13 Ocak 2012 Cuma

ALAMOS-MALBEC 2010

“Heryerde kar var“ diye bir şarkı vardı, eskilerden, çocukluğumuzdan, hatırlarsınız Adamo söylerdi..sonra Ajda Pekkan da söylemişti ve daha başkaları)) Bu sabah kalkınca bende o şarkıyı söylemeye başladım..Sanırım gece kar yağışı başlamış, sabahta devam ettiğinden heryeri kaplamıştı.Bazen özleniyor,  kış zamanı arada kar yağsın diye..Azbirsey de soğuk sanki Camdan dışarı bakarken, bir yandan da insanın içini ne ısıtır böyle havada konyak ))) diye düşünüyorum..şaka şaka..çay yaptım kendime..bugün şarap günüm ama biraz daha saat ilerlesin, sonra...Önce çay içeyim arkadanda ALAMOS- MALBEC 2010 ))
Alamos-Malbec 2010


Argentina nın Mendoza bölgesinde bulunan pre-Andean dağlarının doğu eteklerindeki bağlarda yetişen ve tamamen el ile toplanılarak özenle ayırım ve seçimleri yapıldıktan sonra “bizler“ için uzun yıllar şarap işinde olan Catena ailesi tarafından üretilmektedir.
2010 yıl üretimi olmasına rağmen dengeli asit oranı, dolu gövdeli, kuru, içimi oldukça keyifli bir şarap.
Rengi nerdeyse bordo ya yakın, içmeden önce kokladığınızda hafif kimyon,biber ve siyah meyvelerin (böğürtlen, yaban mevsimi) aromasını içinize çekiyorsunuz..İlk yudum la baharat ve meyve ile karışık  hafif bir is tadı hissediyorsunuz. Ve ilk yudum sonrası tadı bir zaman boğazınızda kalsada bu uzun sürmüyor..Alamos -Malbec 2010 u  birkaç sene bekletebileceğiniz gibi, özellikle kırmızı et yemekleri yada peynir tabağınız eşliğindede hemen içebilirsiniz.
Keyifli bir cuma akşamının Alamos-Malbec ile başlangı

Benim herzaman aldığım(Bulabilirsem 2008 yada 2009 u tabiki herzaman tercih) oldukça yumuşak içimli keyifli bir şarap. İnsanı yormuyor..
Tabiki çoğu kırmızı şarapta olduğu gibi açtıktan sonra tad ve asidinin oturması açısından 15- 30 dk. arasında bekletirsek ve hatta 20 dk. da olsa buzdolabında çok hafif soğuttuktan sonra içersek sonuç çok daha güzel olacaktır..Herkese gönlünce bir hafta diliyorum..CHEERS

Not: Alamos -Malbec 2010 in alkol orani 13.5%
       Şarapların tadı ile  ilgili verdiğim bilgiler tamamen kişiseldir..

Hiç yorum yok: