12 Aralık 2011 Pazartesi

KÖFTE, KÖFTE

Köfteyi sevmeyen varmıdır acaba..Yada yapmayı bilmeyen.. Yemek kültürümüz o kadar geniş, o kadar çeşitliki insan bazen sadece köfte usullerini ve yöresel köfte leri deneyerek bir yemek kitabi yazabilir..Amacım bugün Adapazarının meşhur Islama köftesini denemek ti ama ortaya sadece basit ve kolay. hemencik pişen siz deyin sahan köftesi, ben deyim uydurma köfte. çıktı...Vaktim varsa yemek-kek pişirme-yiyecek süsleme konusunda uğraşır ortayada güzel görünümlü lezzetli tad lar çıkarırsamda bazende böyle işin kolayina kaçmak daha kolayıma gelir. Zannetmeyinki köftem uydurma diye lezzetsiz oldu, tadı gayet yerinde idi :))))
Ben yinede uydurmada olsa evinden, ailesinden uzak, yemek pişirme yi az bilen yada kolay yollu köfte öğrenmek isteyenler için tarifimi vereyim..Belki birilerinin işine yarar..


Malzemeler :
300 gr. az yağlı kıyma(İşin sağlıklı tarafını düşündüğümüzden az   yağlısı diyoruz)
1 orta boy soğan/ rendelenmiş
2 dilim bayat ekmek içi (Eski usul deniyoruz )))
1 diş sarımsak / iyice küçük doğrayalım
1 yemek kaşığı kuru maydanoz (isterseniz)
az kimyon ( varsa)
az tuz

Yapılışı :

Tüm malzemeleri iyice karıştıralım, yoğuralım. Biraz buzdolabında dinlendirip, köfte şekilleri vererek tenceremize sıralayalım. Yarım su bardağı domates salçasını 1 bardak su ile karıştırıp köftelerin üzerine döküp, orta ateşte, 40 dk. pişirelim. Arada kontrol edelim ki suyu bitip tencere yanmasın:)))
Afiyet Olsun

Not: Dikkat ettiyseniz, ayrıca yağ ilave etmiyorum. Ekmek içi yerine hazır kurutulmuş ekmek tozu kullanabilirsiniz tabiki. Bu malzemelerle 3 kişilik yemeğiniz hazir..birde pilav yada makarna yanına..
Ben 1 ad. yeşil biber ve 1 ad. kırmızı biber i küçük doğrayıp, az yağ  ve az tuz ilavesi ile kavurdum ve yanına ilave ettim.

Hiç yorum yok: