2 Aralık 2011 Cuma

BEAUJOLAIS-VILLAGES NOUVEAU ( Fransa dan )

Merhaba,
Sabah yağmur yağdı epeycene, öğleden sonra ise güneş çıktı..hava tabiki biraz soğukçana ama günesli olması içimizi ısıtıyor..Öğleyi az birşey geçtik, geçtik derken nerdeyse 2.30 ,size bugün tanıtacağım şarap: BEAUJOLAIS-VILLAGES NOUVEAU..  herzamanki Argentina şaraplarımın dışında bu haftaki Fransa dan olsun dedim..Aslında değişik kırmızı şarapları denerim, farklı ülkelerden farklı üzümlerden ama nedense keyif  ve zevk alarak ictiklerim en çok Argentina dan oluyor..Damak tadıma daha uygun buluyorum sanırım.


Evet BEAUJOLAIS-VILLAGES NOUVEAU Fransa nın Beaujolaıs bölgesinden. Gamay üzümlerinden yapılmıs oldukça genç kırmızı şarap. Üzümlerin toplanmasının ardından 6-8 hafta içerisinde fermantasyon işleminden geçirilerek şişelenmiş, mor-penbe renkli, muz, incir, çok az armut tadı ağırlıklı, oldukca hafif bir şarap. Piyasa yada Kasım ayında çıktı. Kesinlikle hemen içilmesi gereken bir şarap.
Birazda soğutulursa tadı daha iyi oluyor. Şuan hem tadına bakıyor hem sizlere yazıyorum. Şarabın yanında bana 2 yıllik eski kaşar peyniri ve kraker eşlik ediyor..Tadı fena değil ama bana biraz buruk ve ekşimsi geldi, ama son derece yumuşak bir içimi var. Eğer bulabilirseniz tadına bakın derim.

Ayrıca PORT sevenler için de ufak bir bilgi: Dün iş yerinde PINK PORT/CROFT denedim.. Ben aslında şekerli alkolleri sevmem..(Sadece Baileys oda kahvemin içinde) yani Port, sherry, her türlü likör tipi şekerli ler içmediklerim arasındadır, ama dün denediğim CROFT ı eğer tatlı içecek seviyorsanız deneyin derim..Portekiz yapımı, orta tatlılıkta, alkol orani 19,5 olan ama yemek sonrası buzdolabindan çıkarılarak yudum yudum  içilebilecek, az birşey “kuvvetli“, meyve ağırlıklı tadı ile aperatif olarak özellikle yılbaşı zamanı dost larla birlikte paylaşılabilecek güzel bir içki... Tavsiye ederim..
Herkese iyi hafta sonu diliyorum CHEERS...

Hiç yorum yok: