25 Ocak 2013 Cuma

ELMA PÜRELİ SOMON..."KANADA USULU" :)

Soğuk yine soğuk:( ama ısınacakmışız hafta sonunda, -5 olacak hava heyyyy:)) Zaman ne kadar çabuk geçiyor, günler sanki uçuyor..ocak ayının sonunada geldik sayılır..Önemli olan sağlıkla , neşe ile geçsinde günler...Dün, bizim balık günümüzdü:) Ama burada öyle Türkiyedeki gibi balıkçılarımız olmadığından genelde buzluktan alıp pişirdiğimiz, Halibut, Tilipia, Somon gibi beyaz etli balıklar alternativimiz oluyor..Bazen tazelerini almak mümkünsede, tazelik konusunda kafamda soru işaretler oluşmaya başlayınca buzluktakilere yönelmek daha sağlıklı oluyor..Buradada eğerki Asya-Çin marketlerine gidersen vede taze olanı nasıl seçeriz konusunda bilgi sahibi isen..gayette güzel, bizim Uskumru, istavrit benzeri balıkları rahatlıkla alıp taze olarak pişirip afiyetlen yenilebilirsede ben o konuda bilgili olmadığımdan ve bize yakın taze balık satan markette olmadığından buzluktakiler favorim oluyor..Tarifimiz, Elma püresinde Somon..




Malzemeler/ 4 kişilik
Elma Püresi için
4 ad.ekşi elma, 1limon suyu, 2 yemek kaşığı tereyağ-eritilip soğutulmuş-, az tuz, ve 1 yemek kaşığı limon suyu.

 Mercimek garnitür ve somon için:
1/2 su bardağı yeşil mercimek, 1 havuç(Küçük doğranacak), 1ad.kereviz sapı(istenirse), küçük doğranacak, 1 bardak su, az tuz karabiber
Ayrıca 4 adet somon balığı filetosu, bir miktar soya sos.

Yapılışı:
1-Öncelikle elmaları soyup kare şeklinde doğrayıp,Tencereye 1 lt.kadar soğuk su ve 1 limonun suyunu ilave edip elmalarıda içine atıp, kararmaması ve limonlu suyu çekmesi için 15 dk.kadar bekletip, tenceremizi ocaga koyup, kaynatalım..-5 dk.kaynatmak yeterli oluyor elmaların yumuşaması ve püre olabilmesi için- ve ocaktan alalım. Elmaları sudan çıkarıp, suyunun iyice süzülmesini sağlayalım. Elmalarımızı isterseniz blendırda isterseniz çatal yardımı ile ezip içerisine erimiş, soğumuş tereyağını, 1 yemek kaşığı limon suyunu, arzu edilirse çoook az tuz ilave edip iyice karışmasını sağlayarak püre haline getirelim..

2- Mercimeği, doğranmış havuç ve kereviz sapını, birkaç kaşık sıv yağ da az kavurup, üzerine 1 bardak suyu ilave edip mercimeklerin ve sebzelerin pişmesini sağlayalım, suyunu çekip pişince içine tuz, kara biber ilave edip, bir kenara alalım.(Mercimek pişerken gerekirse su ilave edebiliriz fazladan, ancak çok fazla yumuşak olmayacak mercimekler, biraz diri olacaklar..ve pişme sonrası suyu süzülecek)

3- Somon balıklarımızı, bir tabağa koyduğumuz bir miktar soya sosuna batıralım arkalı-önlü ve arzu ettiğimiz şekilde ister yağsız tavada, ister ızgarada pişirelim.(Yağsız tavada pişireceksem ben tavaya az miktar su koyup onun üzerine balıkları koyarak ve kapak kapalı olarak -5.dk sonra balıkları çeviriyorum- 10-12 dk. da pişiriyorum. Hiçyağ ilave etmeden)

Elma püremizi(Soğuduysa biraz ısıtalım) servis tabaklarına paylaştıralım. Üzerine, suyu süzülmüş mercimekten bir miktar koyalım ve en üstede somon balıklarımızı ilave edip, arzu edilirse 2 sap taze soğanın yeşil kısmını da incecik doğrayıp, serperek..servis yapalım. AFİYET OLSUN!

Not: Somon balığı yerine herhangi bir balık eti kullanabilirsiniz. Mercimek fazla gelirse,  bulgur pilavı yapıp , kalan mercimeği, pilava ilave edip ertesi akşam yiyebilirsiniz..Ve Elmaların ekşi elma olmasına dikkat edin desemde normal elma ile yaparsanız hafif tatlı bir püre elde edersiniz ki oda farklı bir tat verir:))

70 yorum:

Unknown dedi ki...

offf harika görünüyor ellerinize sağlık..az önce sofradan kalktım ama olsa şimdi asla hayır demezdim bu tabağa:))bayılırım somon balığına ..bir somona birde hamsiye..ama ayıklama sorunu olmadığı için somonu daha çok tercih ediyorum :))bu tarifi buzluktaki somonlarımda uyguluycam :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevil afiyet olsun sizlere..elma puresi ile birlikte mutlaka yap derim somon u.gercekten lezzetli bir tat..guzel bir hafta sonu diliyorum.:)

Nurşen Aksoy dedi ki...

Somonu her ne kadar sevmesemde ,tarifini merakla deneyeceğim..Çok orjinal olmuş,müsadenle ben başka balıkla deneyecğim,çok merak ettim lezzetini..Ellerine sağlık..sevgiler.

Hanife Mert dedi ki...

Havaların ısınmaya başlaması güzel haber..
Tarifinize gelince, farklı bir balık çeşidi. Çok güzel gözüküyor ellerinize salık..
Esenlikler diliyorum..
sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursen istedigin balikla dene sadece parca et olsun yani kilcik kafa falan olmasin:) umarim seversiniz. Elma puresi fark katiyor. Sevgiler guzel hafta sonu olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanife evet az birsey isinacagiz:) somon guzeldir yada biz seviyoruz. Yagli bir balik biraz ama lezzetli..tesekkurler. Sevgiler iyi hafta sonu olsun:)

AslıASLI dedi ki...

Dündü yanılmıyorsam Gazete'de okudum. Yakutistan sanırım veya Yakutiya'da hava sıcaklığı eksi 56 derece imiş. Dünyanın en soğuk ülkesi. Valla bizler orada olsak donardık heralde.
Evet sizde birazcık daha iyi hava sıcaklığı.
Dostbahçem somon çok severim ve bu tarifi ben kesinlikle denicem.
Ellerine sağlık :)

mavii dedi ki...

allahtan tokum yani ama bugun cnm balik cekmisti sik sik olur bizde cocuklar icin esimde cok sever okurken uzuldum ablacim taze taze olmayisina ben bi kere yaptim somon firinda tekrar yaparsam bole yapicam tabak ve nefis bir tarif

Tulay, dedi ki...

guzel bir sunum olmus ellerine saglik canim, bizimde burada severek yiyebildigimiz tek balik somon, senin tarifinle en yakin zamanda deneyebilirim ;) sevgiler

Gurme Şirine dedi ki...

uzun zamandır balık yemiyordum...
özlemişim valla...
somon balığıda çok güzel olur :))
bu hafta sonu balık almak lazım...
omega3 de ihtiyacım var :)
ellerine sağlık canım...

pembe kekik dedi ki...

Elma püresini tavukla denedim ama balıkla hiç denememiştim çok güzel bir fikir. Ellerine sağlık arkadaşım. Tabağı uzatsan hayır diyemiyeceğim. Sevgiler.

ilhan dedi ki...

Havalar ısınıyorsa bahçe muhabbeti başlar yakında. :)) Tam bana göre bir tarif olmuş zaten başlığından anlamıştım. Yalnız ben gene mercimeğe takıldım. Nar taneleriniz gibi bunlarda xxl. :)) Elma-balık tamam ama mercimek-balık eşleşmesini pek tutmadım. Ama inanılma bir şekilde okurken canım mercimek istedi. Hatta şu anda suya ıslattım yarın pişirmek üzere. :)) Eline sağlık süper.

Heyyfi dedi ki...

Canım Dost'um, çok değişikmiş bu tarif. Biraz hayal etmeye çalıştım, gerçekten de değişik ve lezzetli olduğunu düşünüyorum.
Biz de bugün balık yedik.
Dur sana tarifini vereyim: Önce yemek istediğin balığa karar veriyorsun, sonra internetten sipariş ediyorsun, ızgara yapıp evine getiriyorlar:)))
Ruhumdaki tembellikten sanırım daha önce bahsetmiştim.
Ama çok lezzetliydi gerçekten.
Senin de ellerine sağlık canım.
Bu arada dün ilk şarap tatma kursumuza katıldık.
4 çeşit şarabı, hangi tür yemeklerin yanında iyebiliriz anlatıldı.
Gerçi sonuna doğru çok uykum geldi çünkü, ben şaraba çok dayanıklı değilim:)) Daha üçüncüyü tadarken ben uyuklamaya başladım bile.
Hoca soruyor ne kokusu aldınız diye, ben sadece şişedeki mantarın kokusunu aldığım için, adamı deli ettim:))
Neyse eğlencesine gidiyoruz zaten.
Şarapla hiç ilgisi olmayan biri neden gider böyle bir kursa onu da bilmiyorum. Galiba senden etkilendim:)
Sevgiler canım arkadaşım...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim daha kuzey kisimlar uzun zamandir -40 50 lerde ama ozaman isyerleri ve okullar kapali oluyor genelde..Bizler daha sanliyiz..bugunde kar atistiriyor demektirki havamiz iliman:))Somonu denersen seveceksinizdir diyorum yanina guzel bir kirmizi acmayi unutmayin:)) sevgiler canim guzel hafta sonu olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mavii cim taze fazla bulamayinca, donmus aliyoruz yada gollerde yetistirilenler oluyor taze ama onuda cok sevmiyorum..alistik donmuslara:)) dene bakalim sevecekmisiniz..degisik bir tat azbirsey..sevgiler, hafta sonuniz guzel gecsin..kucukleri optum:)(Sanki mektup gibi oldu sonu:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim denersen bildir bana bakim gercekten sizde beyenecekmisiniz yoksa hadii ya ne bu mu diyeceksiniz:)))Guzell bir hafta sonu diliyorum xoxox

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme Sirine, omega 3 e ihtiyac varsa balik aliyoruz ve mercimek te pisiriyoruz..eh elma puresinide yapip bir zahmet afiyetlen yiyoruz ozaman bu hafta sonu tamam?:) sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekik bak senden yeni bir tarif aldim ozaman:)) elma ile tavuk, birdahakine o sekilde deneyim..degisiklik olur..Somonlada epey guzeldi tat..sevgilerimle:)

bücürükveben dedi ki...

oooo bayağı zahmetli bir yemek ama balık sevenler için çok lezzetli olduğu belli ve de sağlıklı...ya bu arada balıkta zehir mehir diye bir şey vardı nasılsa yemediğim bir şey olduğu için sadece manşetini hatırlıyorum, ötesini okumadım aman dikkat et Emel'ciğim...soğuk Kanada diyorsun da seni ta oralara hangi rüzgar attı merak ettim yahu anlatsana kimbilir ne ilginçtir hikayesi aşkının peşinden mi koştun ne yaptın buz gibi yerlere gittin?:)) (ama sakıncası yoksa )
Bücürük'le sevgilerimizi bıraktık:)
unuttum afiyet olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan daha cook beklersin..bahce muhabbeti ancak mayis sonuna baslayacak:)) oncesinde soguk muhabbeti:)) Hmm mercimek le aslinda gayet guzel oldu ama sen sevmiyorsun uyumsuz diye bazi seyleri..bence dene derim azicik mercimek yap,suyunu yari sarap yari su olarak koyup pisir, ama sen somonda sevmiyorsun pek, baska balikla denersin..elma pureli seveceginden eminim, mercimek koymasanda..degisik tat..Bu arada Turkiyedeki mercimekleri unutmusum..orda cokmu kucuk??Yarina mercimegin var afiyet olsun sana..Iyi hafta sonlari:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyfiim..canim seni tenbel seniiii..saka saka burada var ama ancak gidipte orda yiyoruz Tr.dekileri biliyorumya ben ne zaman gitsem birkac gece disardan hazir balik aliyoruz pismis , ekmegi salatasi misss..sanslisin sen:)) ama bir ara usenme de yap bu tarifi azcik..Sarap kurslari basladi ha ne tur saraplardi denenenler? 4 kadeh dolumu verdiler..hepsini ictinmi? Burada genelde icilmez tukurulur tat aldiktan sonra cok icemiyorsan..zaten az olarak verilir..Bence sen tat alirsin da oyle ilk gunden bardakta cevirmeyi, koku almayi nasil tat alabileceginizi ogretmeleri lazimdi..yada nasil kokuyu alabileceginizi? Birdahakine kirmizi ise icilen az baharat, kirmizi meyve buketi kokluyorum diye cevapla:))Ben isimlerini ve ne tur denediklerinizi de bilmek isterim..yaz bana :)) Sevgiler canim:))

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

Bu akşam bizde de balık vardı ben de fırında yaptım balığı..Çok değişik bir tarif tadını merak ettim..Somonu da çok severim..Denenmeliii..Canım bu arada senin mesajını bugün cepten yayınla derken spam olarak işaretlendi.Sonra yorumlara baktığımda normal göründü ama eğer mesaj gönderirken sorun yaşarsan yanlış anlama canım bana bildir oldu mu?Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim evet, ozellikle tatli suda yetistirilen somonlarda yuksek miktar kursunmu ne oluyormus buradada yazildi soylendi ama belirli miktar tuketmek zararli degilsede genelde, donmus ve okyanustan geleni aliyorum..tatli suda yetistirilenleri almiyorum..buralara nasilgeldigimi birgun paylasirim..inanmasi zor, ama guzel bir hikaye deyim:))2o senedir buradayim,her kizdigimda ben Tr.ye gidiyorum diyorum ama sonra vazgeciyorum:)))Alistim iyice sessizlige..sogugada..zaten cok cok soguklar arada bir oluyor normalde -5 falan..oda nerdeyse bahar gibi bize:))sadece ruzgar olmasin..o cok kotu..bende sizlere sarildim..guzel bir hafta sonu diliyorum:)

Unknown dedi ki...

Çok şükür burda her zaman taze balık bulunuyor ama yyinede her defasında bi tırsarım balıktan acaba tazemi diye..:))
Canım nefiss görünüyo nefiss..
Ellerine sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

şu somonla bir türlü yıldızlarımız barışmadı ama bu elma püresiyle ekşi ekşi güzel olmuştur..eline sağlık canım..

Sule dedi ki...

Elma, balik ve mercimek birlikde nasil olur merak ettim simdi. Artik biz gelecegimizde bir gun yaparsinda sende deneriz. Afiyet olsun!

vişnap dedi ki...

Bir sıcacık sevgilerimi sarılmalarımı yollayım bak havalar nasılda ısınacak daha da canımmm.Peki ben şu somonu nasıl seveceğim kendime söz geçiremiyorum,eşim de somon yap pişir deyip duruyor kaldım ikilemde:))Belkide senin tarifle ilk siftahı yaparda mutfağımda somon lezzetlerini uçuştururum belli mi olur canısı.Çok çok sevgilerimle ellerine sağlık nefis görünüyor somonlar

Ayşegül dedi ki...

Bu akşam arkadaşlarımızda balıklardan konuşurken en çok somon balığı üzerinde durduk:)
Çok farklı bir tarif.
Ben ızgara dışında yiyemiyorum ama somon seven arkadaşlarıma önereceğim.

Bu arada ne zamandır söylemek istiyorum nasip olmuyor.Blog isminizi ne zaman okusam güzel duygular hissediyorum.Çok güzel bir isim seçmişsiniz:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arzu somonu seviyorsan az olarak dene derim bu tarifi..belki seversiniz..Baska baliklada deneyebilirisn ama beyaz etli olsun..msg.gonderirken bazen takilmalar oluyor..bir problem olursa yazarim sana..tesekkur ederim bilgi verdigin icin..sevgiler guzel hafta sonu diliyorum:)..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat Cafe Tarifleri gercekten balik tazemi degilmi cok onemli..biz burada pek bulamadigimiz icin, buzlukta olanlari alip kullaniyoruz acik olani pek alamiyorum dedigin gibi ya taze degilse diye..,Guzel hafta sonu diliyorum sevgiler canim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Anne Eli Gibi somon yerine baska beyaz etli balik kullan eger denemek istersen tarifi..Somunu herkes sevmez yagli diye..birde sizin oralarda daha guzel tazeler varken:)) sevgiler mutlu hafta sonu..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sulecim, elma mercimek ve somon gayette guzel oldu:)) Bir ara denerim geldiginizde..sevmezsen para vermezsin:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim galiba senin sicacik sevgilerinden havamiz isinmaya basladi:)) sen yollamaya devam et:) Somonu esin istiyorsa sen sevmiyorsan 1 parca kesik somon al(orada nasil satiliyor bilmiyorum..cogunu esine azini kendine koyarsin..denemek icin..pisirirken sakin yag koyma somona az su ile pisir tavada yada izgara yap..denersen bildir bana ne dusundugunu sevip sevmedigini..sevgiler guzel hafta sonu olsun sana ve esine:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ays yapmak isterseniz bu tarifi izgarada yaparsiniz somonu..elma puresi farkli tat katiyor..herzaman denenebilecek bir tarif bana gore..Bu arada blog ismi konusunda yazdiklariniz icin cok tesekkur ederim, sevindim oyle guzel dusunmenize..sevgiler, guzel hafta sonu diliyorum gonlunce:)

MAZES dedi ki...

canım ,ellerine sağılık,hele bu pan keke bayıldım ,diğerleri de güzel de bu yumurtasız ya ...Geçenlerde büyük kızım 1 hafta su gelmemiş ,sular bile donmuş - 20*,sizde olur mu böyle şeyler .

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Muhteşem bir görüntü ve harika bir tarif.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Bu tarife senin 'komşu Ali' si ne diyor?
Deniz mahsulleri tarifinde onun damak tadı iyiydi:-))

yildiz dedi ki...

Burasi da cok soguk Sevgili DostBahcem,
Derece sifirin altina düsmüsse bana kimse söylemiyorda,bakmiyorumda:))

Elma Püresi ve Somonnn,hmmmmmm....
Degisik lezzetler arayanlara olabilir demi,afiyetle olsun

Heyyfi dedi ki...

Öğrettiler nasıl çevireceğimizi falan ama, ben de iş yok:)
Bir de kimyager burnum var diye geçinirdim.
Kadehleri azar azar dolduruyorlar.
İlk önce, beyaz sultaniye, angora
Sonra, rose, bu kökeni bir Fransız üzümü ve kalecik karası,
Sonra Kırmızı, merlot,
En son tatlıyla da, muskat, en çok bunu sevdim. merlot yaktı geçti:))
Öpüyorum canım seni...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri tesekkurler..severek yedik. Guzel hafta sonu diliyorum. Sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny:)) Komsu Ali henuz tatmadi..bir ara ikram eder fkkrini alirim:) Sanada yazarim:) sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim hosgeldin..nerelerdeydin??
Yok canim burada su falan donmaz neden donsun:) eksi 40 ta olsa hersety normal devam ediyor..degisen birsy olmuyor..ne elektrik kesintisi ne su kesintisi...elektrikler kesildimi o sogukta dondugumuzun resmidir..hersey elektrige bagli..ama simdiye kadar olmadi..sevgiler canim mutlu hafta sonun olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim..bugun fena sayilmaz tabiki yine eksilerde ama cok cok soguk degil en azindan..kis olunca boyle napalim..alisinca yasayip gidiyoruz zaten cokta etkilemiyor yasami..Elma pureli biraz garip geliyor sanirim balik icin ama bence dene bir ara..evet degisik ama guzel bir tat..sevgilerimle:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyfim..Sultaniye chardonnay gibimiydi acaba merak ettim?Kalecik Karasi ve Angorayi gecen sene tatmistim..sanirim Kalecik karasi Cabernet e yakin-di ama cok hatirlamiyorum Rose az sekerli tahmin ediyorum degisir tadi..ama Muskat in kesinlikle tatli oldugunu biliyorum cunku tatli ile yemissiniz.:) sen sevmissin demekki tatli sarap seviyorsun ben hic sevmem :(ee tabiki sonrada uykun gelmis..bence birdahaki test te..sevmediysen tukur, yutma:) Ben yaninda olsaydim daha cok eglenirdik:)) Sevgilerimle Heyyficim..

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...


Ben orda olsam soba veya kalorifere yapışık gezerdim heralde.
Gerçi oralarda evlerin izalasyonu güzel,dışarısı buz gibi de olsa evler sıcacık oluyor.Kardeşim Norveç'te ordan biliyorum,orada da soğukluk - 25 şi geçiyor.
İşe ve okula gidenlerin RABBİM yardımcısı olsun.

Lezzetinin resmi harika ve iştah açıcı görünüyor.Ellerine sağlık canım.Elma püresinde hiç denememiştim.
Elma ile biraz tatlı ve mayhoş, karışımıyla bence harika bir lezzet çıkmış ortaya.Bu da denenecekler istesinde yerini alarak liste iyice kabardı:)Hangisini yapsam,hangisinden başlasam diyorum:)
Sevgiler...












Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Seval, cok dogru burada evler sicacik..sokaklar haricinde heryer sicak, ama Norvec buradan daha soguk sanirim ve daha uzun bir zaman..Alisiyor insan yasadigi yere..
Benimde yapacaklarim listesi oldukca uzadi bakalim ne zaman baslanacak:)guzel bir hafta sonu diliyorum cok soguk olmayan biraz sicak:))

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

somon en sevdiğim sık tükettiğim balıklardan biri ve sosa en çok yakısan balıktır kanımca. Elma püresi denemedim cok leziz olabileceğini düşünüyorum... Hele ki tarif senden geldiyse eminim:)

İlk fırsatta deneyeceğim değişik bir tat olacak

Eşim çok iyi bilir, kendisi otelci ve resmen gurme gibidir:) ziyafet satıs dir. Olduğu için sık sık menü tadımları oluyor, bu tatlar otellerde cok sık kullanılıyor, senın tarıfler son derece evrensel canım

Kalemine sağlık

Öptükkkkkk cokk

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mugecim, simdi esim otelci ve iyi anlar demissin ozaman sen sanslisin bolca guzel menuleri deniyor yada esine hadi bu aksamda sen yap yemek diyebiliyorsun:))) Elma pureli balik farkli bir tat cok insan yemek istemeyebilir ama biz sevdik..Somon da en cok sevdiklerimizden ve yediklerimizden..belki bir gun denemek istersin sende Ates le birlikte:) Guzel bir pazar gunu diliyor ve Atesi seni kucakliyorum sevgiler:)Gurme damadimizada selamlar:))

Depresif Ayu dedi ki...

Ayda yılda bir balık yiyen birisi olarak, o ender anlarda da levrek, çipura yada mezgit yiyorum. Sadece kızarmış balık yerim. Mangal, fırında yada ızgara falan yemem.

Ablam da seninle aynı dertten muzdarip. Taze balık bulsa bile okyanus balıkları bulabiliyor. Yazık, Türkiyeye geldiğinde zırt pırt balık yapıyoruz bu yüzden ve neredeyse her gün midye dolma alıyoruz :))))

Unknown dedi ki...

Merhabalar ilgi ile okudum tarifinizi çok değişik gerçekten ... Takibinizdeyim artık .....görüntü harika emin lezetide çok güzeldir... Sağlık ve afiyetle

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresif Ayucum bulkuyorsun guzel baliklari taze taze kizartip yiyorsun tabiki afiyet olsun..Bende Turkiyeye gidince balik yiyorum ama onun yaninda ayrica lahmacun, simit ve pastane pogcalari ni nerdeyse hergun goturuyorum:))Burada nerdeyse kizartma balik hic yapmadim..aslinda canimidi istettin..bir bakim hangi baligi kizartabilirim:))guzel bir hafta diliyoruz az calismali:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hande Ciger tesekkur ediyorum ziyaretiniz icin:) tadi guzel, degisik bir lezzet oldu:) tavsiye ederim 1 kerelik bile olsa deneyin derim..sevgiler..

VuslaT dedi ki...

-5 heyyyyyyyy Mİ????:)))) ayyy soğuk dediğin havayı düşündüm üşüdümmm.

Emel'ciğim senden rica etsem yemeğin adını değiştirsen Mesala KANADA USULÜ ELMALI SOMON...
Diyeceksin niye benim küçük kız farklı ülke yemeklerini denemeyi seviyor. Bu sayede somon ve mercimek yedirmiş olurum. Bak internetten buldum değişik bir tarif der yaparım. Ama onun ismini normal bulursa yemez. İlla bir fark olacak gıcık işte kime çektiyse:)))

Ellerine sağlık canım. Begüş için kaydettim..
Güzel bir hafta dilerim. 0 derecede:)))
Not: Isına zam yaptım:))

Özgür Tatlar dedi ki...

ben sevemedim bu somin baligini birturlu.ama elma puresiyle tadi biraz yerine gelmistir belki.cok kuru ,tatsiz geliyor bana somon.size afiyet olsun.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslat , isimiza zam yaptin ya bugun epeyce iyi 5 derece hehehehe..sen istedin diye..sayende sort giyecez yakinda:))Sen kizina yine goster bu "abla":) Kanada dan yayin yapiyor diye soyle ve ozelliklede tavsiye ettigimi belirt kendisine ki sen yapinca yesin:)
Ama ben basligin yanina ilave deyim yine ..
Sizlerede cook guzel bir hafta diliyorum sevgiler..Ozellikle Begumede iletslm.(ismi Begum dimi? )bu yemek onun icin..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur tatlar Somonu herkes sevmez, aslinda yagli bir baliktir ama burada en cok sevdiklerimizden...elma puresi ile dahada guzel oldu:)) sevgiler..

Depresif Ayu dedi ki...

Ablam geldiği zaman ayrıca sürekli gevrek (simit) ve boyoz (ispanyol yahudileri kökenli bir izmir hamur işi) alırız. Kahvaltıya yada beş çayına. Ve de kokoreç. Orada bulamadığı ve sevdiği şeyleri aksırana tıksırana kadar yediriyoruz zavallıma :))

VuslaT dedi ki...

Emel'cim Mühendisim civanım nazlı Begüm hanımın bu gün doğum günü, erkek arkadaşı ile dışarıda. Yarın göstereceğim veee Kanada'dan sana tarif geldi diyeceğim...Teşekkür ederim. Çok mersi.. Bunun hatırına bir +10 derece daha Allahcc'ım KANADA'ya:))))))))))))))))))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresif Ayu galiba her gurbetci oyle..hele uzak diyarlarda olanlar varsa yoksa yemek oluyor gidince :) Boyoz a bakayim sayfana varmi tarifi diye yoksada internetten arastirayim kolaysa deneyim bakim..kuzenimin hanimi Izmirli hep bahseder, ona surpriz yapayim bir geldiklerinde sayet kolay birseyse tabiki :) Sen simdi git simit al 1 tane benim icin ye soyle citir citir..sosyete simiti olmasin ama sokak simidi olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim, Begum e nice seneler olsun saglikla mutlulukla..dogum gunu icin sana ozel tarif geldi dersin:)) Havamiz gittikce isiniyor:))

Depresif Ayu dedi ki...

Ah, ama boyoz bizim yapabileceğimiz, evlerde yapılabilecek bir şey değil. Çok ama çok zor. Aşağıdaki linkten izle bak.
Sokak simitini mesai günlerinde, zaten neredeyse hergün kahvaltıda yiyorum :)

http://www.youtube.com/watch?v=RNWzkZ8hH4U

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , bizde somonu çok severiz deneyeceğim . Bu arada buğday yarması aşurelik buğday değil , Aşurelik buğdayın kırılmış halidir.Sevgiler :-)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayucum sagol boyoz link i icin bir bakim..hmm demekki zor huh..hmm olmadi yaw simdi izmire gitmem lazim yemek icin:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nese tesekkur ederim bugdayla ilgili aciklaman icin:)) sevgiler..

huuuubakbi dedi ki...

görüntünün güzelliğine bak yarabbim...harika ellerine sağlık

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mormenekseler, tesekkurler canim:)

Unknown dedi ki...

Çok değişik ve iştah açıcı görünüyor eminim tadına görünüşü gibidir,ellerinize sağlık.sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tumay, tadida guzeldi..elma ile uyum sagladi hepsi..sevdik biz..tesekkur ediyorum sevgiler..

pasta köşesi dedi ki...

oh iyi öyleyse ısının biraz tabi ablacım :) ellerine sağlık şahane görünüyorrrrrr yine yaptığın herşey gibi yaaa :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta Kosesi biraz isindik canimmm soyle -5 lerdeyiz suan:))) sarildim..