29 Kasım 2011 Salı

UÇUÇ BÖCEKLİ EKMEKLER

Bugün okadar çok yağmur yagdiki, sanki gök delinmiş sanırdınız, arkasından da rüzgar..gece icin belkiii kar diyorlar bakalım sabah kalkınca göreceğiz..Hafta sonuna arkadaşlar ugrayacak, biraz şarap biraz atıştırma, biraz sohbet..neler hazırlayabilirim diye düşünürken aklıma çok önceden denediğim ve görüntüsü ve tadı güzel olan kanapelerden yapmak fikri geldi, son zamanlarda birçok yemek blog unda görür oldum, görüntü sevimli olduğundan biraz uğrasmalik olsada cok kişi deniyor sanırım..Ben bir arkadaşımın evinde ki party de gördükten sonra hemen denemistim, vaktim varsa şayet ufak tefek uğraşmalık ve görüntüsü güzel tarifler denemeye bayılırım..
Uçuç böcek şekilli domateslerle süslenmiş kanapeler..buda onlardan biri

Malzemeler :
Birkac dilim ekmek/ küçük karelere kesilmiş
Sürme peynir/ yada evde hazirlanan yoğurtlu sos
Kiraz domateslerden
Zeytin ezmesi/ yada birkaç zeytinin içi
1o adet zeytin/ uzun kesilecek
Süslemek icin biraz maydanoz, dere otu vs.

Yapılışı :
Ekmeklerin üzerine sürme peynirini sürün.(Ben 3 kaşık süzme yoğurduna 1kaşık normal yoğurt katıp içine çeşitli kuru baharat ve az tuz koyup onu kullanıyorum-tarifte kolaylık olsun diye sürme peynir dedim)
Kiraz domatesleri ortadan ikiye kesin, uc kısımlarını çok az kesin baş yeri olacak. ayrıca diger ucuda ortadan bıçakla hafif yarın,kuyruk kısmı olacak.Elinizle azıck açın kesilen yeri. Ve peynir sürülmüş ekmeklerin üzerine yerleştirin. Çekirdeği cikarilmis zeytinleri de uzunca kesin ..bunlari domates in baş kısmı olacak yerine yerleştirin. Zeytin ezmesinden kürdan ile ufak parçalar alın domateslerin üzerine birkaç yere benekler yapın.Ezme yoksa zeytinin iç kismindan kullanin. Yeşilliklerlede etrafını biraz süslersiniz..vee uçuç böceklerimiz servise ve uçmaya hazır..Afiyet olsun

Not: Ekmek yerine etimek, yada kraker kullanabilirsiniz.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bunu hemen Bartu icin deneyecegim! uc uc boceklerini cok sever kendisi..bu vasile ilede pek yemedigi zeytinleri yemis olur diye dusunuyorum :)

Burcos

bırtutamkekik dedi ki...

merhabalaar:)
ne cici bir sayfa bu böyle:)
emeklerinize sağlık.
seve seve izleyiciniz oldum hemen.
bende sizi bekliyorum sayfama.
kucak dolusu sevgilerimle..
:)