30 Mayıs 2012 Çarşamba

WAKEFIELD MERLOT-2010

Dün akşam bir arkadaşın tavsiyesi üzerine Australia şarabı aldım..genelde sevmem aslında niyeyse bana pek hitap etmiyor...farklı buluyorum tadlarını, Merlot u Shiraz ı..bu seferki özel bölümden “vintage“ dan alındı, gerçi bazen normal yerde duranlar ve satılanlar özel bölümde satılanlardan daha iyi çıkabiliyor o ayrı..Nasılsa evdeyim, havada kapalı, dışarısı da oturulmayacak kadar serin, bari dedim açıp ta şarabımı deneyim..hazırladım biraz peynir , kraker , yaban mersini..1 kadeh kendim için , 1 kadehte bu akşam face ten haberleştiğim ve şarap muhabbeti yaptığım can dostum Zeyno için:-))
WAKEFIELD MERLOT 2010..Güney Australia dan..

Taylor aile şirketi tarafindan uluslararası markette satılmak için Wakefield adı ile bizlere sunulmuş..(Australia da bu isimde satılmıyormuş..)Merlot üzümlerinin özelliğinin belirginliği ile üretilen Wakefield, kesinlikle hafif soğutulduktan sonra (15’18’ derece arası) içilen, son derece hafif, asit oranı az,meyve  ve hafif tütün aromalı, cikolata tadında hafiften tatlı-ki benim şarapta hiç sevmediğim özelliklerdendir ..genelde şeker level ının “0“ yada “1“ olmasina dikkat etsemde, bu merlot ta çikolata tadı-tatlı lığı belirginleşince hafiten tatlı bir şarap olmuş..Tabiki bu sadece kişisel zevk olduğundan yinede rahat içimi, asit oranının dengeli oluşu, yuvarlak, orta dolulukta oldukça keyifli bir şarap...birde yanına hafif Jazz ...keyifli gece diliyorum..CHEERS

Not: Australia da Taylor wines tarafından üretildiğini ama o ülkede başka isim altında satıldığını yazdım..bu konuda araştırmayı henüz detaylı yapamadım..yanlışım varsa affola..
Hemen içilebileceği gibi 3-5 sene arasında da bekletilebilir..
Ext Dry / 14,5%

2 yorum:

Nasti dedi ki...

Canım çekti :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Buyrun bu aksamda var :))