5 Ocak 2012 Perşembe

HUMUS

Humus
Humus severmisiniz? Ben aslında birkaç sene öncesine kadar sevmezdim...Şimdi bu sözün nereye bağlanacağını biliyorsunuz)) Evet şimdi seviyor ve buldukçada yiyorum..Sağolsun Lübnanlı komşumuz, ne zaman yapsa banada getirdiği için öylesine alıştımki,artık haftada birkez humus yer oldum..Mirna banada tarifini verdiysede inanın hiç denememe fırsat olmadı deyim, ama en kısa zamanda kendim de denemek istiyorum.  Vereceğim tarif Lübnan tarifi (Türk tarifi farklımıdır hiç bakmadım)  Mirna nın birkaç saat önce taze taze yapıp banada getirdiği gerçekten çok lezzetli humus u kraker eşliğinde de habire atıştırıyorum..bu atıştırmalarla sonum ne olur bilemem artık))) Belki sizler benim gibi “hazıra konmak daha kolay“ demeyip denemek istersiniz diye tarifi aynen paylaşıyorum.

Humus


Malzemeler:
2 bardak haşlanmış nohut (Hazır   konservede alabilirsiniz, kolay olur)
1 diş sarımsak(İnce doğranmış)
3 yemek kaşığı limon suyu
2 parça kurutulmuş domates yada 2 ad. közlenmiş kırmızı biber,
1/4 su bardağı tahin (Yada 1/4 ölçü kabı)

Yapılışı :
Bütün malzemeleri blendırdan geçirin, püre olana kadar. Servis tabağımıza alarak üzerine kaşık ile hafif çukur yaparak bolca zeytinyağı dökelim, ve istediğimiz kuru yada taze baharatla süsleyelim. Afiyet Olsun..
Yada Mirna nin dediği gibi “Saha wa Afia“ 

Hiç yorum yok: