27 Şubat 2012 Pazartesi

VİSKİLİ FINDIKLI BİSKÜVİ TOPLARI

Karanlık , rüzgarlı ama çok soğuk olmayan bir günden merhaba..gün diyorum ama nerdeyse akşam olmak üzere..çocuklar okuldan dönüyor, bazı çalışanlar işlerinden..bu saatlerde arada sırada sokaktan geçen araba ve insan görmek mümkün oluyor ..akşam telaşı))) 
Herkesin hafta sonu dinlenmeli ve keyifli geçmiştir umarım..bizimki öyleydi..Cumartesi gecesinde kuzenler ve arkadaş-kuzenlerle))oldukça keyifli gece geçirdik..yedik, içtik, müzik dinledik, bolca güldük..ben kendimce birkaç çeşit hazırladım..beyenildiki yenildi))) Arkadaslarda  benim menüye ilaveten “nefis“ etsiz çiğ köfteler, yıldız ve kalp şekilli tadı güzel görüntüsü güzel küçük kekler ve cheese kekler getirmişlerdi, gecemizi çay ve kahve ile kapadık...ayrıca bende tatlı çeşidine de katkı olsun diye yeni bir tarif denemiştim, tadı güzel “biraz tatlı“ ama kahve ile çoook uyumlu, herzaman yapılabilecekler listesine de ilave oldu...Denemek isteyenler için tarifi ....
VİSKİLİ FINDIKLI BİSKÜVİ TOPLARI
viskili-findikli biskuvi toplari
Malzemeler:
4 su bardağı (blendırda) çekilmiş ladyfinger bisküvisi
1/2 su bardağı viski (Yada bourbon)
2 su bardağı ince çekilmiş fındık(Yada ceviz, fındık karışımı)
1/3 su bardağı yumuşak margarin(Yada tereyağı) (80 ml)
375 gr. siyah -azşekerli-çikolata (isterseniz beyaz da kullanabilirsiniz)
üzeri için renkli süsleme toz şekerlerinden (istenirse)
viskili-findikli biskuvi toplari
Yapılışı:
Çekilmiş/yada ezilmiş ladyfinger bisküvileri viski ile iyice karıştıralım, yağ ve fındıklarıda ilave edelim, çikolatamızıda eritip, bisküvi karışımına ilave edip kaşık ile yada elinizle tüm malzemeleri iyice birbirine yedirelim. Buzdolabında 1 saat bekletip, arzu edilen büyüklükte toplar yaparak eğer hemen servis yapılacaksa renkli şekerlere bulayalım(İstenirse), ve servis tabağımıza dizelim...Afiyet Olsun..

Not:Şekere bulamadan buzdolabında iki hafta durabilir, servis öncesi oda sıcaklığına getirin...Ben bazılarını şekere buladım, bazılarını azbirsey hindistan cevizine,bir kısmınıda sade bıraktım, tad açısından sade olanlar en çok hoşuma gidendi heleki kahve ile.. Bisküviler ve çikolata tatlı olduğundan şekere bulanmış olanlar bana fazla şekerli geldi. Verdiğim ölçüden yaklaşık 50 top çıkıyor, önce yarım ölçü ile deneyin derim..

2 yorum:

Tulay, X dedi ki...

harika bu emelcim ben bunu turk burcak bis.ile viskisiz yapiyordum onuda burada bulamiyorum ladyfinger la hemen denemeliyim,XXXcanim,

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim mutlaka dene..tavsiye ederim birazda viski koy derim istersen)))
xox