14 Temmuz 2014 Pazartesi

LİMON KIZARTMASI

Bir kerede olsa denemenizi tavsiye ettiğim oldukça pratik ve farklı bir tarifi paylaşıp hemen kaçacağım :) Bugün kafanızı çok şişirmek yok..Tarifimiz limon kızartması, evet bildiğimiz limon un kızartması:)


Öncelikle sos hazırlamak gerekiyorki kızaran limonlarımızı sos a batırıp yiyelim..Gerçi ailecek sos olsada olur olmasada dedik çünkü mayonez ile hazırlanan sos biraz ağır geldiysede ben sosu ile sevdim. Ben size sos un tarifinide yazayımki uygularsanız sos lu ve sos suz halini kendiniz seçersiniz.
(Küçük boy su bardağını ölçü olarak kullandım)


FESLEĞENLİ MAYONEZLİ SOS:
-2 yemek kaşığı su
-1/2 su bardağı taze fesleğen yaprağı(biraz bastırarak doldurulmuş)
-1 bardak iyi kalite(zeytinyağlı) mayonez
-Bir kaç yemek kaşığı iyi kalite sıvı yağ(üzüm çekirdeği yağı gibi)
-1/4 su bardağı rendelenmiş parmesan peynir
SOS un YAPILIŞI: Suyu ve fesleğenleri blendıra koyarak arada durdurmak sureti ile fesleğenleri minik hale getirin, Parmesan peynirini ilave edip tekrar blendırı çalıştırın. Ve mayonezide ilave edip, soluk yeşil renkli macun haline gelince az miktar sıvı yağımızıda yavaşça karışıma ilave ederek hepsini karıştırın(blendırda) Ve bir kaseye alarak, üzerini streçle kapatıp, kullanılma zamanına kadar buzdolabında tutalım (2 gün buzdolabında durabilir)


LİMON DİLİMLERİ İÇİN GEREKLİ MALZEMELER:
-2 su bardağı su
-3 ad.ince kabuklu limon
-1 su bardağı ekmek kırıntısı
-1/2 su bardağı çok ince rendelenmiş parmesan peynir
-1/4 su bardağı incecik kesilmiş maydanoz
-Az tuz , karabiber
-1 su bardağı un
-2 yumurta(hafif çırpılmış)
-Kızartmak için sıvı yağ
YAPILIŞI :
1-Önceliklebir tencereye suyu koyup hafif kaynama derecesine gelene kadar ocakta tutalım, 2-limonları çok iyi yıkayalım her iki uç taraflarını kesip limonlarımızı incecik(3mm) dilimleyelim. 3-Ve kaynamaya yakın olan suyun içine atıp 1 dk.kadar suda pişirelim. Kağıt havlu üzerine dikatlice çıkarıp tek sıra olarak dizelim(üst- üste koymayın limonları). 4-Ekmek kırıntılarını, permasan peyniri ve maydanozları tuz ve karabiberi bir kasede karıştırıp kenara alalım. 5- Başka bir kaseye unu 6- bir diğerinede hafif çırpılmış yumurtaları koyalım. 7-Tavamıza kızartma yağını koyarak orta ateşte kızdırıp, limon dilimlerimizi önce una, sonra yumurtaya ve en son ekmek-peynir karışımına bulayarak 1-2 dk. her iki tarafınıda kızartalım(hafif kahverengi renk olacak).


8-Servis tabağına alıp, ılık olarak mayonezli sos ile ikram edelim..Afiyet Olsun!! Mutlu ve keyifli bir hafta diliyorum..
NOt: Ilk denemede ben sadece iki ufak limon kullandım. Bir limondan 6 dilim çıktı. Sos ile yemek farklı, sos suz yemek farklı idi. Ben her iki şekilde yemeyide sevdim..Eşim ve Deren ise sos suz daha çok sevdiklerini söylediler. Bence denerseniz sos unuda hazırlayın derim. İsterseniz 1/2 ölçü olarak deneyebilirsiniz..Farklı bir lezzet kesinlikle tavsiye ederim :)

54 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok değişik ve denemesi gereken bir tarif canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok orjinal,denemeye değer..ellerine sağlık arkadaşım,afiyet olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfagabuyrun tesekkurler degisik gercekten :) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursencim cok farkli ve degisik, lezzetlide tavsiye edilir:) sevgiler

Unknown dedi ki...

çok ilginç,ama ben seveceğimden eminim:)
sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Havva bende seveceginden eminim :) sevgiler..

Elifin Terazisi dedi ki...

Emelcim ne yaptın sen, sevilmeyecek gibi değil ki. Harika bir tarif:)

Güloanne mutfakta dedi ki...

Tarif vet çok değişik ve yeni bence ama taze fesleğeni bulmak o kadar zorki.Ancak çok büyük 5 m li migroslarda var oda her yerde yok.Ellerinize sğlık tadınıda çok merak ettim doğrusu

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elifcim bir dene bakalim sende farklilik olsun :) sevgiler gonderdim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gulten hanim feslegen in tazesi yerine kuru feslegende kullanabilirsiniz miktarini az tutarak. Sanirim ayni lezzeti verir denemek isterseniz sayet..hos bir tad tavsiye ederim bir kerelikte olsa deneyin derim. Tesekkurler.

Bulbulunyeri dedi ki...

İlginç bir tarif.Limonun kızardıktan sonra ki tadını merak ettim. Ellerine sağlık. Sosu da çok hoş .
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canımcığım bu tarife bayıldım. Çünkü limonu çok severim. Hem tansiyonumu dengeliyor, hem de lezzeti müthiş. İlk tarif müşterin, ben olmak istiyorum:))) ellerine sağlık. Kocaman sevgiler yolladım buralardan:)
Not; Dün sokak sokak gezince, yazını ancak bugün görebildim:))

Hanife Mert dedi ki...

Emelciğim okurken ağzım sulandı. :)) İlginç bir tarif deneyebilirim. Sevgiler canım..

VuslaT dedi ki...

Sevgili Emel'ciğim değişik ve çok enteresan bir tat olduğuna inandığım limon kızarmasını kesin birgün deneyeceğim. Sadece sosuna da parmesan koyarsam yiyemem. Biliyorsun pişmemiş peynir yiyemem. Sadece pişmiş peynir yerim. Senin hatırın için bile çiğ yiyemem, olur demi:)) Harikaymışşşşş.

Bu arada ceptelfonuma attığın mesajı aldım. Cevaplarsam sana ulaşır demi..Çok ama çok kiss yaptım.

Not2: Hindistana gitmedim, kızımın attığı mesajları görünce iyiki gitmemişim dedim. Acaip pismiş, çok kötü diyor. Senin dediğin doğruymuş her yer ama her şey çok kötü kokuyormuş..
Yarın yazacağım blogda Hindistan'ı.. tekrar öptüm canım Emel'im..

yesimdusova dedi ki...

bu tarifi gözlerim büyüyerek okudum. ilk defa limon kızartması duydum. önce kabak bunlar heralde dedim:) . çok değişik bir tarif ve fikir. Deneyeceğim meraktan.. ellerinize sağlık..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri madem merak ettin bir ara dene derim :) sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilguncum neyseki dunku gezmen guzel sonuclandi yorulduguna degmis:) bu tarifi gordugumde acaba dedim ve kolay olusu nedeniylede hemen denedim. Sadece iki limon kullaninca ve kucuk oldugubdan 12 dilim falan oldu.
Hepsi o geceki yemekte bitti. Hafuf acimsi/bitter/ eksimsi ama bir okadarda farkli guzel oldu. Madrmki seviyorsun bir firsatin oldugunda mutlaka dene cok seveceksindir eminim. Sevgilerimi yolladim :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanifecigim arada siradisi tarifler guzel oluyor helede lezzeyliyse tavsiye ederim dene bir ara..permasan yerine rendelenebilecek farkli peynirde kullanabilirsin. Bizim eski kasar tadinda olanlardan tada sevdigin baska bir peynir. Sevgiler sanada..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yesimdusova severim enteresan tarifleri ve kolay olanlari. Bende once acaba demistim ama kesinlikle hos farkli bir lezzet. Sos icine ve ekmek icine parmesan yerine sert eski kasar peynirlerimiz tadinda peynirde kullanabilirsiniz. Umarim dener ve seversiniz. Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim bende kesinlikle dene diyorum:) peynir koyma ama ozsman buraz tuz yada baska baharatla sosu tatlandir derim. Ekmek karisiminda kullanmasanda olur sanirim. Peynirsiz denersin. Neden olmasin.
Hindistan eskiden cok isterdim gitmek ama artik degil.Yegenim is icin gittigindeve donus sonrasi anlattiklari ile ve burada herdaim icice olusumuz ve o kori kokusuna dayanamayisim aslaa gutmem dedirtti. Kori Tr.de kullaniliyor ama koku farkli burada olacaksin insanlarin-bazi- nasil koktugunu evlerden gelen kokulari koklayinca inan miden alt ust olmakla kalmayip cikarma durumlarinada gudersin. Ama ben biraz koku hassasiyetliyim ve o konuda huysuzum yoksa cok kisi burafa bayilir kori li yemeye..ama ben degil. Bak nerden nereye uctum. Evet msg in bana gelir. Whatsapp yada viber eklersen varsa yada ozsman sana ucretsizde olur:)) opuyorum canim sevgiler.

ilhan dedi ki...

Ne kadar değişik. Peki limonun ekşiliği kalıyor mu ? Ve greyfurtla, turunçla, bergamutla hatta portakalla da olur mu acaba? Mutlaka denemek istiyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan eksilik limon yer gibi yok yada cok az deyim farkli bir tad ancak denersen bilirsin:))kesinlikle dene hatta bir limonla dene ama herseyi tam olsun yani feslegen peynir falan. Kullanacagin limona gore ayarlarsin. Sosuda guzel oluyor ama mayonez seviyorsan. Greyfurt la portakalla da olabilir denemek lazim her cesitte ama limon un verdigi lezzet olmaz sanirim..denersen farkli sekilde yada limonlada dusunceni bildir lutfen.

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

İlk defa duydum ama mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık Bahçem :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursalkimi sagol canim:) denersen haber ver emi...

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

bende ilk defa duyup ama aynı zamanda merak ettiğim bir tarifi görüyorum.eşim limana bayılır bense yazarken bile buruşuyorum :))
teşekkürler bu güzel tarif ve sos tarifleri için.sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Alanay esin seviyorsa mutlaka dene ozaman..limon oldugunuda soyleme:) gerci tahmin eder de tadini, bakalim sevecekmi??:) sevgiler

yildiz dedi ki...

Sevgili DostBahcem;
Ben de herkesler gibi ilk kez duydum, Acaba dedim kendi kendime
simdi millet olarak kizartma seviyoruz yaaa,Emelcigim O gün ne kizartayim ne kizartayim diye düsünmüs, gözleri limona takilinca da dur bir sunlarida kizartayim mi demis:)) öyle mi dedin??? Ellerine saglik canimcigim,afiyetler olsun.Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum

bücürükveben dedi ki...

İlk kez duydum valla alemsin böyle ilginç şeyleri nereden buluyorsun, çok teşekkürler ve sevgiler:)

Depresif Ayu dedi ki...

Emelcim eline sağlık. Çok ilginç bir tarifmiş, hemen denemem lazım. Sevgiler ;)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim yok yok kafama esipte yapmadim..bir yemek ve icki dergisinde gormustum :) acaba demis deneyip sevincede blogda paylastim..yani baskalarinin cani sIKILMIS denemis :)) enteresan bir tad tavsiye ederim:))guzel bir hafta olsun canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim entetesan ve kolay tarifleri severim. Tadida guzel olunca payladayim dedim. Bir limonlada olsa dene derim :)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresifcim bencede mutlaka dene bakalim beyenecekmisin?:)) sevgiler guzel hafta olsun.

Emel Sevren Pınar dedi ki...

aaaaaaa....ilk defa duydum, müthiş görünüyor, ellerine sağlık.

Bulbulunyeri dedi ki...

Bayramın ailece sağlıkla, huzurla geçmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

*mehtap dedi ki...

ben ki bir limon delisiyim, her şeye sıkarım, olmadı ortadan keser tuzlar sıyırarak yerim ama kızartmak aklıma hiç gelmedi, çok ilginç, denesem mi bilmem:) Şimdiden iyi bayramlar Emelciğim..
sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Emel :)) tesekkurler..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri sagol canim. Sizlerede iyi bayramlar olsun..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtapcim sizlerede iyi bayramlar olsun. Limon seviyorsan mutlaka dene derim. Cok farkli lezzette bir tad..sevgiler canim..

vişnap dedi ki...

Çok çok merak ettim tadını ekşi pek sevmem acaba nasıl olur tadı en güzeli az bir şey denemek diyorum canım eline sağlık sizlere afiyetler olsun çok öpüyorum.

Arzu Sözen dedi ki...

Severim böyle degişik tatları instagramda gördüğümde unutmadan yapmalıyım bu tarifi diye aklımdan geçirmiştim bir tarifine bakim diye ugradım emelcim ellerine saglık bu arada hayırlı bayramlar diliyorum sevgilerimle

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim merak ettiysen deneyeceksin..kotu olmuuor hatta lezzetli farkli sevecegin bir tad oluyor:) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arzucum bir kerede olsa tavsiye ediyorum. Belkide cik sever arada yaparsin. Farkli bir lezzet kolayda tavsiye ederim. Sizlerede iyi bayramlar diliyorum. Huzurlu saglikli sevgiler gonderdim:)

çeşnici Handan dedi ki...

Iyi bayramlar sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handan tesekkurler iyi bayramlar :)

Yasemen Myblog42 dedi ki...

Hic duymamistim daha once ama severim gibi geliyor, denemeliyim:) Afiyet olsun, sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yasemen C. Tavsiye ederim. Tesekkurler sevgiler

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Canım yine unutmayıp her zaman ki inceliğinle bayramımı kutlamışsın çok teşekkür ederim. Seninde geçmiş gelecek tüm bayramların şeker gibi tatlı, mutlu ve huzurlu olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursalkimi canimm cok tesekkur ediyorum sevgiler :))

Armina dedi ki...

Çok değişik bir tarif ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Armina tesekkurler :)

VuslaT dedi ki...

Canımmmm Emelciğim nerelerdesin. Hadi ben tembelim sana ne oldu?..Bahçede keyif yapıyon taze taze sebze topluyon demi:) Öpüldünüz tatlım benim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim canim hava yagmurlu kapali olsada ilk cikan guneste bahcedeyim tabiki..bolca salatalik biber azbirsey fasulye toplamaya baslafim. Domatesler cok buyudu ama hala yesil gunes gorseler kizaracaklar ve buralardayimda blogdan uzak kaldim biraz :( yaz cok yogun oluyorum..bende optum canisi :))

VuslaT dedi ki...

Why yoğunluk?..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim is guc yaz :))