19 Ocak 2017 Perşembe

Şarap nasıl saklanir..

Diyelimki birkaç sise şarap aldiniz..hemen içmeyip (özellikle kirmizilar) birkaç sene yillandirmak istiyorsunuz ama şarap dolabiniz yok ve şarap kav iniz da yok.. (sanırım kav kullanılıyor ingilizce cellar karşılığı )bu arada saklama kurallarına geçmeden şunu belirteyim; dünya da üretilen şarapların 99% î hemen içmeye elverişli üretilmektedir geri kalan 1% ise yillandirilmak icin yillandirmak derken cook uzun yıllar saklayanlar bu isi profesyonel olarak yapan kişilerdir ve zaten o 1% şarap icilmeyip açık artırmalarda yüksek fiyatlara el değiştirir -buda ayrı bir konu-kafanızı karistirmayim.
Bu benim özel kav im..
Tabiki birkaç yıl saklamak istediğiniz sarap ların hangilerinin yil lanmaya uygun olup olmadığını da bilmeniz gerekir ki -buda farklı bir konu-her sarap saklanmaz alıp içeceksin yada saklanabilecek gibi şaraplardan iki-üç sise alip ilkini hemen içip not alip diğerlerini yıllar içerisinde deneyeceksiniz. Ve farkı farkedeceksiniz🍷


Konu konuyu açıyor şimdi diyelim iyi bir sarap aldiniz ve birkaç yil bekleteceksiniz öncelikle

1-evin en karanlık köşesini bulacaksınız
2-mantarlı şarapları yatıracaksınız
3-derece ortalama 18' olmalı
4-şarapları kımıldatmayacaksınız
5-mümkünse rutubet 70% olacak
6-ses ten güneşten isi dan korunacak
7- yillanma zamanını bileceksiniz 3 yil beklemesi gerekiyorsa fazla bekletmeyeceksiniz.
8-icmeden once icim derecesini ayarlamayı unytmsyacaksiniz.
Bu kadar:))) şayet yillandirma yapmak istemiyorsanız mümkünse saraplarınızı birkaç yil yaşlanmış satın alınız özellikle kırmızı şarap larda 3-4 yil öncesinin şarapları herzaman daha keyiflidir ama bu arada şarabın üzüm çeşidi özelliğini de bilmeniz gerekir...beyaz saraplarin çok azı yillandirmaya elverişli olup alın gerekli soğukluk ta açıp keyfine bakin...oldukça basit çok fazla detay â girmeden sadece evde saklanma koşullarından bahsettim bir sonrakine özel kav lardan ve hicbirzaman alamayacağım şaraplardan kısaca bahsederim..keyifle sağlıklı kalin..cheers😊şerefe! 

22 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler. Bloglar da birileriyle yazışmayı özlemişim.
Sevgiyle kal.

bücürükveben dedi ki...

Emel'ciğim yeni yazını görünce sevinerek koştum geldim. Hemen aklıma "Şaraaaaapppp mahzende yıllanır" şarkısı geldi. Şerefe beybisi.
Sevgiler...:)

vişnap dedi ki...

Öğretmenim ben şarap kültürü konusunda eksi sıfırlardayım:))Ben bu dersten muaf olsam olur mu?Seni ayrıca şaraplar konusun da engin bilginden dolayı çok çok kutluyor tebrik ediyorum.<3 Tatlım nihayet seni gördüm güzel faydalı paylaşımını okudum nasıl mutlu oldum anlatamam <3 Haa bu arada bu paylaşımının üzerinden öyle uzun uzun zamanlar geçirme lütfen tamam mı.Sen de benim gibi çalışkan ol.Seni çok seviyorum güzel kadın öpücükler.<3

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri ben biraz tembellestim sanırım bir ara çok iyiydik paylaşımlar oldukça sohbette oluyordu sanki çok kişi ara verdi gibi..ziyaretin icin tesekkur ederim sevgilerimle

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim sagolasin:)) biraz uzak kalıyorum ama bundan böyle biraz hareketleneyim:)) o şarkıyı duymadım-yada unuttum-hemen YouTube a bakayim..sanada şerefe beybisi kahve ve caylarinla:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnap bak arada dırdır yapıyorsun ama iyi oluyor hahhahah şaka tabiki dırdır lafim:)) hiç anlamam arada çalış imtihan yapabilirim ona göre ay şekerim teveccühün ben sadece amatör um:))) simarttin ama..sevgiler yolladım kocaman

vişnap dedi ki...

Aaaa hale bak hala çalış arada imtihan yaparım diyor yahu ben nasıl olsa sınıfta kalırım şarap konusunda ne diye boşuna çalışayım ki ver eksi sıfırı oturayım yerime beni de yorma boşuna:)))Öpücükler arada bakıyorum uzaktan uzaktan ama şimdi kapıyı çaldım işaret ettim yazdım çalışmak filan deyince bozuldum dayanamadım işte napimm ver yıldızlı on geçir beni sınıfta iltimas istiyorum anladın mıcanımın içi:))<3 bye:)

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Derse geç kaldım galiba öğretmenim :)Sınav mı var ama çalışamadım benn elektirikler,sular falan kesikti evde :)Ben de ben de torpil istiyorum banane <3 <3 Harika bir paylaşım Emelcim ben de bu konuda cahilim:-)Öğreneceğiz seninle inşallah.Ben bir şey sormak istiyorum bazı şaraplar baş ağrısı yapıyor,bazısı da yapmıyor bende.neden olur bu?Kocaman öpüyor ve sevgilerimi bırakıyorum sana Dost Bahçem Emel'imm <3 <3

bücürükveben dedi ki...

Emel'ciğim facebook sayfanı dondurmuşsun, umarım her şey yolundadır, ben zaten biliyorsun ben facebook'u sevmiyorum hiç ısınamadım ona. Bloğuna dönsene yine...böyle uzun aralar verme ama. Şarkıyı dinledin mi? Benim çok sevdiğim bir şarkıdır, Zeki Müren de güzel söyler gerçi benim en sevdiğim Emel Sayın. Sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnap im yazamadım malum yokum sorry😔internetede giremedim..ama sen çalış dersine bence😂😂

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zeynep Aygün hahaha seni tembel öğrenci seni neysem çok geç kalmış sayılmazsın çalışırsan yaparsın öyle torpil morpil yok bende😂😂😂canımcim şayet kırmızı şaraplar baş ağrısı yapıyorsa tanen lerim yoğum olduğu için olabilir mesela pinot not dene gamay dene bakalım ağrı olacakmış sonra cabernet sauvignon yada shiraz dene çünkü ilk iki söylediğim daha hafif kirmizilardir ağrın bence olmaz yoğun kırmızılar bazı kişilerde yapar..yani sen hafif türde olanları seç derim(Kısa yollu aciklama)..şuan TR dayım cevaplar geç oldu sorry😔😔kucaklarım operim

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Müjdecim anı den Turkiyeye geldim dolayısı ile yine ara verdim😔senide okuyamıyorum şuara İnterneti pek yok burada..dönünce yazacağım merak etme herşey şimdi iyi (Annem rahatsizdi) şarkıyı tabiki dinledimm😄ama zeki murenden birde Emel Sayın dan dinleyim..sevgiler canim

vişnap dedi ki...

Bir de Mine Çecili'den dinle yorumunu ben çok beğeniyorum.Haaa ben öylesine uğradım bir bakayım Emel'ime bir selam bir öpücük bırakayım istedim.Bu gece biraz blogları turluyorum da.Hadi gittim,döndüğünde yeni post istiyorum anneciğine çok selamlar sevgiler bye.<3

ilhan dedi ki...

Yav bu kada bakımı ben kendime göstermiyorum. Ne zaman böyle bir şey denemeye kalksam sonu şarap sirkesi olarak bitiyor. Ama şarap sevenler için nefis bir paylaşım olmuş.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tamamdır visnap cim dinlerim😊yine uzak kaldım ama malum..kısa zamanda dönerim diyorum ama bakalım sevgiler yolladım buzz gibi hava ile ama sıcak sicak😘

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

İlhan şayet şarap la ilgini çoğaltsan hiçte sirke olayı olmaz eminim:)) bugüne bugün rakı yapmış adamsın ben hala yapım aşamasına gelemedim sadece saklıyorum 😂😂faydam oluyorsa sarapseverlere ne mutlu bana..sevgiler

Arzu sarıyer dedi ki...

Can Dostbahçem ne güzel bilgiler vermişsin;bilmeden 12yıldır sakladığım Ürgüp şaraplarım şimdi içilmez oldular demektir...Dilerim iyisinizdir,selam ve sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Arzu sanırım biraz sirke olmuşlardır ama yinede birini açıp dene derim:)) uzun zamandır yokum yine iyiyim iyiyiz..sevgilerimi gönderdim bende..

ilhan dedi ki...

Bloğu çok ihmal etmişiz olmuyor ama bi canlanalım, lütfen.:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

İlhan haklısın..bir uyusukluk bir tembellik halleri hareketlenmem lazım kısa zamanda:))))

deeptone dedi ki...

booooooo :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

deeptone korkuttun beniii:))))