21 Nisan 2014 Pazartesi

BU HAVA KAÇMAZ..BBQ SEZONU AÇILDI :)

Afiyetlen yenen bol yesilliki kofte/burger:)
Hava 18’ yi bulunca rüzgarsız tarafından aman da aman diyerekten akşam yemeğini bahçe ızgarasında pişirelim dedik..

Ev yapımı burger lerimizi/ yada köftelerimizin büyükçe boy olanından hemencik hazırlayıp, yanınada alimünyum folyo içine pişirme kağıdında biber, domates, soğan karışımı, ve yine az tuz karabiber ve azcık sıvı yağ ilavesi ile incecik kesilmiş yam/tatlı patatesleri ızgaraya yerleştirip, onlar pişene kadar veranda köşesine sandalyelerimizi ve küçük masamızı koyup beklemeye başladık..

Izgarada pissinler bakalim:)
Bu arada bahçemiz hafiften yeşillenmeye minicik çiçekler kendini göstermeye ve leylaklar, manolya lar tomurcuklanmaya başlamış. 


Leylak agaci ve yesillenen naneler
Bahçede minicik te olsa çiçek görmenin mutluluğu sonsuz:)) hem baharın ilk nefesini içimize çekmiş olduk hemde bahçe keyfinin bu seneki ilk gününü ufaktan yakaladık..Mahallenin ıssızlığı komşu çocuklarının sokaktaki top oynama sesleri ile neşeli bir hal almıştı. Ön bahçedeki papatyalar epeyce yeşillenmiş, minik sümbüller bizde buradayız diyerekten hafiften kendilerini göstermişlerdi. 

Salatamiz da hazir..
Yemekler hazır olmuş, muhabbete sonra devam diyorum :)
Bahçemde bahçem diye başladım ya bundan böyle uzun zaman bu                     muhabbeti bitirmem bilesiniz. 7 aydır soğuk ve bol karlı buzzz gibi hava                 sonrasında böylesinegüzel havayı solumak bizler için büyük doping:))             Gerçi havamıza güven olmaz mayıs gelir kar yağar..aman tahtaya vurun-artık ısınalım :))
Cok konusunca yakma durumlarina gecmisiz:)



50 yorum:

*mehtap dedi ki...

ohh hadi gözünüz aydın, baharı ucundan sizde yakalamşsınız:)en güzel mevsim gerçekten insana umut ve mutluluk veriyor küçücük tomurcuklar bile hele mangal keyfi de varsa daha bi güzel, ellerinize sağlık, bol güneşli günler..

Deniz dedi ki...

Ah ne güzel. Bahçe gibisi yok. Hava sıcakken eve girmek istemez insan. Böyle hafif akşam yemekleri için de harika.

bücürükveben dedi ki...

yaşasın havalar ısınmış, gözün aydın:)))burası da ısındı ama evlerin içi hala serin...çiçekler de açmış ne güzel, bunun sebze burgerli olanını yıllar önce mcdonalds yapmıştı o yaz hep yemiştim inan kimse aradaki farkı anlamazdı ama sonra (sanırım talep azlığından)kaldırdılar:)))afiyet bal olsun canım, ben de kendime sebze lahmacun icat etmek istiyorum henüz düşünce aşamasındayım:)
sevgiler

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Barbekü keyfi harika ohhh misler gibi…
Ellerine sağlık olsada yesem dedirten bir lezzet …
Afiyetler olsun canım sevgiler...

Başak dedi ki...

7 ay soğuk, çok uzunmuş kışınız...

Eee tabi 18'nin tadını çıkarmak hakkınız. Bahçe keyfide başkadır yansa köfteler. Bol keyifli günler canım :)

Hanife Mert dedi ki...

Ne güzel sevindim havalarınız ısınmış. Tam da mangal zamanı...:)) Çiçeklere de çok güzel tabi mangalın da. Emelciğim afiyet bal şeker olsun canım. Eline sağlık. Öptüm seni, sevgiler canım..

Unknown dedi ki...

Bahçe keyfi gerçekten bambaşka,benimde mandalina ve limon ağaçlarım çiçek açtı öyle güzel kokuyor ki hiç bir parfümde böyle koku yok.Bizde bir,iki gündür dışarıdayız hava buradada soğuktu,inşallah havalar izin verirde daha uzun yaşarız bu keyifleri.Afiyetler olsun.
Sevgilerimle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtapcim ucundan kenarindan yakaladik bahar i evet:)) yavastan isinacaz gibi..birde cikan cicekleri tavsanlar hemen kemirmese daha iyi olacak ama neysem:)) sevgiler sizlerede guzel gunesli gunler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Deniz, evet bahce gibisi yok hele bir isinalim bahceyi duzenleyelim sonra hic iceri girmek yok:)) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim, cicekler cok az acmis vaziyette ama bugun baktim bazi yeni cikan dallari tavsanlar yemis:( Hinzirlar taze dal kokusunu hemen aliyorlar:)
Buralarda var sebze burgeri Mac Donalds larda. Aslinda sebzeli lahmacun fena fikir degil bol soganli domatesli misss gibide olur, bence dene derim hatta ben bile deneyebilirim:) bak canimda istedi simdi:))Yaparsan bildir sonucu yada ben yaparsam ben bildiririm:)afiyetler olsun simdiden:) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Emelcim tesekkur ediyorum oldu afiyet inanki miss gibi temiz havada:) Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Basakcim, ozelliklede bu sene bitmek bilmeyen kis oldu vede oldukca soguk..inan suan bile derece 6 dune gore cok dustu. Kislik ceketleri kaldirip atamiyoruz hala..gunes gordukmu disarlardayiz haliyle:) yandi falan ama afiyetlen yendi:)) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanifecigim tesekkur ediyorum canim..guzel hava kacmazdi dogrusu:)bugun usuduk cunku yine:(
Mayis sonunda cicekler epeyce buyurler sayet tavsanlardan sag kalirlarsa:)) sevgiler canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap Kaya mandalina ve limon agaclarimii??:)) gercektende miss gibi kokuyorlardir dogal guzellik ve koku,keske burada yetisebilse ama malesef:( Umariz guzel bir yaz geciririz hepimiz, bizleri uzmeyen gunesi ile isitan ama bunaltmayan:))Guzel el islerinizde kolayliklar olsun sizede.Sevgiler

Arzu Sözen dedi ki...

Guzel hava ve barbeku muhtesemmm .. Afiyetler bol, keyifler daim olsun insallah...sevgilerimle :)))

yesimdusova dedi ki...

renkli lezzetli harika bir akşam yemeği.. ne mutlu.. bahar geldi..:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arzu tesekkurler hepimizin keyifleri bol olsun:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yesimdusova, evet bahar ufaktan ufaktan geldi sayilir:)) sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

gece gece olsa yemem demem canım.ellerine sağlık.çiçeklere bakarken içim açıldı.sevgiler.

deeptone dedi ki...

uffffff be neeee bu post yeniyo muuu :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga buyrun tesekkurler:) cicekler yavastan kendilerini gostermeye basladilar galiba bahar geliyor:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

deep bir denee:)) yenilebilseler ne iyi olur dimi butun gece tatli tuzlu ohh mide fesadi oluruz:))

Dolunay -Alanayarts dedi ki...

bahçe yiyecekler harika görünüyor.o kadar özeniyorum ki bahçe olayına.özellikle bahar gelince bu duyguyu hissetmemek imkansız.keyfiniz bol olsun.sevgiler..

VuslaT dedi ki...

Sevgili Emelciğim bende hapsettiğim kitap başı çukurundan çıktım bu hafta dostları dolaşıyorum sırayla.. Baharı yakalamana sevindim. İnsan yeniden doğmuş gibi oluyor.. Hayatın güzelliğini baharda bir kez daha anlıyor insan.. Bol bol bahçe yayınları görürüz bundan sonra sende inşallah. Afiyet olsun keyfin bol olsun.. Sevgilerimle canım benim..

Not: Şule'nin bloguna girilmiyor kötü amaçlı virüs uyarısı var. Kendisi sana yakın ise söylermisin bir baksın..Tekrar sevgilerimle.. Şimdi kaçırdığım paylaşımlarına gidiyorumm.

AslıASLI dedi ki...

Canım Dostbahçem bloguna gelir gelmez baharın kokusunu aldım zaten :) ne kadar güzel yapmışsınız onca ay buz gibi soğuklardan sonra çok iyi oldu. Nefis malzemeler, salatalar, yeşillenen doğa ve sıcacık sohbetler eşliğinde yenilen yemekler. Hayat budur işte :) çok seviyorum bu bahar havasını :) ama bugün İstanbul yağışlı, gerçi onada seviniyorum :)

Unknown dedi ki...

Manolya da olan bir ev aşk doludur. Güle güle oturun. Benim içinde bir soluklanın. Sevgilerimle.:)

ilhan dedi ki...

Biz de şu an kalorifer yakıyoruz kış yapmadı hiç derken. Mangal sefası başladıysa yaz gelmiş demektir. Hamburgerlerin de maşallahı var. :)) Bahçe birden gelişiyor oralarda. Haftaya domates biber falan çıkar. :)) Güzel yazlar olsun.

yildiz dedi ki...

Sevgili DostBahcem,
Bu güzellikler karsisinda ne diyebilirim ki,sofranizda Muhabbetiniz,Huzurunuz ve bereketiniz bol olsun,afiyetler olsun....

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Alanay bahce hayat veriyor huzur veriyor..cok seviyorum havalar isininca tum zaman orada geciyor sabahtan aksama..tesekkur ediyorum sizlerede sevgi dolu guzel gunler olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Vuslatim gelmis hos gelmis:)) sen calis derslerini dusunme buralari:)) bahar cok az tarafindan geldi azda olsa isindik:)) bolca bahcemde bahcem der dururum artik:))
Sule yi cumartesi gorecegim buradan girildiginde problem yok ama tabiki soyleyecegim bir baksin:) sevgiler kolay gelsin :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslim benim sevilmezmi bahar..bende seviyorum hergun ciceklerin tomurcuklarin buyumesini goruyorum, birazda gunes ve azcikta sicaklik varsa inan keyfime diyecek olmuyor..Size lazim yagmur..yagsin birazcik..guzel hafta sonu diliyorum sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

bahceperisi manolya agacimiz tomurcuklanmisti bu paylasimda bugun baktim acilmis biraz ve mor renkleri gozukuyor..onlari gozlemlemek hergun cok hos:)) tesekkur ediyorum sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan kalorifer hic kapanmiyorki:( ama neyseki azcikta olsa yakaladik bahari..marketlere bahce cicekleri gubreler gelmeye basladi,ama henuz fideler gelmedi ancak mayista ve bahce ekimide mayis sonunda..once ekilsin sonra da arkasindan hemen toplariz mahsulu:))tesekkurler hepimize guzel yazlar olsun..iyi hafta sonu diledim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim, hepimizin sofralarindan evinden huzur muhabbet bereket ve sevgi eksik olmasin..sagol canim..guzel bir hafta sonu olsun:))

Emel Sevren Pınar dedi ki...

oh sefanız olsun, bayıldım. Hele o hamburgerin içindeki marulun tazeliği sabah sabah ağzımı sulandırdı. Ben et yemiyoruma ama otlara ağzım sulanıyor:)
Bahçe ne güzel uyanmış, minik mavi çiçekler, herşey harika.
sevgiyle, huzurla harika bir yaz bahçesi olsun.

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Canım sefan olsun :)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Emel tesekkurler :) bahce ufaktan kendini gostermeye basladi tavsanlarda nerede taze cikan dal var hemen kemiriyorlar yaramazlar:) hamburgerde et olmasin sebze bol olsun:) yaz zamani cok paylasim yaparim bahcemden bikarsiniz:) keyifli guzel bir hafta sonu olsun..sevgiler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busracim sagol canim sanada:) bol tadimli hafta sonu olsun..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Şimdi bu güzellikleri görünce balkonda mangal keyfi yapma isteği geldi. Sizinki kadar zengin olmasa
da emekli işi bir şeyler yapmalı.:)
Ellerinize sağlık.

siyah kuğu dedi ki...

:) hani bana köfte:))

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Baharın en güzel tarafı bahçelerde
balkonlarda sefa sürmek. Üstelik böylesine güzel şeyler hazırlandıktan ve sevdiklerinle de paylaştıktan sonra değmeyin keyfime.
Sevgiyle kal.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehmet bey sizin yasadiginiz yerde balkon-bahce keyfi de bir baska guzeldir.Bir gun umarim o guzel sehri ziyaret edebilirim. Emekliligin keyfini cikarin sevgi ve selamlar :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kugummm geelll :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri tesekkur ediyorum. Kisa omurlu hatta hic gelmeyen bahar ve kisa yaz aylarinda enguzeli bahce keyfi..yapilan yenilen yemek aile ve dostlarla en keyiflisi..sevgiler

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Bu fotoğraflara öğlen vakti bakmam pek iyi olmadı.. Hepsinden yemek istedim :)) Ellerine sağlık..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busracim :)) sevgiler.

Mert dedi ki...

Ama daha çok post istiyoruz, lütfeeeen! :)

Ve, ben de yeni serimin müjdesini vereyim. Kafa'da. Adı "Yok". Sizi "Ters Düz"ün çok değerli bir okuru olarak, buna da bekliyorum. Konu yine aile, sır ve aşk üçgeninde. :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kafa Dergi gelirim okumaya yeni seriyi..merak etmee:)

vişnap dedi ki...

Huuuu Huuuu ben geldim şekercimmm yeşillerin envai çeşit tonlarını gözlerime hapsettim de geldim doğa çok güzel di geldiğim yerlerde.Canımm bir iki köfte de benim için ataydın ızgaraya keşkem.Emelciğimm canımm çok sevindim sizlerin de bahara doğanın uyanışlarına kavuşmanıza ve kocaman bir MaşaAllah diyorum çicekler kuşlar böcekler ne güzel seyretmeleri değil mi bayılıyorum bahar mevsimine.() :* <3

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim temiz hava depoladin dondun hos geldin:) miss gibi doga yemekler ne guzel ne guzel..sen gel bizede ben atarim izgaraya senin icinde kofte merak etme:) sevgilerr..