmasam daha iyi..

Hepinize sevgiler diyorum...günlerimiz hep keyifli olsun . .
Not;sayet yazım hatam olursa kusura bakmayın tablet ten ilk deneme nede olsa..