21 Ekim 2012 Pazar

CHILE den, TRES PALACIOS-Cabernet Sauvignon-2008

Güneşli bir pazar günü gibi gözükmesine rağmen hafiften soğuk bir hava var..dışarı çıkıp yürüyüş yapmak lazım ama sabah mahmurluğu hala gitmediğinden vakit boşa gitmesin diye en azından sizlerle güzel bir ŞİLİ şarabı paylaşayım dedim....geçenlerde şarap almaya gittiğimde Vintage kısmında çalışan arkadaşa raflarda sanki yeni yer almış gibi gelen TRES PALACIOS Family Vintage Cabernet Sauvignon 2008 dikkatimi çekti..şişesi ve şişeye uygun siyah etiketi ile ben özelim der gibiydi, arkadaşta CHILEN (ŞİLİ) arıyorsan bunu tavsiye ederim excellent deyince bir Argentina, bir Chile, birde Portekiz şarabı aldım dün akşam da Chile olanı açıp denedim...
 Şili nin MAIPO bölgesinden, Fundo Santa Eugenia De Cholqui şarap bahçelerinden (genis bilgi isterseniz yada okumak- şarabın yapılış kalitesi-şarap üretim şirketi,üzümlerin yetiştirilişi ve toplanışı ve ne gibi aşamalardan geçip ne kadar süre de bizlere sunulduğuna kadar  internetten bkz. bu konu ile ilgili info oldukça uzun yazım gerekir, ama şarap sevenlerdenseniz araştırma yaparak, okuyarak ki zevkle okunuyor-bilgi sahibi olabilirsiniz )

Burunda, hafif duman, çikolata ve biber kokusu, tadımda hafif tanenli, dolgun, kuru, oldukça dengeli, meyve aromalarının ağızda ve içim sonrasi bir müddet boğazınızda tadını hissedip uzun bitişle gayet keyifli, ve bir okadarda hafif bana göre excellent kırmızılardan...Şarapları özellikle ilk kadehi kendisi olarak hiçbir yemek ilavesi olmadan içip önce tadını ve keyfini çıkarıyor yada en azından yarım kadeh kadar -sonra tabiki ufak tefek peynir, üzüm ve elma dilimleri ile şarabı renklendiriyorum :)))
Türkiyede şayet bulursanız ve Cabernet seviyorsanız mutlaka deneyin derim, bu taraflarda oturan kırmızıcılarada kesinlikle almalarını tavsiye ederim, keyifli olanlardan biri..Güzel bir pazar günü dileği ile..CHEERS!!

100% Cabernet Sauvignon üzümlerinden..
14.0% Alcohol
Kırmızı..CHILE den (ŞİLİ)

Not: Şarap tadım- yorumlarım ve seçimlerim tamamen kişiseldir..

22 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Öyle iştah açıcı bir şekilde yazıyorsun ki, insanın alıp içesi geliyor:)içki hiç içemesem, hoşlanmasam da bunu merak ettim valla...bu arada senin şarap konusundaki yazılarını okudukça içimden ne geçirdim biliyor musun, hani sen şöyle Fransa'da oturacaksın, üzüm bağın olacak...filmlerdeki gibi mahzende kendi şaraplarını yetiştireceksin...ne bileyim sana yakıştırdım:)
sevgiler

Heyyfi dedi ki...

Ne büyük keyif bu bloğa ulaşmış olmak. Benim için çok yararlı ve keyifle okunacak bir blog olduğu belli. Pratik yemekler ilgi alanımdır :)
Bu arada şarap konusunda bilgim hiç yoktur. Verirlerse içerim,şarap eşliğinde sohbetleri severim.
Buradan da size kocaman sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ahh bucurukveben..bir gun Fransada degil ama soyle Niagara ya yakin biryerde ki sarap bahcelerinden almayi vede ayni yerde Bed and breakfast yapmayi, sabah kahvaltisi ve oda ..yani kucuk bir pansiyon isletmeyi ne cok isterim:)) Sarap seviyorum ne yalan soyleyim sadece kendim icin kendi basima bile arada keyif yaparim..Belki gelirsem ve seni bulursam 2 kadeh aliriz karsilikli :)) Tesekkurler guzel yorumun icin canim..sevgiler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Heyyfi..tesekkur ederim guzel sozlerin icin, pratik yemekler ariyorsan burasi tam sana gore hiicc oyle ugrasmalik yemek yoktur bende uydur kaydir ha ama bak saglikli olmasina dikkat ederim..sarap desen ozel ilgi alanim..olsun arada arkadaslarla tadina bakip muhabbet te iyidir..sevgiler diyorum canim:))

MAZES dedi ki...

52 yaşıma kadar her şey gördüm,şarap bile yaptım ama içkiden ,yani markalı anlamam,geçenlerde Senfoni diye bir beyaz şarap aldım,tatlı,en sevdiğim şarap oldu...amaniiim,bu koca karı içki de içiyormuş duyar gibi oluyorum bazılarından ...ha,ha,ha..kime ne yahu,hayat benim hayat .

VuslaT dedi ki...

Eeee bu kadar güzel üzümlerin bu kadar güzel şaraplarımı oluyor ki.. Üzümden anlayan şaraptanda anlar belli. Tatlım ben üzüm halini alayım.:)) Sevgilerimle..

siyah kuğu dedi ki...

Vişne suyu istiyorum ,çikolata ,istiyorum:)) sen şarap iç ben vişnenin suyunu içerim:)) muhabbetle iyi gider ben birde patates kızartırım oo değmeyin keyfimnize:))
uzak diyardaki ablaya öpücükler)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim ya 52 yas nedirki..daha gencliginin baharindasin:)..Keyfin nasil isterse ne zaman isterse ozaman icersin..yarasin;)Senfoni hic duymadim ama tatli ise ben sevmem sen onu icersin bende kendiminkileri :)) Sevgiler canim..Keyifli haftan olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim ben sana uzum suyunun fermantasyondan onceki halini verir bende sonrakileri icerim :)))Dolayisi ile ikimizde uzum suyu icmemis oluruz:) guzel bir haftan olsun canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Siyah kugum bak kiskirtiyorsun ucacam gelecem simdi yanina..olsun sen visne suyunu icersin ben uzum suyunu renk ayni nasilsa birde patataes kizartmasi ohhh deymesinler keyfimize..Sarildim canim:)

ilhan dedi ki...

Bu hafta da Şili'deyiz demek ki. Valla ben geçen hafta evde rakı yapımını öğrendim, süper oluyor ama tabi ki paylaşamam. Çok riskli çünkü metil alkol falan.:)) Sizin şarap anlatımınız çok keyifli. Sabaha kadar yazsanız okunur. Size afiyet olsun.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan Bey gercektenmi Raki ha:)) Siz bana email atin yahu kimse duymaz ben denerim..ucurmam birsey havaya:))
Bende kendi sarabimi deneyecegim bir gun ama bakalim ne zaman..bekliyorum 50 milyon kazanirsam kendi bagimi alip ta yaparim diye :))
Sizede keyifli haftalar olsun..

siyah kuğu dedi ki...

Hadi gel bayramda:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ah kugum..gelebilsem keske aslinda bakmadimda degil biletlere ama cok yuksek geldi fiatlar :( Yoksam kapini calacaktim:)))

Gurme Şirine dedi ki...

canım sana fiyet olsun...

iyi bayramlar...

tubanne dedi ki...

Blogunuz çok dolu ve güzel:)Bebeğim dolayısıyla şarap tatmayalı 2 yıla yakın olmuştur:(

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Nasil guzel bir tarif:) blogunuzun izleyicisi oldum

Benimkine de sizi beklerim

www.mugekokluatik.blogspot.com

Sevgiler

Ates boceginin annesi Muge:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme Sirinem, tesekkurler canim sizlerede iyi bayramlar diliyorum:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubanne, guzel sozler icin tesekkur ediyorum..Olsun sarap okadar onemli degil annelik cok daha guzel..Iyi bayramlar:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Muge tesekkur ederim guzel sozler icin tabiki ziyaret edecegim..sevgiler:))

ilhan dedi ki...

Bursa'da bir Şİli şarabı içtim, aklıma tabi ki siz geldiniz. Ortam şarap içmemi gerektiriyordu, önüme kalın bir şarap menüsü geldi, ben de anlarmış gibi sizin yorum kriterlerinizi hatırlamaya çalışarak gayet bilgiç bir şekilde ve kendimden emin olarak " Valdıvıeso, Cabarnet Sauvıgnon 2006" yı seçtim. Garson kız bu seçimden dolayı beni tebrik etti. :))) Sonra size ismini bildirmek için çaktırmadan yazdım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oooo sevgili Festigan sarapci oluyoruz yavastan huh :))))) Guzel guzel..demek arada yaptigim sarap yorumlari ise yariyor:) Bu arada bende not aldim, burada bakacagim varmi diye varsa mutlaka alip deneyecegim..bence 2006 Cabernet secimide gayet guzel olmus..Bravo :))
Sevdinizmi, hani tadi falan nasildi acaba???keske birde caktirmadan resim de cekseydiniz:) Ama olsun en azindan saraba adim atmak ta guzel umarim keyif almissinizdir ..sevgiler