2 Eylül 2014 Salı

NACHOS...Kolay ve Pratik vede lezzetli

Yaz buralardamıydıda hemencik eylül geldi..hiç anlamadan geçip gitti. Birde yoğunluk, günleri günler kovaladı..toplanan sebzeler(hala toplanıyor)dolaplara sığmaz oldu, erikler nihayet midelerimize konuk olmaya başladı. Izgara sezonu aynı hızla devam edip, o gün ne pişiriliyorsa bahçede-ızgarada yerini alıp kolay tarafından tabaklarımızı şenlendiriyor. Bu arada çok arada sırada işin iyice kolayına kaçıp..


Nachos yaparak özellikle Deren ve arkadaşlarını memnun ediyorsamda bizde nasiplenmiyor değiliz..Yapanlarınız -deneyenleriniz mutlaka varsada, hazırlanması son derece kolay, lezzeti yerinde biraz da hazır malzeme nedeni ile az uğraşmalık, pratik yemek olan Nachos için yapacağınız ilk iş tüm malzemeyi bulabileceğiniz bir markete gidip..Mısır gevreğini andıran chips ve diğerlerini almak..


Malzemeler:
1-Tostitos chips(300 gr.pk) 
2-1 kavanoz Tostitos salsa(Kullanılan 2 orta boy su bardağı dolusu-yaklaşık 350 gr./ml kadar) 
3-1 kutu kesilmiş siyah zeytin-200gr kadar 
4-1 ad.kırmızı biber(küçük doğranacak) 
5-arzu edilirse haşlanmış mısır tanesi, 
6-1 ad, ince kesilmiş soğan, 
7-mutlaka ve mutlaka acı halepino(jalapeno) biberi arzu ettiğiniz kadar, 
8-300 gr.kadar rendelenmiş mozzeralla, yada taze kaşar 
9-bir adet orta boy fırına dayanıklı cam tepsi(yada derince herhangi bir fırın tepsisi..
Zeytinim yoktu kullanmadim..ama mutlaka oda olsun
Yapılışı:
Cam tepsi içine tostitos pk.nin yarısını dökün üzerine salsa/sos un yarısını gelişi güzel yayın, kullanılacak malzemenin yani zeytin, biber ,mısır ve soğan ın da yarılarını sosun üzerine dağıtın, ve rende peynirin
yarısınıda üstüne gezdirip, tekrardan pakette kalan tostitosu, kalan sosu ve malzemeleri, ikinci kat olarak yayarak en üstede kalan peynir rendesini serperek, önceden ısıtılmış fırında 180’/350F. ta peynirler eriyene kadar yaklaşık 15dk.kadar tutup keserek tabaklara servis yapıp sıcakken ister elinizle ister çatalla afiyetlen yiyin. 


Son derece kolay bir okadarda lezzetli emin olabilirsiniz ve tüm malzemeler Türkiyedeki büyük marketlerde bulunuyor(baharda gittiğimde almış ve oradada yapmıştım) sadece marka ve paket ölçüleri az farklı isede ben yaklaşık gramaj ve pk.ölçüsü verdim..istediğiniz malzemeyi istediğiniz kadar koyabilirsiniz, peyniri bol olursa güzel oluyor. Verdiğim ölçülerle büyük dikdörtgen borcam kullanıyorum ve 6 kişilik oluyor..Siz kendinize göre ayarlayabilirsiniz az 
yada çok olarak yada tek sıra olarakta yapabilirsiniz. Keyifli eylül ayı diliyorum.

40 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Emel'im ilk kez duyuyorum, hiç yemedim, ismine bakınca Meksika yemeği filan gibi geldi ama yanılıyor da olabilirim, afiyet bal olsun canım, ya hakikaten size yaz gelmeden eylül geldi ama ben seviniyorum çok sıcaklarla aram iyi değil, sağol, sana da harika bir eylül diliyorum:)
sevgilerimle Bücürük'le öptük:)

keyiflisofram dedi ki...

Günaydın ,buralara da bu yıl sonbahar erken geldi,zaman çok çabuk geçiyor koşturmaca içinde nasıl geçtiğini anlayamıyorum bile .... Nachos nefis görünüyor denmediğim bir lezzet bizimkiler bayılır en kısa zaman da deniycem ,ellerinize sağlık .Sevgiler.....

lezzettabağı dedi ki...

Güzel arkadaşım nakhos meksika'ya falan mı özgü bilemedim ama valla güzel görünğüyor hani akşama yemeğim olmasaydı bunu bulup buluşturup yapardım neyse kaydettim bile.. eline sağlık.. güze ve benim için çok değerli yorumlarını hep beklerim kocaman sevgiler..

Elifin Terazisi dedi ki...

Canım benim, ben sana bahçedeyardıma geleyim mi ?
Ellerine sağlık, güzel olduğuna kesinlikle eminim, öptüm :)

Hayatın Tatları dedi ki...

aslında tam bizlik bir tarifmiş :) nasıl olmuşda keşfedememişim ... afiyet olsun canım

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim Meksika yemegi diye bilinir kimi degil der :) Melsikalilar fasulye ve kiymada koyuyorlar benim usul daha hafif :) Eylul ede yagmurla adim attik bugun guzel ama, suan bahcedeyim sana ve Bucuruk e kocaman sevgiler :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cizel PEZUK iyi aksamlar sizlere..saglikla gecsinde zaman en onemlisi. Tavsiye ederim bu tarifi kolay ve pratik eminim seversiniz. Tesekkurler sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

seolara tesekkurler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sukran evet Meksika yemegi sayilir..onlar biraz daha farkli yapiyorlar. Icine farkli seylerde koyabilirsin. Benim usul hafif geliyor bana yoksa fasulye ve kavrulmus kiymada kullanabilirsin. Bir ara dene derim. Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elifcim ne zaman istersen geell...nede guzel olur degilmi?:)) sevgilerimi gonderdim bahcemden :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayatin tatlari ozaman en kisa zamanda dene derim cok lezzetli..baska yemek yapmaya gerek bile yok..oglen yada aksam icin ..sevgiler..

Sulemmutfak dedi ki...

Bu hakikaten kolay ve herkes severek yiyor. Ben bazen yemek icin yapiyorum ama kiymali olarak. Ellerine saglik.

gügüyle hersey dedi ki...

canim ellerine saglik cok lezzetli ve pratik bir tarif olmus canim cok üzün zamandir sayfana ugrayamadim cok tandir yazmiyor dedim girdim sayfana ne göreyim kendimden utandim demek ki sayfana giremeyen benmisim affola seni takip etmeyi sevenlerdenim :)
sevgiler♥

Besparasiz dedi ki...

Benimde ilk defa duydugum bir isim.Cipsle yapiliyor olması dahada ilginc . ilk bakışta pizzamı ki dedim ama değilmiş :) özellikle çocukların bayılacağı bir lezzet bu.Afiyet olsun.Bahçendeki güzellikleri takip ediyorum ,bereketleri bol olsun canım.Burada hala klima kullanıyoruz özellikle geceleri sicaktan uyunmuyor.Bahar serinliğini hasretle bekliyorum bende ..Sevgilerimi gönderiyorum :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sulemmutfak malum kiyma et bilumum hayvansallara hep uzakim. Sebzelisi en iyisi:)) ozaman bende yiyebiliyorum. Sagolasin :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Guguyle hersey olsuunn kalpler bir olsun:)hepimiz bazen uzak kaliyor blog ziyaretlerini aksatabiliyor vakit bulamiyoruz..hic utanma utanilacak sey degilki guzelcim:)) sevgilerimi gonderiyorum :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Besparasiz birgun dene sende ev halkida seversiniz sadece misir gevregi ve tuzsuz olandan al . Hem basit hem lezzetli. Burada fazla sicak girmedik cok yagmurlu gecti bu hafta guzel ama gunesli sicak..son sebzeleri iki hafta sonra toplar sonrasinda sezonu kapatiriz :) sanada sevgiler..bu arada ekmeginide unutmadim onuda bugun yapacagim :)) Sevgiler sanada

gooogoook dedi ki...

ilk kez gördüm böyle bir tarifi harika görünüyor denenebilir gerçekten:) özellikle de benim gibi değişik tarif meraklısı için cezbedici bir tarif:). Bu arada aynı fikirdeyiz demek; Eylül ayı nasıl geldi ben de anlayamayanlardanım. Neyse ki sizin güzel bahçeniz var;) güneşin tadı her daim bahçelerde güzel bence. Sevgi ve Selamlar.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gooogoook bazen insan en kolat ve lezzetli olani yapmak istiyor iste buda onlardan biri arada sirada yapip yemenin hicbir sakincasi yok. Tavsiye ederim. Eylul geldi hos geldi soguklar baslayana kadar bahcenin keyfini cikarmak lazim..guzel bir havadan bende sevgi ve selamlar gonderdim :))

yildiz dedi ki...

Evet yaaaa, yaz ne cabuk bitti...
Okullarin tatili, ramazan - bayram, yaz tatili derken yine sonbahar:)))
Verdigin bu cipsli tarifi kisin uzun gecelerinde Tv. izlerken yapacagim insallah...Ellerine saglik
EMEL´cigim....

*mehtap dedi ki...

ayy tam benimkilere göre,görüntü şahane eline sağlık.Eylül geldi ama buralar hala yapış yapış dışarılar serinlese bile evlerde hala sıcaklık tavan durumda, katlanıcaz artık..Sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim oyle boyle omurler geciyor iste..saglikla oldunda. Bence kis i beklemeden dene derim ki seversen kisin yine yaparsin tesekkurler..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtapcim seversinizde eminim :) buralari gunduz fena degil ama gece oldukca soguyor. Kis gelmeden guzel havalarin keyfini cikarmak lazim ses cikarmadan:))sevgiler

Unknown dedi ki...

Aman Allahım ben bunu nasıl atlamışım.:( Şu tostitos dediğin gevrekleri çok acil bulmam lazım.:) Metro ya da Makro da bulabilirim sanıyorum. Bu tarif tam benimkilere göre pazar günü akşamüstü geç vakit için ideal:) ellerine sağlık canımcım.

yesimdusova dedi ki...

çok lezzetli görünüyor.. çok pratik ve kolay bir tarife benziyor.. rengarenk.. bu sene eylül geldiğini anlamadım.. havalar soguyor ama yazda çok sıcak geçmedi:( bir baktım balık tezgahları açılmış bile:D

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilguncum mutlaks bulursun ben Acibadem e yakin bir magazadaki alisveris yerinden almistim herseyi markalar farkli idi ama hepsini bulmustum. Cok seversiniz ..birde bira da olursa:)) kolay hafif ve lezzetli..tavsiye ederim. Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yesimdusova evet cok pratik ve lezzetli. Yazimiz bol yagmurlu gecti eylulde yagmur eksik olmayacak gibi..keske buralardada taze balik tezgahlari olsa..ne guzel afiyetlen yiyin baliklari bol bol :)) sevgiler

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Eylül geldi Emelcim şükür geldi:)Siz pek anlamadınız oralarda ama biz gayet iyi anladık İzmir'de yazın nasıl geçtiğini şekercim:)Amanın ne sıcaktı hava öyle..İnsanda derman bırakmadı..Benim düşük tansiyonum iyice yerlerde süründü:)Eşiminki de zirve yaptı:)Şükür eylül geldi..Gündüz sıcak olsa da akşamları tatlı bir serinlik..Hava mis gibi ohhh :)Tarifine bayıldım canımcım ama markalar çok yabancı bana..Mutlaka denemek isterim ama bakalım malzemelri bulayım önce..Metro'ya bakalım en kısa zamanda..Bizim ahalinin çok hoşuna gidecek bir tarif..Mutlak yapılacak..Kal sağlıcakla canikom <3 <3 Kocaman Sevgilerimi ve öpücüklerimi yolluyorum sana :)

ilhan dedi ki...

Dediğin gibi ne kışı anladık ne de yazı. Bu tarifdeki kalori çok fazla diyecem hemen sen bir günde yediklerine bak diyeceksin onun için demedim say. :)))) Ama son görünüş müthiş.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zeynepcim dunyanin bir tarafi sicaklardan kavruldu diger taraf sanki bahar sonbahar yagmurdan yaz i hic anlamadi..aman dikkat et umarim hava birazcikta olsa serinleme yolundadir sizlere nefes aldirir artik. Nachos u dedigim gibi bir gun dene..malzemeleri bulursun eminim. Vede yaparsan seveceksinizdir..sevgilerimi yolladim bende :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan iyiki dememissin yoksa son iki paylasimindakileri okuduk-gorduk:)) biliyorum bu tarif sana gore cocuk oyuncagi ama yinede tavsiye ederim :)) sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Uzun süredir,sizi ziyaret edemedim. Yaz halleri malum.Nachosa gelince,bayılırım. Amerika ziyaretlerimde hep meksika lokantalarında yerim, tarif için teşekkürler.

MAZES dedi ki...

güzel bir şeye benziyor ...ve kolay ...ellerine sağlık canım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum yaz aylari hepimizi biraz uzak birakti bloglardan ziyaretlerden..Nachos sevilmeyecek gibi degil..tesekkurler sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazes evet cok lezzetli vede kolay..tesekkurler sevgiler

Deniz dedi ki...

Pek severim böyle yemekleri. Tam tv, pc karşısında atıştırmalık. Çok da iştah kabartıcı duruyor. Hep görürüm ama hiç denemedim. Çok merak ediyorum. Ama işte emin olamıyordum o cipslerden burada da var mı diye. Büyük marketlere gittiğimde bakınayım iyice. Denemeden duramam :)

Mert dedi ki...

Eylül ne ara geldi ben de anlamadım! Sinsi bu zaman sinsi... :)

Sahiden atıştırmalık görünüyor... :) Mmmm nefis!

Bir de efendim Kafa'da yeni öykü serisi başladı başlayacak ama birisi eksik gibi. Bilin bakalım KİM? :) :) :) Bekleniyorsunuz!! :)

not: yeni seriyi burada da duyursanız ne hoş olur

Arzu Sözen dedi ki...

Hic denemedim ama malzemelere ve neticeye bakilirsa nefis canim Eline saglik olsun kocaman sevgilerimi gonderiyorum :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Denizcim evet ya tam senlik seversin sen bunu..kisa zamanda dene derim..ve mutlaka bulursun onemli olan chips in misirli olmasi fazla soslu olmamasi..marketlerde var cunku orada..denersen bildir banada ok.? sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kafa dergi hadi bakalim yeni baslayacak olan oyku hayirli olsun..
ziyarete gelecegim hemen :))