22 Temmuz 2013 Pazartesi

KARIDES...

Karides seveniniz vardır içinizde değilmi? Neden soruyorum diye merakmı ettiniz..hiçç öylesine sordum:) Ben karidesi sadece ekmek kırıntısına bulanmış ve kızartılmış olursa yiyebiliyorum onun dışında sos la, yada kuyruklu, gözlü kesinlikle yiyemem ve tadıda bir garip gelir sanki pişmemis sakız gibi çiğnedikçe çiğnenen bir şeydir..bu tabiki sadece ve sadece benim düşüncem okadar..yemek konusunda bazen çok tutucu olup yeniliklere hiç açık olmam bazende nerede en garip yemek onları yapıp yemeye çalışırım oda ayrı:) ama son zamanlarda biraz ön yargılı olmayı bırakıp bazı tatları denemeye başladım..ilk cümlede karides severmisiniz dedim ya..geçenlerde buzlukta -pişmiş olarak vede donmuş olarak tabiki- satılanlardan aldım ama kuyruksuz olandan..hala elleyemiyorum..bir garip huy işte kafa, göz, kemik, deri olmayacak aldığım, et, tavuk, balık vs. yiyeceklerde..Dondurulmuş karideslerin 250 gr. kadarını bir gece önceden buzluktan çıkarıp buzdolabına koydum ki çözülsün diye..(yada 10 dk. çeşmeyi açıp soğuk suyun altında tutarakta çözülebilir) sakın oda sıcaklığında uzun zaman bırakmayın, malum bakteri olayları..Çözülme faslını bitirdikten sonra..tarife geçeyim..oradan oraya atlıyorum ama affınıza sığınıyorum..demiştim ya karidesi kızartma haricinde sevmem..elimde bir magazin var yaz için, yemek ve içmekle ilgili çokta güzel tarifler paylaşırlar arada, pratik, kolay olanlardan..karides ızgarayı görünce sayfalardan birinde neden denemeyim dedim..tek özelliği basit sos u..ama verdiği lezzet-ki sevmeyen ben 3-4 adet şiş yediğime göre- epey güzeldi..hem kolay hem az vakitte hazırlanıyor..


Malzemeler:
10 adet bamboo şiş-karidesleri dizmek için
250 gr.kadar pişmiş satılan donmuş karides
1/2 limon suyu
1/4 ölçü kabı taze nane-tarhun otu karışık, ince kesilmiş
birkaç damla acı sos(isterseniz)
tuz ve karabiber(arzuya göre)
2-3 çorba kaşığı z.yağı

Yapılışı:
Öncelikle bamboo şişleri 10 dk.lkadar suyun içinde bırakalım ki ızgarada yanmasın. Karidesleri ya bir gece önceden buzdolabına alarak yada 10 dk. akan soğuk suyun altında tutarak çözülmesini sağlayalım..ve kağıt havlu ile kurulayarak fazla suyunu alalım. Bir kase içerisine limon suyu, z.yağını, taze nane ve tarhun otunu ve karidesleri koyarak hepsini karıştıralım hafifçe(karidesleri parçalamadan) az tuz ve karabiber serpelim ve bir kez daha karıştırıp..bamboo şişlere geçirelim..bahçede yada balkonda ızgaramızı açalım (iyice kızdırılmış yağsız tavada alternatif olarak kullanılabilir) barbekü üzerine şişlerimizi dizelim..ve her bir yüzü 1 er dk. olmak üzere ızgara yapalım..ve mango salatası ve arzu ettiğiniz çeşit pilav ile servis yaparak, yada sadece kendi başına afiyetlen yiyelim..

Not: Şayet taze-çiğ karides alırsanız ozaman büyüklüğüne göre 5 dk.kadar ızgara yapmanız gerekir..benim kullandığım pişmiş olduğundan ızgarada 2 dk.kadar tuttum iki tarafida hafif kızarınca ızgaradan aldım..Karides yemeyen ben..limondanmıdır yoksa taze baharatların tadındanmıdır bilmiyorum ama okadar beyendimki..kalorisi çok olmasa-nerdeyse hergün yapıp yesemmiki diye düşünmedim değil:)) 
Tarifte nane dışındaki baharatıTarragon diye yazıyor Türkçe karşılığı olarak tarhun otu çıktı ve bende o isimle paylaştım..

64 yorum:

AslıASLI dedi ki...

Dostbahçem Karidesi severim hatta kardeşimle ayıklarız gerekirse :) cidden çok sevdiğim bir şeydir.

Karidesi haşlama, kızartma ve güveçte yedim ama şişte hiç yemedim. Birde böyle denemek lazım:) üç şiş yediğine göre baya lezzetli olmuş tadı.
Ellerine sağlık. Öpüyorum çok.

mutfagabuyrun dedi ki...

ben hiç yemedim yiyemem de canım.ellerine sağlık.afiyet şeker olsun.sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim, canim..mademki sevenlerdensin ozaman bu basit sos ile izgara olarak deneyin..hele birde tazesi ile yaparsaniz eminim tadi cok daha guzel ve lezzetli olacaktir sadece pisirmesini biraz uzun yapin:)) 5 dk. kadar..sen benden daha iyi bilirsin bu iste uzmansin cunku:))) bende optum canim bol kopuklu kahveler diledim:) sevgiler..

Depresif Ayu dedi ki...

karides, ıstakoz, kalamar, ahtapot vb vb sevmem. bu tür şeylerden sadece midye yerim ama o da midye dolma olacak. zaten balığı da yılda 2 kere falan yerim.

İzmirlilerin yüz karasıyım yani :)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun galiba sende benim gibisin bende hic yemezdim ama simdi farkli sekillerde deniyorum bu son yaptigimi ise cok sevdim..ben senin icinde bir sis yerim ozaman:)) sevgiler..

Unknown dedi ki...

Karidesi çok severim ama pişirebilirmiyim bilmiyorum.Bu tarz şeyleri kendim pişirdiğimde yiyemiyorum.
Ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Karides:)) İşte bak adı bu olunca, haşlama yaptığımız tabağın başına geçip, çekirdek yer gibi yemek geliyor içimden:) Bu daha bir afilli:) Muhteşem olduğunu düşünüyorum. Ne yazık ki; bahçe olmadığı için, ocak üstü grill tava kullanmak gerekiyor. O da güzel olur. Mangaldakini sende tadarız artık:) Sevgiler can dost ve ellerine sağlık.

mavii dedi ki...

bende esim cok seviyor diye pisirdim bir kac kez annem o gun misafirimizdi o gun evi terketti:)bi daha pisirirseniz gelmem dedi hic yemedim:) ablacim ama sis fikri guzelmis benimde kolayima tavukla geliyo tavuk cop sis yapip tavada kizartiyorum

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

eline sağlık canım hayırlı ramazanlar:)))

Nurşen Aksoy dedi ki...

DENİZDEN ÇIKAN BİR TEK BELLİ BALIKLARI YİYEBİLİYORUM ODA ÇOK AMA ÇOK İYİ PİŞERSE..VE EŞİM BİR KARİDES DELİSİ,HER ÇEŞİDİNİ ONA PİŞİRİYORUM..SENİN TARİFİNİDE ONUN İÇİN YAPACAĞIM,AMA BEN YİYEMEM HERALDE..ÇOK DENEDİMM OLMUYO!!ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

bücürükveben dedi ki...

Emel'ciğim canlı canlı kaynar suya atılıyor diye duyduğum için yanına bile yanaşmam:( ama sana afiyet olsun:)sen bana bir kek yap şöyle en çikolatalısından:)))
sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Izmirlilerin yuz karasi Depresifim:) hadi karides calamar gec insan balik yemezmi..miss gibi deniz kenari hersey taze...ben gelince tavuk falan istemem haberin olsun:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap bence esine rica et bu sefer o pisirsin sen ye:)) ben tadinin bu kadar guzel olscagini tahmin etmemistim...sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilguncum basit bir sosla farkli bir tat oldu. Ben oyle haslanmis falan yemem ama sen tavadada olsa bir dene..pismisini alirsan buzluktan cok ugrasmalikta olmaz..sen gel ben istedigin kadar ysparim senin icin..kitap okumayada basladin bir iki terapi ucar gelirsin:)))sanada sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mavii cim annen yokken sen dene bunu hem sende seviyorsun..kolayda.bak simdi tavuk cop sis fikride cazip geldi bu hafta ici yapayim bari:))sevgiler guzel kardesim:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bir kase lezzet tesekkur ederim.sizlerede.sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursen ben normalde yemem tadini sevmem ama bu basit sos farkli bir tat yapti..ben bile sasirdim:)belki bir gun dener azcicikta tadarsin:))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim canli canli suya atilip pisirilen istakoz..bunu pismis ve donmus aldim kabuklari falan yoktu kolay oldu. Ama sen et yemiyorsun o nedenle ben cikolatali kek yaparim yaninada likorlu cikolata veririm sana:))sevgiler..

Başak dedi ki...

Balığı çok severim o da her türü değil. Denizden çıkan her şeyi yiyemem biraz cinsimde :)) Sevgilerimle canım :)

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık tabak çok şık olmuş
sevgiler...

Heyyfi dedi ki...

Emel'ciğim ne çok severim karidesi. Gerçi ben de öyle gözleri bana bakarken yiyemem. Hazır alırım bende. Her türünü çok severim. Uzakdoğuda jumbosunu yemiştim ama yarsıyla doymuştum.
Senin şişdeki halleri de çok cazip...
Afiyet olsun sana canım...
Aldım ince bellileri geliyorum çaya. Karides üstüne iyi gider :))
Sevgiler canım...

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Karides ve ızgarada harikasın Emelcim, hiç duymamıştım, deneyeceğim ilk fırsatta, tarhun otu olmasada olur dimi!
:)) Sen Depresif' e bakma Emelcim biz balığımızıda yer, şarabımızı da içeriz. :))) sen yeter ki gel...
Bol kahkaha, bol lezzet, bol vitamin...
Öpüyorum yürekten canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

Denizden babam çıksa yerim diyenlerdenim :))karadesi çok severim özellikle güvecini :) eline sağlık emel ablacım harika görünüyor bunu da mutlaka deneyeceğim:) sevgilerim yolluyorum kocaman...

Adsız dedi ki...


MMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmm...
Kalamardan sonra en çok sevdiğim deniz mahsülüdür karides!
Hele Jumbo olursa!
Çiğ olmasında, her türlüsü baş taş tacıdır! Soslu, tereyağlı, ızgara, güveç, salata, söğüş etc...

Karpuz çorbasında değil ama burda damak zevkinde hemfikiriz:-)))

SEVGİLER..

Lezzet Taneleri dedi ki...

Hiç yemedim fakat tarifinizi kayıt edeceğim ilerde mutlaka gerekli olur.Elinize sağlık..

Depresif Ayu dedi ki...

Ben arkadaşıma günde 3 öğün balık ısmarlarım, sen yeter ki gel. Ama en azından içinde tavuk kelimesi geçtiği için tavuk balığı yeriz. Hepten dışlamayalım hayvanceğizi :)

Tavuk balığı sever misin, mezgit yani. Ben çok severim.

Sis dedi ki...

Aman aman tereyağda sarımsaklı karides,yağlı limonlu maydanozlu karides salatası yenmez mi bunlar be yaw? Taze olmayanını ben de masaya konduğu anda kokusunun ağırlığından fark ederim. Sabah 8 gibi Beşiktaş balık pazarına gidilir,balıkçı Mahmuta taze karides var mı denir. O verirse zaten tazedir.Akşama yanına bir kaç lezzet eklemesiyle rakı eşliğinde sofrayı şenlendirir:) Darısı ilk İstanbul tatilinde başınıza.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Basakcim denizden cikan herseyi bende yiyemezdim ama simdi yavastan bazi seyleri yemeye basladim:))ihtiyarliyormuyum ne damak zevkim degisti:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Derya Sezgin cok tesekkur ediyorum sizede sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim, buda tam senlik ozaman..sadece et:)) Jumbo olanlari ayiklanmis satmiyorlar pek..gerci o sekilleri ilede guzel gozukuyorlar ama ben elleyemeyecegimden bunlar isime geliyor:)) hadi amaa kek te var gel hadi bekliyorum:)) sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oznurcum hah soyleee hem karides hem sarap..neymis oyle Depresifin dedikleri o olmayacak bu olmayacak:)) bence sen bunu dene hemen cokta kolay birseyi yok yapilan..ugrasmalikta degil seversin eminim..
Insallah bir gun birlikte olup bazi tadlari birlikte bol muhabbetle test yapacagiz:))bende optum sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elifcim, dene bunu dene..iki dk.lik is..sen guvecinle ugrasiyorsun bunda oyle birseyde yok:))tenbel isi bana gore yani:))) ama tadi cook guzeldi..yada karidesin zevkine yeni variyorum ondanmi ne :)) sarildim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny oo sende dur simdi ben ancak bununla adim attim pisirme isine sarimsaklisi guveci salatasi arkadan gelir:))Jumbo ile denenirse tabiki cok cok daha guzel olur ama ben takintiliyim bu ayiklanmis miniklerle idare ettim bu seferlik:))yaparsan sanada afiyet olsun ama sen karpuz corbasi denememekle neler kaciriyorsun bilmiyorsun:))sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Dondu belki birgun denemek isterseniz bununla baslayin ve mutlaka seversiniz eminim..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresifcim..ben gelmden once haber verince sen mezgitleri hazirlarsin:)) Turkiyede yasadigim senelerde Diliskelesi diye bir yer vardir simdi artik pek balikta tutulmuyordur ama orada denize acilip tutar sonrada yagda kizartirirdik ev buyuklerine..yani diyecegim oki eskilere goturdun ve tadini hatirladim mezgit in..yiyecegiz yiyecegiz bir gun birlikte:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sis oo sizde Destiny gibi her cesidinden seven ve anlayanlardansiniz, bu donmus miniklerle ugrasmazsiniz bile..Mahmuttan taze taze almak varken:))Biran Besiktas pazarini ve balikci Mahmutu dusundumde..off yaninda birkac meze vede raki..hmm kus ucup gelsemmiki:))Afiyetler olsun sizlerede her daim..

neslice tarifler dedi ki...

Sevmem mi bayılırımmm.. Heleki sen yapmışsan gözümü alamam. Çok özledim seni de tariflerini de Emel Abla. İlgili yerlere söylendi, yakında evde karides pişecek ;)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Karides güveç güzel olur:)
Uzak doğu mutfağı restaurantlarında kendi yemeğinizin içeriğini kendiniz seçiyosunuz et tavuk karides ve birçok çeşit sebze,meyveler, acı tatlı soslar bir arkdadaşım karidesde eklemişti bu karışma inanılmaz lezzetli olmuştu
Değişik tatlara bende çok açık değilimdir ama açık olmak lazımmış:)
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

Nefis.. ellerine sağlık canım :)

Hanife Mert dedi ki...

Emelciğim tadının çok güzel olduğunu duydum ama. Hiç yemedim yemek de istemem. Şekli geliyor gözümün önüne. Biz genellikle balık tutarken kullanırdık eşimle oltaya takardık.
Sana afiyet olsun canım, sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Neslimmm hosgeldin:)) sen mesgulsun simdi..hersey cok guzel gidiyor eminim:)) ilgili yerler sozunu hemen dinleyip bunu yapsinlar ve afiyetlen yeyin birlikte..sevgiler canim ikinizede:)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pumpilinin mutfagi..uzak dogu mutfagi sevenlerine cok guzel..buradakiler artik biraz buralara uygun olduklarindan tatlarida guzel oldukca yiyor deniyorum:)) ama yinede bazi sos larini sevmiyorum:( arada sirada kendimce cok zorlamadan tadini deneyimlerde bulunuyorum ve sonuc guzel oluyor herseferinde:)) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanifecim millet yemeye bulamaz siz baliklari yakalamak icin yem olarak kullanirdiniz demek:)) tadi sade olarak guzel degil bence de cok kitir kitir geliyor ama kizartinca yada bazi soslarla pisince farkli ve guzel lezzet olusuyor..tabiki ayiklanmis haliyle yoksa kafasini gozunu kuyrugunu sevmem:( belki bir gun denersin kimbilir:))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busra Kahveci tesekkur ederim.sevgiler..

ihlamurcum dedi ki...

Ben karidesi seviyorum ama kolestrol yüzünden dikkatli yiyiyorum. Aslında ben deniz ürünlerini dışarıda hazır geldiğinde yemeyi seviyorum, ama bunu denemeli.
sevgilerle.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum evet kolestrol olayi yuksek bunda ama arada yenirse dokunmaz sanirim:))birde hazir onune gelirse o cok daha iyi olur tabiki ama bu cok kolay bir ara denersiniz..sevgiler:)

ilhan dedi ki...

Neyse karpuz çorbası yıllanmak üzereyken karides geldi. Ben karidesi her haliyle çim çim, jumbo, pişmiş, çiğ, kabuklu, kabuksuz, soslu, sossuz, ızgara, haşlanmış, tava, güveç, bayat, kokmuş her haliyle yerim. Tabi senin şişten olsa çok iyi olur. bir de acının bu kadar yakıştığı başka bir şey tanımıyorum. Eline sağlık muhteşem gözüküyor.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan karpuz corbam kadar ...: ))))
Deniz mahsulleri konusunda ustadimizsin:) ben oyle kabuklusunu gozlusunu sossuz, cig vs.yiyemem ama bununla ufaktan basladim sayilir, yavastan aciliyorum okyanuslara dogru:)))
ve aci gercekten cok yakisiyormus onuda ogrendim.
Sevgiler..

neseersoy dedi ki...

Karidesi severim ama kolestrol açısından en zengin besin olduğu için biraz çekiniyorum , ama görüntü cezbetmiyor değil :-) ellerine sağlık.
Bu arada bir internet sitesine yemek yaptım linkini vereyim bakalım nasıl yapmışım :-) 6 tane tarifini var orada :-)http://cevap.tv/revani-nasil-yapilir/3408

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nese karides kolesterol lu falan ama olsun arada yemenin zarari olmaz sanurim..bence sende bir ara denemelisin:)) verdigin sayfaya gidip bakacagim biraz sonra eminim cok guzel tariflerdir..sevgiler..

Unknown dedi ki...

Sordugun soruya bak, sevilmez mi hic??? Ama sen kendini astin vallahi, karides te yemege basladin ya bravo :) Tam benlik olmus, ellerine saglik.

reyhane dedi ki...

Karides hiç yemedim,yiyemem de sanırım

Ferkay dedi ki...

Severim ama hep dışarda yedim. Tarifini dseneyeceğim Emelcim. Ellerine sağlık cancağızım..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim bir sefer de evde yaparsin ve denersin..bakalim beyenecekmisin:))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Reyhan bende sizin gibi dusunurdum ama bakin artik yiyorum:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arnavut Cigerim, gercektende kendimi astim su aralar.Yaparken senide dusunmedim degil:))sen gel hele yaparim sanada..xo

VuslaT dedi ki...

Oh oh oh karides mis gibi..Pembe beyaz duruşunu çok severim. Ter türlüsünü bol limonlu yerim özellikle haşlanmış salatasını severdim ama bence Emelcim senin tarif haşlamayı bilem geçer..Ellerine sağlık..Tabi ben bunu zamanında görmemişim. Herkes karidesleri yemiş bitirmiş bana bambu şişleri göndermiş:)))

Çokkk öptüm seni..

deeptone dedi ki...

denerim bunu da.
:)
blogumda enfes bir karides tarifi var, mutfak başlığında.
:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim gec kalmadin bu aksamda vardi taze taze senin icin:)) alistim ya yatar kalkar yaparim bikana kadar..sonra basjadina gecerim:))dinlenmeli hafta sonun olsun canim..optumm

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Deep bakacagim blogundaki tarife kolaysa birdahakine onu yaparim:))kolay tariflere bayilirimda..zorsa artik seni cagiririm:))

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Ben balık delisi olup bu böcekgillere hiç alışamadım :) Izgara fikri güzel ama denemek isterim :)

Afiyet olsun..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Besparasiz Aysegul..bence bu izgarayi denerseniz fikriniz degisebilir..balik yaninda bunlarida yersiniz cokca:)) demedi demeyin..sevgiler

vişnap dedi ki...

Canısı valla ben karidesi çok severim bidaha yaptığında bana haber ver uçar kanatlanır gelirim yemek için nefis karideslerini ellerine sağlık canımın içi çok öpüyorummmm.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim, karides benim son gunlerdeki populer yemegim:))bikana kadar erim yediririm artik:))gel sen gel ben sana hep yaparim..biraz kalorili ama olsun dimi:)sarildim kocaman:)