27 Nisan 2012 Cuma

TÜRK ŞARAPLARINDAN-2 ve İtalyan Peyniri..

Az önce ufak bir mutfak alışverişi yapıp geldim..ufak diyorum çünkü akşama eşimle birlikte haftalık yemeklik için gerekenleri almaya gideceğiz ve ben  elimde herşeyi taşiyamayacağımdan sadece “gerekeni “ almak için hemen evimin arkasında bulunan benim en cok sevdigim yemek mağazasına /supermarket e gittim...genelde hafta sonları öğlen saatinden itibaren akşam geç saate kadar  dükkanin muhtelif yerlerine yerleştirilmiş stand larda çeşitli yiyecekleri tadma fırsatı bulabiliyorsunuz..bazen bildik bazen değişik tadlar oluyor..yemek konusunda seçici olmayan ve her yiyeceğin tadına bakan biri kesin tuzludan tatlıya herçeşit yiyeceği yeyip karnını doyurup dükkandan çıkar..Ben seçiciyimdir ama bugün dükkandan içeri adım atar atmaz hemen kapının yanında bir bayan “peynir tad mak istermisiniz “dedi..şöyle bir göz attım: yarısı ekmek dilimi yarısıda salam üzeri ince kesilmis gel beni ye diyen peynirlere dayanamayip iki tane agzıma attım, bayanın Italyan peyniri vs. gibi ufak açıklaması ve peynirin de tadını beyenmem sonucu, bu gecede şarap gecesi oldugundan 1 paket sepetime attım..Peynir sevenler ve değişik tadlara evet diyenler icin şayet bulabilirseniz tavsiye ederim, SORESINA PROVOLONE Italyan peyniri..
Italyan Peynir
Orta sertlikte, inek sütünden yapılmış biraz kuvvetli tad lı, keyifli arkadaş ortamlarında yada sadece size hitap eden rahat dinlenmeli gecelerde , Merlot gibi hafif içimli şaraplarınıza eşlik edebilecek nefis bir peynir..Tavsiye ederim..

Bu gece ki şarabım, GESTOS 2009 Malbec..benim olağan şaraplarımdan, daha önceki GESTOS ile ilgili yazımı "Şaraplar" label ında bulabilirsiniz.

Bu arada Türkiyede iken denediğim onca Türk şarapları içinden aklımda kalan ve daha önce bahsettiklerimin dışında BUZBAĞ ÖKÜZGÖZÜ-BOĞAZKERE 2010 ve ANFORA 2009 da tadına baktımlarım içindeydiler..Orada iken içtiğim şarapların bazıları bizim kızlar tarafından seçilmiş bazılarıda tarafımdan alınmıştır..Ve genelde orta vücutlu, içimi kolay şaraplardır.

BUZBAĞ öküzgözü-Boğazkere, Elazığ yöresinden ve iki üzümün karışması ile dengeli ve içimi kolay , rengi orta kırmızı, asit oranı rahatsız etmeyen, orta vücutlu hafif bir şarap..Malesef ikinci şişeleri alıp tadları konusunda ikinci deneme yapamadım ama aklımda kaldığı kadarı ile keyifli gidenlerden..

ANFORA 2009/ Pamukkale-Merlot
Anfora ismi beni biran Portekizde üretilen Tinto De Anfora ya götürdü ve acaba yanlışmı okudum üretim yerini diye tekrar bakınca, yanlışlık olmadığını gördüm:)) Pamukkale yöresinden bağcılığın gelişmiş olduğu bölgede yetişen merlot üzümlerinden yapılmış,  fazla dolgun olmayan, meyve aroma ağırlıklı, içim sonrası çok az hmmm nefiss,hissediyorum tüm aromaları diye kendinizi kaptırmışken test i çabuk kaybolan, ama hafif yemeklerde, pizza ile, hafif peynir ve salata ile sizi yormayacak olan bir şarap...
Anfora ile guzel gidenlerden Rokali pizza:)
Ben kendimce içtiğim tüm Türk şaraplarından büyük keyif aldım...Birdahaki gidişte daha farklı tad ları deneyeceğim..ozamana kadar yine  buradakilerle başbaşayım:))Dilerim bu yazdığım tamamen kişisel şarap bilgilerim bazı arkadaşların şarapla ilgili seçimlerinde faydalı olur...Herkese bol yemekli, bol sohbetli, tabakların ve bardakların boş kalmayacağı keyifli bir hafta sonu diliyorum..CHEERS.. 

Hiç yorum yok: