30 Kasım 2011 Çarşamba

MEYVELİ PUDİNG

Her akşam yemek sonrası eşimle koltuklarımıza kurulup biraz hoş sohbet ten sonra, tv.deki programlara bakarken çayımızı içiyor ve mutlaka yanında azda olsa tatlı birşeyler yiyoruz, bu bazen ev yapımı bazende marketten alınmış bisküvi olabiliyor..ama daha çok da kendim yapıyorum;böylece en azından içindeki malzemeleri biliyor ve şekerini, yağını az tutarakta mümkün olduğu kadar sağlıklı olmasına çalışıyorum.
Bugünde sütlü kolay tatli( yada muhallebi deyim)yapayım dedim..
Belki sizlerde denemek istersiniz. Genelde her evde süt, meyve bulunur, tabi şeker ve un da..
İsmini de MEYVELİ MUHALLEBİ koydum.

Malzemeler :
2 su bardağı süt
2,5 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
Vanilya/yada limon kabuğu rendesi
1/2 yemek kaşığından az margarin
1 elma
4-5 adet bisküvi
istenilen çeşitte Müsli/ Cereal
1 ad.muz
(Bu malzemelerden 4-5 kişilik çıkıyor)

Yapılışı:
Süt,şeker, un u bir tencereye koyup orta ateşte , çırpıcı ile devamlı karıştırarak koyulaşana kadar pişirelim.(Unun topak olmamasına dikkat edelim). Yağı ve vanilya yı yada (az)limon rendesini ilave edip tekrar karıştırıp, ocak tan alalım.
Varsa kadehlere yoksa kaselere, önce elmayı küçük doğrayarak, elmaların üzerine de bisküvileri küçük kopararak paylaştıralım. Puding ide eşit olarak bisküvilerin uzerine dökelim. En üstede bir miktar müsli/cereal koyalım, ve muz ları incecik keserek dekor yapalım..(Muz yerine başka meyvede kullanabilirsiniz)..Hem cok lezzetli, hem kolay hemde sağlıklı kolay Meyveli Puding imiz servise hazır..Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: