21 Eylül 2015 Pazartesi

TRAKYA BAG ROTASI NDAN...

Ne kadar uzun ara vermişim blog uma beni beni :) Tembelliktenmi  yoksa yaz aylarındanmı bilmiyorum ama(yaz in son gunu yarın nede çabuk geçti-yine kış geliyor amanın ) neysem konu dağılmasın: çok önceden paylaşmam gereken Trakyada ki bağlarla ilgili yazıyı biran önce yazmam gerekir deyip hepinize merhaba diyorum. Bilenler bilir şaraplarla ve bağlarla olan ilgimi..Türkiye ye gitmeden önce gideceğim yerlerin, içeceğim yada tadım yapacağım şarapların bir listesini çıkarır ve mümkün olduğu kadar listedekileri uygulamaya çalışırım. Trakya bağ rotasını bilenleriniz vardır mutlaka Trakya kalkınma ajansının ve bölgenin 12 butik üreticisinin desteği ile 2013 de başlayan projenin amacı o çevredeki bağların ve bağlar etrafındaki turizm aktivitelerle ilgili ziyaretcilere rehberlik yapmak ve bilgi vermek amaçlıdır. Ilk okuduğumda kafama koymuştum en azından Istanbul a yakın olan bir ikisini ziyaret edebilmeyi. Bu konuda şaraplarla ilgili çok keyifli paylaşımlar yapan ve takipcisi olduğum kadehtekilezzetinpesinde.com dan bilgi isteyip(kendilerine tesekkur ediyorum)
Necdet Uzun beyefendi ye tesekkur ediyorum yeniden
Bayilirim guzel kadeh te tadim yapmayi..
Sarap larini deneyin derim

Sanirim gunlerce gezebilirim baglari gunlerce :))
Mayıs ayı başında Türkiyedeyken bizim kızlar la Istanbul a en yakın olan Chateau Nuzun ve Barel bağlarına erkenden yola çıktık (her iki üreticiyi de önceden telefon ile aradık ki işimizi şansa bırakmayalım) Tabiki yolu bilmememiz ve gps ilede olsa arada köy yollarina girmiş olmamız nedeni ile 2 saatlik yolu uzatsakta sonunda Çeşmeli köyündeki Chateau Nuzun a ulaştık. Sahibi Necdet Uzun beyefendi ile tanıştıktan sonra önce şarap yapım yerlerini gezip, tamamen organic olarak üretilen şarapları hakkında üretim bilgilerini Müge hanım ve kendilerinden alıp tadıma geçtik..beğendiklerimizden bir demet yapıp 6 adet kırmızı yı alarak Barel e gitmek üzere Necdet bey ve Müge hanıma tesekkür ederek ayrıldık.(Bu arada bir dip not 6 şişe ve üzeri alımlarda %25 indirim yapıyorlarki oldukça fark ediyor aklınızda olsun) 
En sagdaki MAA enteresan sofra sarabi hem uygun
hemde keyifli..ama benim favorim Barel Reserva :)

Keyifli geziler bunlar keyifli..tavsiye derim :)
Yaklaşık 30 dk.kadar sonrada Barel bağlarına gelmiş olup oradada Cihan Bey in guzel anlatımları ve yerel nefis peynirler eşliğinde bizimle birlikte 10 kişilik bir grup olarak tadıma başlayıp hoş sohbet 1 saatin sonunda, birazda bağ da gezinerek ve şaraplarımızı da satın alarak seneye görüşmek üzere deyip ayrıldık..Bu arada Barel yaz aylarinda bağ evlerini açtı, birşeyler atıştırıp şarabınızı yudumlayabileceğiniz bağ ların içinde nefis bir ev (yapım aşamasinda orada idim) seneye mutlaka ziyaret etmek isterim bence sizlerde bana katılın derim :)))..Bu iki üretici Istanbul a en yakın olanlar..Tekirdağ yöresinde Trakya bağ rotasında birleşmiş olanlar Umurbey, Chateau Nuzun, Barel şarapçılık, Barbare : Şarköy çevresinde Melen Sarapçılık, Gülor, Chateau Kalpak. Kırklarelinde: Arcadia, Irem Çamlıca, Vino Dessera ve Gelibolu yarımadasında Gali ve Suvla varlar...Tabiki bunlarin dışında daha bir çok üretici bulunmaktadır ki saydıklarım proje yi birlikte yürütenler..Bir hafta sonu şoyle bir Trakya ya doğru yola çıkın derim..şarap sevmeseniz bile o güzelim bağları etraftaki köyleri (biraz bakımsızda olsalar) bir görün ve tabikide Tekirdağ a gidildiyse bir kofte yemeden gelmeyin derim..Afiyetle sağlıkla kalın...

Dip Not: Buraya getirdigim  Barel ve Chateau Nuzun sarabi ile ilgili tadim notum Instagram hesabimda var
Ilgilenenlere ..

26 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Senin adına mutlu oldum Emel'ciğim, ne güzel yerlere gitmişsin..bu arada benim için ilginç olan şarabı haram / günah sanan bir ülke olarak şarapçılık yine de yapanların olması...işte laikliğin önemi:) bir gün laiklik giderse ne o bağlar, ne o evler kalır, işletenler canını kurtarabilirse iyi:) ay birden amma karamsar oldum ha...:)))
sevgilerimle.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Teşekkür ediyorum Mujdecim:))aslında öylesine güzel şaraplar yapiliyorki Türkiye'de hükümet köstek olacağına destek olsa ülkeye ne kadar çok para gelir ama nerede. Dusunuyorum bazen..üzülüyorum istemediğimiz durumlarla karşılaşırız diye..karamsar olmayalım diyorum yinede. .umarım bağlar daha genişler daha çok kadehler kalkar dostluğa barışa. .sevgilerimi gönderdim Bucurukle sana..

Elif Ersin Sarıgül dedi ki...

Çok sevindim! Hem keyif almanıza, hem de onca emekle ortaya güzel işler çıkaran bu kişilerin emeklerinin kıymetinin bilinmesine biraz olsun katkıda bulunduysam ne mutlu bana :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Elif tekrardan çok teşekkür ediyorum. Katkın büyük emin ol.. Oldukça keyifli idi. Seneye birkaç tanesine daha gitmeyi istiyorum yine yardim ve bilgi isteyebilirim :)) keşke çok kişi gitse gezse verilen emekleri görse dediğiniz gibi, nasıl güzel bir ugrastir anlasalar tadım yapsalar..bu arada Four Season Sultanahmet teki tadimlar benim gittiğim hafta sona ermiş-aramistik . sanırım yaz zamanı ara veriliyor ama kendi basimada olsa gittim terasında oturdum iki kadeh Emir içtim çokta keyif aldım. .oda sayende oldu:))) sevgiler Canada dan..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elif buda size ..web page ine giriş yapamıyorum? ? Açılıyor gözüküyor ama tamamen beyaz sayfa ..diğer türk sarap web lerine giriş yapabiliyorum acaba bir degisiklikmi oldu sizinkinde ?? Yada benden kaynaklanıyor? ? Bu arada iyi tatiller olsun:))

çeşnici Handan dedi ki...

İyi Bayramlar dilerim. Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handan umarım huzurlu ve güzel bir bayram gecirmissinizdir..sevgiler 😄

Doğuhan Atış dedi ki...

Demek Trakya Bağ Rotası'na girişi yaptınız bu şekilde, her yıl 2-3 üretici gezerek tüm rotayı kat etmek lazım. Sizlerin gittiği yerlere de ben daha uğramadım; güzel bir ön giriş oldu o nedenle.
Sevgiler,
adımadımgurme

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Doguhan (bu arada isminiz çok guzel:) )sizler Istanbuldasiniz imkanınız olduğunda mutlaka gidin derim. Ben çok genel olarak yazdım. .oldukça uzun bir anlatım gerekir heleki şarap tadilatı ile ilgili ama en azından insanları teşvik etmek o güzelim bağları gidip görmeleri icin çok uzun olmayan bir paylaşım yaptım. Sizler (gencler) süpersiniz çok zevkle tüm paylaşımlarınızı okuyorum tadım ve yeme içme konusunda oldukça yararlanıyorum. Seneye gittiğimde elimde uzun bir liste olacak hem tadım hem gezip dolaşmak icin ama bakalim..ziyaret için teşekkür ediyorum sevgiler Canada sabahından :)) (hani yukarıda gençler dedim ya bende kalbi ve yaşamı hep genç olanlardanım :))) )

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bu arada şarap tadilatı değil tadım ı yazacaktım ama cell..in azizliği :))

Doğuhan Atış dedi ki...

Haha, ne demek.
Paylaşımlarımızı beğenmenize sevindik; düşüncelerimiz karşılıklı, geçen blogunuzdan Lübnan Usulü Humus tarifini eşime yolladım ve evde yaptık. Laf aramızda Humus en en bayıldığım yemeklerden biridir. Lübnan Usulünü de çok sevdik.
Ayrıca İstanbul'a gelirseniz hep dediğim gibi haber verin lütfen. Görüşürüz, şarap içeriz. =)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

:))) çok isterim ve dilerim görüşmek geldiğimde bir kadehte olsa sizlerle icmek ,teşekkür ediyorum. Sevindim humus tarifim icin:)) Bu arada humus a bayılırım bende ve keçi peynirini hiç sevmem;))) belki bir gün sevebileceğim gibisi çıkar onume:)))

Doğuhan Atış dedi ki...

Keçi peyniri hakkındaki düşünceimizi Bodrum'a yediklerimiz tamamen değiştirdi; doğal olarak üretilen ve işinin seven birinin yaptığı ürün olursa bence sevebilirsiniz. =)
Ohh bir humussever daha bulmak çok iyi oldu o zaman. Aslında ben tahinli olan her şeyi seviyorum galiba.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hem humus hemde sarapsever diyelim:)) umarım sevebilecegim kecipeyniride olur birgun ama biraz seçici ve huysuzumdur yemek ve şarap la keyfini çıkarmak yaşamın güzel birsey:)) cheers !!

neslice tarifler dedi ki...

Emel Ablacım keşke yakınımızda bir bağ olsa da seni yamacımıza çeksek :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Neslihancim oradaki bağ lar yok ederler bence siz burda ki bağlara yakın gelin:())sevgiler..

ilhan dedi ki...

Seni takdir etmemek mümkün değil. Bu kadar yakınımızda hadi şaraptan çok hoşlanmıyorum diyelim gene de böyle etkinliklerden haberim olması gerekirdi. Ne güzel yerler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

İlhan bir müsait zamanda gidin gezin görün azda olsa tadım yapın huzur bulursunuz..benim vaktim olsa Türkiye de iken bir iki haftami kesin bağ gezilerine ayırırım ama malesef 😊😯bir gunlede olsa idare etmistim😄😄 bu güzelim yerleri uğraşları tadimlari keşke destekleyen hükümet olsa..oldursak...sevgiler..

deeptone dedi ki...

hah haaaa, trakya bağ rotası duymamıştım. gidicam tabeee :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Deeptone duydun şimdi😄 git mutlaka bazen tür da yapılıyor sanirim😊

gooogoook dedi ki...

Harika bir yayın olmuş. Şaraba ve özellikle giderek daha da gelişmekte olan bağ evi kavramına meraklı bir kesim var kesinlikle. Özellikle bağ evlerinin, tadım ve atıştırmalıklarını ve bunların sunumlarını giderek geliştirdiklerini duymak hem mutlu ediyor, hem de daha fazla ilgi uyandırıyor, kesinlikle değerlendirmeliyiz. Tekirdağdaki Trakya Bağ rotasından arkadaşım sayesinde haberim vardı. Sizin anlattıklarınızla bu konuda güzel bir ivme kazanıldığını da bir kere daha görmüş olduk. Bu keyifli yayın için çok teşekkürler.

Begonvilli Ev dedi ki...

Ne kadar imrendim, anlatamam. Çünkü bağlar ve şarapçılık konusu eşimin de benim de çok ilgimizi çeker. Örneğin yıllardır Mürefte'ye ya da bize daha yakın olan Denizli'ye gidip bağ bozumunun , şarap yapımının, eski ve yeni şarapların tadımını yapmanın hayalini kurarız ama olmadı bir türlü. Biz hem o ortamları hem de kaliteli keşfedilmemiş şarapları seviyoruz. Sizin geziniz de harika olmuş. O şişeler ne kadar da zarif.Sırf şişe formunu beğenip şarap satın aldığım olmuştur:)Bu keyifli gezinin devamını diliyorum.

yesimdusova dedi ki...

Trakyadaki şarap üreticilerini görünce, çok seviniyorum. Plan yapıp kısa zaman içerisinde bir kaçını ziyaret etmek istiyorum. Sizi instagramdan takibe alıyım, şarap yorumlarınızı merak ediyorum. Güzel bir gezi olmuş.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gooogoook teşekkür ederim. Aslında bu tür üreticileri ve şarap la ilgili etkinliklerde hükümet destek olsa köstek yerine ülkece kazanılmış olur. Burada milyon dolarlık iş şarap üretimi ve vergi açısından çok yüksek ödemelerle hükumete destekler ve hukumette onlara tabiki. Keşke birçok insan ilgili olabilse...dilerim bir gün ülke genelindeki üreticilerden bazılarını ziyaret etme olanağı bulabilirsiniz. Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Begonvilli ev..dilerim en kısa zamanda bağ ziyaretlerine başlar küçük üreticilerin o güzelim saraplarini yerinde tad ma olanağı bulabilirsiniz. Hem küçük hem büyük üreticiler öylesine güzel tad larla karşımıza cikiyorlarki insan her bir yudumdan büyük zevk alıyor. katledilen yol herbir üzüm tanesinin hikayesi siselenmesi bambaşka bir dünya. ..heleki sizinde dediğiniz gibi bazen sadece etiket güzelliği icin bile alınanlar var...zevkli ve bir okadarda uğraş gerektiren sarapcilik ta ozelliklede Turkiyedeki üreticiler icin saygım sonsuz..dilerim en kısa zamanda size en yakın bağ rotasina doğru yola çıkarsınız. ..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yesimdusova şayet İstanbuldaysaniz lütfen ayırın müsait bur gününüzü inanın çok zevk alırsınız. .şarap sevmeseniz içmeseniz bile o güzelim doğa da bulunmak bile bir farklılık. .instagram hesabım @winesever sizinkine baktım ama bulamadim:) sevgiler