24 Şubat 2012 Cuma

WOLF BLASS- EAGLEHAWK / SHIRAZ 2010

Geçen hafta Wolf Blass Eaglehawk-Shiraz 2010 denedim.. Australia kırmızılardan bazılarını severek içerim, sayıları çok değildir..denediğim shiraz bana çok dolgun gelmedi, daha çok Cabernet and Merlot karışımı gibiydi -hafif, fazla buruk olmayan, asid oranı dengeli..fena sayılmaz arada alıp içilebileceklerden.
Benim asıl favoritlerim, Argentina nin Malbec leri..her bölgesinden))..Shiraz a göre daha hafif olmasına rağmen, bazı malbec leri shiraz dan daha dolgun, dolu vücutlu buluyorum. Baktım stoklarımda azalmış, hafta sonuda misafir var..hemen içki mağazasına gidip, herzamanki Sawmill Creek Chardonnay (toplantılarda onu içiyoruz yada ben herkesi mecbur tutuyorum)))..)hemde Malbec lerimden birkaç şişe topladım))))

Kırmızıların bazılarını açmadan önce hafif soğutuyorum, ama kesinlikle shiraz ve cabernet i oda sıcaklığında (heleki kış ise) severim. Hafif kırmızılar da ise biraz soğutulması iyi oluyor -14’-, 1 saat kadar buzdolabında yada yarım saat buzlukta bekletip açtıktan sonrada yarım saat havalandıryorum..kesinlikle tad farklı oluyor..eğer hafif ve meyve ağırlıklı ve şeker oranı az yüksek olanları seviyorsanız, 14’ nin altındada soğutabilirsiniz tabiki...Ben oldukca dolu vücutlu, -XD-son derece kuru ve şeker oranı sıfır, yada bazı “markalarda“1 olanları tercih ettiğimden benim seçimlerim bazı arkadaşlara ağır geldiğinden bir araya geldiğimiz zamanlarda beyaz in haricinde birkaç şişede hafif kırmızı lardan mutlaka bulunduruyoruz...
Bugün çok işim var vede yarın gece için yemek öncesi ve  akşam yemeği menüsü hazırlamam lazım, listem hazır olursa yemek yapma işimde kolay oluyor))) birde yemek sonrası tatlı larımızda eksik olmaz ama neyseki tatlı işini  gelen arkadaşlara havale ettiğimden birde onu düşünmüyorum....
Herkese gönlünce bir hafta diliyorum...CHEERS

Hiç yorum yok: