16 Ocak 2013 Çarşamba

PANKEK - Sütsüz,Yumurtasız

Bu PanKek tarifini PaSaSofram blog u icin bugün denedim ve sizlerle paylaşıyorum. Kendileri süt ve yumurtaya alerjisi olan çocuklar için blogunda bir aktivite yapmış, ve süt ve yumurta ilave edilmeden pişirilen hazırlanan her çeşit yiyecek tariflerini blogırlardan rica etmiş, tabiki katılmak isteyenlerden..Birçok cocuk ve büyükler bazı yiyecek alerjisi ile yaşamlarını belki bir ömür sürdürmek zorundalar, kendi ailemdede minik kuzenim yumurta ve süt yanında birçok yiyeceğe karşı alerji ile doğduğundan ve minicikken hangi yemeklerden uzak durması ve yememesi  gerektiğini öğrenip, sadece onun için ayrı yemekler yapılıp, nasıl çabalandığını çok iyi bildiğim için hazırlanan bu özel yemek tarifleri aktivitesi çok hoşuma gitti. PaSaSofram a teşekkür ediyorum.
Bizim buralarda pankek çok yenir özellikle kahvaltıda..bazen ev yapım, bazen hazır alıp, tost makinasında ısıtıp, üzerine maple şurup, yada agave şurup dökerek yeriz..biz seviyoruz..biraz bizim akıtma- mı deniyor-ona benziyor..hamurunda tabiki süt ve yumurta kullanılıyor normalde, ama benim hazırladığımın tarifini, yine çocuğu süt ve yumurta yiyemeyen bir arkadaşım, diğer annelerle paylaşmıştı..Bana göre kolay ve yemeside güzel bir tat olduğundan sizlerde belki çocugunuz yada kendiniz için kahvaltıda yada ara öğün olarak deneyebilirsiniz.

Pan kek 
Malzemeler:
1 su bardağı un (beyazlatılmamış, doğal un kullandım)
1 su bardağı portakal suyu(taze sıkılmış yada doğal olandan)
1/2 su bardağı su
1 çay kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:
Kabartma tozu haricinde, malzemelerin hepsini derin bir kap içerisine koyup iyice çırpalım, kek hamurundan sıvı bir hamur oluyor. Kabartma tozunu da ilave edip bir kez karıştıralım, ve az sıvı yağ sürülmüş tavayı orta ateşte ısıtıp, kepçe yardımı ile az miktarlarda(avuç içi büyüklüğünde) tavaya 3 er adet olarak dökelim, hamurun üzeri göz göz olunca hamurları çevirip diğer tarafıda kızartalım..Tava kızdıktan sonra 1-2 dk.da pişiyor hamurları yakmayın..gerekirse tavaya tekrar az yağ sürün ama genelde gerek olmuyor ve hamurlar kolayca ters yüz ediliyor..Bu kadar:) 


Pankek ler müzik cd.si kadar büyüklükte ve 8-10 adet oluyor bu ölçü ile...ve pişince evde hangi meyve varsa sevilen, onlardan incecik doğrayıp, bir kenarına koyup diğer tarafı üstüne kapatıp, seviliyorsa az birşey tarçın serpip servis yapın, yada sulandırılmış bal, varsa Akçaağaç şurubuda dökerek yenebilir..mutlaka ılık servis yapın. Umarım sizlerdende denemek isteyen çıkar hem çocuklar hemde büyükler severek yerler..

NOT: Ölçü olarak küçük boy su bardağı kullandım, Siz istediğiniz ölçü yapabilirsiniz, ve portakal suyu yerine varsa elma suyu da kullanabilirsiniz(doğal olandan) ama ozaman normal suyu daha az ilave etmeniz gerekebilir (Elma suyu, portakala göre daha sıvı olduğundan..) 

68 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerine sağlık canımm..Çok güzel olmuşlar..sevgiler..

neseersoy dedi ki...

Bizim krep ya da akıtmaya benziyor olabilir ama portakal suyu ile en kısa zamanda deneyeceğim çok merak ettim :-) ellerine sağlık. Sevgilerimle.

Heyyfi dedi ki...

Canım ne kadar hoş böyle bir çalışma yapmak. Böylece yiyemeyen çocuklar da pankeklerini yiyebilecekler.
Bir de mayasız tarifler etkinliği başlasa:)))
Sevgiler canım Dost'um...

Unknown dedi ki...

Meyva suyu ile yapılıyor olması çok güzel ilk fırsatta denemek isterim.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

bücürükveben dedi ki...

Emel'ciğim inanır mısın hayatımda hiç pankek yemedim:)))çok hoş görünüyor, portakallı olması da güzel bir şey c vitamini bol:))ben bu aralara peynirli maydanozlu kekime sardım, bugün yine yapacağım ve de sütlaç...karıştırmaya geleceksin diye bekliyorum:))))kızkardeşim geçen gün bizdeydi 'canım sürekli sütlaç istiyor' deyince normal azarımı yedim "e tabii sen et yeme, et yeme vücut proteinsiz kalmış isyanlarda' ne yapayım anacım, artık 55'e geldim bu yaştan sonra değişemem..
pankek için afiyet bal olsun
sevgiler..

PaSaSofraM dedi ki...

Nefis olmuslar ellerine saglik arkadasim cok cokda tsk.ederim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ne güzel bir tarif. Kuzuma hemen deneyeceğim. Ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Harika bir tarif canim, ellerine saglik. Sut ve yumurtYa alerjisi olanlar icin de cok yararli olacaktir

Sevgiler

tubanne dedi ki...

Ellerine sağlık gayet de güzel görünüyor.Sosyal medyanın yararları işte,birçok insan faydalanır inşallah:)Bana da fikir oldu aslında ,ben de tam buğday unuyla ddneyeyim bakalım nasıl olacak,öptüm çok sevgiler:)

Depresif Ayu dedi ki...

Afiyet olsun, hiç meyvelisini denememiştim bak. Ben arada pancake yaparım ama birazcık kalın döküyorum hamuru. Hamuru tavaya dökünce üst kısmına sucuk dilimleri falan koyuyorum. Ters yüz edince sucuklar da kızarıyor falan. Mutant pancake oluyor böylece :)))

Gurme Şirine dedi ki...

canım tarifini çok beğendim...
ellerine sağlık......

anne eli gibi dedi ki...

SÜTSÜZ YUMURTASIZ HİÇ DENEMEDİM AMA BENDE ÇOK SEVERİM.BENİMDE BİR ÇOK ŞEYE ALERJİM VAR ÇOK ZORDUR BİLİRİM.NEYSE Kİ ŞİMDİLİK SÜT VE YUMURTA ALERJİM YOK.ELİNE SAĞLIK CANIM..

Özgür Tatlar dedi ki...

ellerine saglik,kahvalti da aksam yemeginde de ne guzel gider.deneyecegim en kisa surede.

Ferkay dedi ki...

Ellerine sağlık bitanem nefis görünüyor..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursencim tesekkur ederim sanada sevgiler diyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nese hanim hosgeldiniz:) Evet akitma gibi, biraz daha kalin oluyor hemde cok pratik bir ara deneyin derim..ozelligi surup ile yenmesi ama meyve, ve hatta krema bile ilave debilirsiniz uzerine..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim, evet canim, Pasasofram boyle bir etkinlik yapmis guzel birsey gercekten..sen maya yiyemiyorsumuzun?? Simitler ne olacak banami kalacak hepsi:)) Heyyyy butun simitler benim..saka saka..paylasirim seninle..Sanada sevgiler canim Heyyfim:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap kaya evet vitamin ilave ediyor hamura azda olsa ..tesekkurler, sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujecim ozaman ne yapiyorsun bugun olmadi yarin kendine bu olcunun yarisi ile pankek yapip uzerinede bolca meyve ve tarcin afiyetlen yiyorsun yanina kahve tavsiye ederim(cay degil) Senin bolca baklagiller yemen lazim.yumurta yiyormusun?? yoksa tamamen karsimisin tam vegan misin?? takviye vitamin almayi ihmal etme..sonra bak buralardan beni cagirirsin sutlac yapmak icin..ben yola cikip gelene kadarda sut
tasar:))Is yine sana kaldi:)) sevgiler canim..iyi bak kendine.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

PaSaSofram birsey degil, yeterki yardimci olabileyim ve faydam dokunsun..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri denersen sanirim seversiniz..kendine gore ilavelerde de bulunabilirsin..alerjisi olan yoksa krem santi koyabilir bol miktar tarcin, cesitli meyvelerle guzel bir tatlida yapabilirsin.kuzucun sever umarim:))kolaycacik ve pratik.. sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mugecim tarif o nedenle sutsuz ve yumurtasiz bazi cocuklarimiz icin..ama sen kendinede yap:))acikta Atesede verirsin..sarildim ikinizede.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubacim, faydali olabilmek guzel sey degilmi? Umarim yararlanan olur..guzel bir aktivite yapmislar, dusunmusler..Tam bugday unu ile dene daha yararli olur..hatta hamura yaban mersini bulursan butun olarak ilave et azbirsey oyle pisir..Hem Ege hem sen severek yersiniz belki:)) Sarildim ikinizede..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresif Ayucum seninki bence tam Turk usulu ohhh misler gibi sucuklu..yani bende pankek cok yedimde sucuklu hic yemedim:))neyapcam simdi, evde sucuk yok pastirma yok..Turk bakkali uzak..hmmm..en kisa zamanda deneyecegim ama iyi fikirmis sagol canim:) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme Sirine tesekkurler sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Anne Eli Gibi , ne kadar zor bazi yiyeceklere alerjili yasamak, ama oluyor iste hemde son yillarda cokca..bu nedenle farkli yiyecek denemeleride yararli ve umarim faydalida oluyordur..sevgiler diyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur tatlar, evet ozelliklede kahvalti zamani iyi gidiyor az once yedim:)) Canim dilerim hersey iyidir, sevgiler:)

mutfagabuyrun dedi ki...

akşam akşam canım istedi.ellerine sağlık arkadaşım.nefis olmuş.sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun, tesekkur ederim..hep aksam vakti canimizi istetir bu bloglar:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujde isminde bir harf eksik yazmisim kusura bakma..kacmis gozumden:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim tesekkur ediyorum sevgiler iyi aksamlar sizlere:))

neslice tarifler dedi ki...

Ay harika birşey bu. Portakal suyu gözlerimi pörtletti. Kesin deniycem canım benim. Arasına da dayadım mı Nutellayı değmeyin keyfime (:

ilhan dedi ki...

Tam akıtmaya benziyor diyecektim sen yazmışsın. Tatlı yerine içine tuzlu, acılı şeylerde konulabilir. Daha doğrusu ben yapınca öyle yiyorum. Alerjisi olanlar için de çok faydalı bir paylaşım olmuş. Eline sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan koyulabilir tabiki biz surupla yiyoruz ama depresif ayu sucukla yiyormus:) alerji etkinligi icin basit ama cocuklarin sevecegi birsey. Iyi geceler sana..

Adsız dedi ki...

Zaten hiç iştahım yoktu bugünlerde?!?
çok iyi oldu bu tarif:-(
Alıcağın olsun:-(((

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny canim niye? Yemeden olmaz bak bu hafif, azcik yap ye ok. Sevgiler:)

BAL ANNE dedi ki...

bayıldımmm gecenin bu saatinde olsada yesek kiloyu dert etmesekk=)))
portakallı tatlara bayılırım bu şekilde denemedim ellerine sağlık
sevgiler....

Unknown dedi ki...

Tam yatmak üzereyken olmadı ama..:))
Bana gece hece pankek yaptıracaksın sen..:))
Ellerine sağlık canım..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Neslii..bak simdi birde nutella sureceksin arasina huh:) Agzinin tadini biliyorsun:)) sevgiler canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Neslii..bak simdi birde nutella sureceksin arasina huh:) Agzinin tadini biliyorsun:)) sevgiler canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Balanne, bloglari ozellikle gece dolasmamak lazim..yoksa her tariften yapip yemek istiyor insan..sonrada amanin kilolar diyoruz:)) bir ara dene portakallida istersen..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat Cafe Tarifleri yok..sen simdi uyumussundur ama yarin istersen yap:)) sevgiler canim..

Tulay, dedi ki...

ellerine saglik canim,pankek sevilmezmi ;) haftasonu menumuz hazir demektir,XXX

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim ozaman hafta sonu kahvaltida sizdeyiz ona gore hazirlan:) xoxo

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhaba canım,ben geldimm:)
Bazı gıdalara allerjisi olanlar için harika bir paylaşım olmuş:)
Tabii ki bizim için de farklı bir alternatif:)
Portakal suyu fikri çok hoş.Yarın sabah bu harika lezzet kahvaltı masam da kulaklarını çınlatarak yenecektir:)
Sevgiler...

pasta köşesi dedi ki...

ellerine sağlık ablacım birde nutella kavanozu yanımdaysa olay tamamdır :)
vayyy ama portakal gördüm ve lezzetini hayal ettim şuan ımmmmm :)
hayırlı güzel bir cuma günün olsun öptüm seni ablacım...

VuslaT dedi ki...

Emel'im bunu yarın sabah kahvaltıya yapmassam ne olayım..Şu anki kilomun iki katı az olayım dermişim:))

Yazdım ve çok beğendim tarifini. Çok öptüm..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevalce Lezzetler hosgeldin..komputer duzeldi tamir oldu demekki:))Evet bu tarif hem kolay hem icinde nerdeyse birsey yok alternatif Alerjisi olanlar icin..ben az once kahvaltida surupla yedim yine:)) Guzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta kosesi, canim..sen al Nutella kutusunu yanina afiyetlen ye..bende burada yerim:)) Sanada guzel bir cuma gunu olsun gonlunce hafta sonu diliyorum, sevgiler diyorum guzel kardesim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslat seni ne zaman okusam mutlaka ama mutlaka gulumseme oluyor yuzumde..nerden de buluyorsun bu laflari:)) alemsin sen..sevgiler guzel bir hafta sonu olsun canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cesnici Handan tesekkur ederim. Iyi hafta sonu diliyorum:)

Tulay, dedi ki...

Emelcim oda olur insallah :) sana scones da yaparim :)

Adsız dedi ki...

Canım yiyememek gibi bir derdim yok yanlış anlamışsın:-)))
Sanki hiç iştahım yokmuş gibi
derken çok kilo aldığımı ima etmiştim!!!
Alıcağın olsun böyle güzel tarif verilir mi demek istemiştim
:-))))))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny...beni beni yanlis anlamisim...ye hayatim bosver kiloyu..sen daha cook gencsin..39:) olunca benim gibi ondan sonra dusunursun:)
Mutlu hafta sonu diliyorum bol yemekli:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim heyy yasadim ozaman kapi calinca ac ben olabilirim:)

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ne kadar da güzel gözüküyor, hiç sütsüz ve de yumurtasız gibi durmuyor, ellerinize sağlık...

vişnap dedi ki...

Ahhh aaahh şekerciğim bu pancekler sanki benim meyve salatalarıma göz kırpıyorlar gibi gel aramıza sokul gir yanımıza der gibiler:)Senin harika meyve sulu panceklerinden yapıp benim de meyve salatalarını arasına doldurup yemeli bir de bol tarçın üzerlerine.Harika olmuş panceklerin ellerine sağlık canımmm.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat Mutfakta Guzel, evet tadi guzeldi..mutlu hafta sonu diliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim..gercekten ya benim pankek ler senin meyve salatasi..ufff super olurdu ne guzelde tarif vermissin bak simdi..acaba kalkip pankek yapsam icinede senin meyve salatasindan hmmm:)) Guzel hafta sonun olsun:))

siyah kuğu dedi ki...

Krepe benziyor değilmi canım , bunuda denerim yerim de seni de anarım :)) Öptüm

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kugucum evet krep gibi azcik kalini..bakim kulaklarim ne zaman cinlayacak:)) bende optumm

AslıASLI dedi ki...

Evet krep gibi, işte onu yapabiliyorum ben :) o yüzden pankek tarifini mutlaka denicem Dostbahçem. Bende krep yaptığımda üstüne çilek reçeli döküyordum.
Yeğenimde Yumurtayı hiç yemez, mesela terbiye yapılır ya çorbaya onu hemen ayırd eder ve içinde yumurta var yemem der. Kendisi 22 yaşında ve alerjik değil ama sevmiyor.
Ellerine sağlık ben daha kahvaltı etmedim şimdi olsa yerim inan :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim, ozaman snde krep yaiyorsun bende pankek birde uzerine recel karsilikli yiyoruz tamam :)))
Yumurtaya alerji olmasada bazi insanlar tadini kokusunu sevmez ayirt eder..buda alternatif onlar icin.Gonlunce dinlenmeli bir pazar gunun-gecen olsun sevgilerimle:)

mosguetravelerMosguetraveler dedi ki...

NE GÜZEL BİR PAYLAŞIM OLMUŞ ELLERİNİZE SAĞLIK
HAYIRLI GÜNLER

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Seyyah Gul, ziyaretin icin tesekkur ediyorum. Sizede hayirli gunler olsun, sevgiler:)

Saliha Hamzaoğlu dedi ki...

Karabugday unuyla denedim olmadi. Yapisti ve dagildi:(

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

İsimsiz arkadaş. .neden olmadıki? Benim kullandığım beyazlatilmamis un.karabugday unu farklımiki? Herçeşit un ile olması lazım! ? Acaba kıvamı nasıldı hamurun?birde beyaz un ile deneyin..ben herzaman yapıyorum ve çok iyi oluyor ama bilemedimki simdi:((

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

İsimsiz arkadaş. .neden olmadıki? Benim kullandığım beyazlatilmamis un.karabugday unu farklımiki? Herçeşit un ile olması lazım! ? Acaba kıvamı nasıldı hamurun?birde beyaz un ile deneyin..ben herzaman yapıyorum ve çok iyi oluyor ama bilemedimki simdi:((