1 Şubat 2013 Cuma

MASI-BONACOSTA Valpolicella-2011

İtalya en çok gitmeyi istediğim ülkelerden biri olup, bir gün Avrupa turu yapabilirsek şayet listenin ilk sıralarında yer alacak..Bu akşam marketteki dvd makinasında “To Rome with Love“ isimli filmi görünce (benim istememle)kiralayıp seyrettik ve şimdi bitti..ama inanın sadece Roma nın güzel görüntüleri haricinde (Tek artısı filmin yarısının İtalyanca olması nedeni ile Italyanca  ögrenmeyi bedavaya getirebilirsiniz :) )kesinlikle zamanı boşa harcattıran 1 yıldız bile verilmeyecek bir filmdi, hani biryerlerde görüp ismine bakıp, romantik, komedi bir film, eğlencelidir diye sakın almayın diye not yazayım dedim.
İtalya demişken sizlerle birde geçenlerde denediğim İtalyan MASI-Bonacosta Valpolicella-2011 ide paylaşayım..İtalyanın Veneto bölgesindeki Valpolicella dan..3 çeşit üzüm karışımından yapılmış..İtalyan şarap aldığınızda şayet Valpolicella yazıyorsa bu kesinlikle 3 üzüm karışımlı şarap çeşidi demekmiş..

Aslında bu şarapla ilgili bilgileri (almadan önce) okuyunca, tadım bilgileri oldukça iyi olduğundan alıp denemek istemiştim..Malesef beklentimin çok altında oldukça düz, son derece hafif bizim burada “Table Wine yada House Wine“ tabir ettiğimiz tarzda, biraz kiraz aromalı, asiti az, kolaycacık içilen kırmızı çıktı..Şarap içeceğinizde sadece yemeğinize eşlik etsin yeter, yoğunluk, compleks olmasada olur diyenlerdenseniz bu şarap kesinlikle sizler için..Bana çok hafif geldi.. yine içermiyim evet..arkadaşlarla muhabbet zamanında şarap ta neler var tadı nasıl diye incelenmesine gerek olmayacağından pizzayla makarnayla, peynir- kraker le yada istediğiniz herhangi yemekle ortama eşlik eder. Tabiki MASI nin çok çeşidi var bu sadece bir tanesi idi..Tatları çok daha iyi, daha kaliteli ler mutlaka tadılması gerekenlerin arasında..bunuda belirteyim..Mutlu hafta sonu diliyorum..CHEERS!

Not: Herzamanki gibi tamamen kişisel seçim ve tadım notu olup..damak zevkleri herkesin farklı olduğundan sizler denerseniz belki benimkinden farklı yorumlarda bulunabilirsiniz..

42 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

İnşallah İtalya hayalin gerçek olur,afiyet olsun canım..cheeerss..

MAZES dedi ki...

günaydın canım,aaaa, baksana ,filmden biraz italyanca öğrenilirmiş ,buna say artık filmi.Şarap bir zamanlar yapmıştım ,her şeyi denemek lazım ,güzel olmuştu,şimdi kafamda üzüme kokulu meyve de koymak var ,mesela kayısı veya çilek .

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
dilerim en kısa zamanda hayalindeki yere gider ve yerinde tadarsın .
Sevgiyle kal.

Heyyfi dedi ki...

Canım arkadaşım, yine ne güzel anlatmışsın. Mis mis...:)
Bu arada bahsettiğin filmi izledim. Eğlencelik işte. Ama katılıyorum, çok beklentiye girmemek gerek...

Ben de sanırım bu ev şarabı türündeki şarapları seviyorum. Asit oranı yüksek olduğunda çok keyif almıyorum. Sanırım bahsettiğin şarap bana uygun.

Seni sevgiyle kucaklıyorum canım Dost'um...

neslice tarifler dedi ki...

İtalya... Çok yakın bir zamana kadar hayatımı adadığım, kalbimi pır pır attıran, sonrasında buza çeviren ülke...
Roma... Aşkımı sakladığım, şimdilerde ise hüznüme neden olan şehir... Şarapları, tek kadehe binlerce anlam yüklememin yegane sebebi...
Bu satırları yazarken bile gözümden gelen yaşların sebebi olan İtalya...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursen birgun belki diyorum:) sevgiler guzel hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazes sen sarap yapimina yeniden baslasana, sonrada beni cagir tadina birlikte bakariz..Bu ise el atsam ne iyi olacak ama cook uzum almak lazim vede zahmetli biraz..belki ilerde..sevgiler, mutlu hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulubulun yeri kimbilir birgun..hep dusunuyoruz ama olmuyor :(.Sevgilerimle, guzel hafta sonu diliyorum :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim demek seyrettin filmi..bana cok gereksiz film olarak geldi ama herkes icin farkli tabiki:)) Demekki bundan sonra sarap iceceksen disarda en hafif olanini sececeksin..sizin kurslar ne oldu?? Sanirim devam ediyor degilmi..paylasmayi unutma..guzel hafta sonu diliyorum kocaman sarildim:))(Bugun yine Toronto ya kaciyorum kizlarla :)) )

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Neslicim..nerdeyse beni bile aglatacaktin sabah sabah :( Buyuk huzun yasanmis anlasilan o guzel sehirde..olmasa imis daha iyiymis ama bosver canim yaa geride birak herseyi..Italyayida protesto et..saraplarini icme kendinde gitme:))Takiliyorum tabiki, ama degmez hicbirsey icin uzulmeye..degmez gozyaslarini akitmaya..sevgilerimle canim mutlu keyifli hafta sonun olsun..

Gurme Şirine dedi ki...

afiyet olsun canım...
keyfini çıkar.....

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gurme sirinem tesekkurler..oluyor afiyet:)

AslıASLI dedi ki...

Dostbahçem inşallah isteklerin gerçek olur, ah nede güzel olur biliyormusun?
Filmi biliyorum ama izledimmi hatırlamıyorum inan.
Şimdi şöyle bir şey oldu, kardeşim şarabı sever. Senin blogundan bahsettim ve adresi versene abla bende okuyayım dedi. Artık seni her gün okuyor ve şarap seçerken söylediklerini dikkate alıcam diyor.
Çok teşekkürler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim umarim hepimizin dilekleri gercek olsun. Kardesine tesekkur et benim icin. Kendi ictikleri hakkindada bana yorum biraksin. Not aliyorum bende. Gidince ona gore secim yapmama yardimci olur. Sevgiler :)

Sule dedi ki...

Emel benim Italyada bir kiz arkadasim var. Kislari Montreal da, yazlari Italya da geciriyor. Onun ailesinin cok guzel zeytin baglari var. Zeytinyagi urettikleri gibi hem zeytinyagi hem sarap ithalat, ihracati yapiyorlar. Hep soyluyor bana gel bizde kalirsin seni gezdiririm diye. Gel beraber kacamak yapalim Italyaya :-). Bu arada bu Masi sarabini bende denedim. Sana katiliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sule bu fikir super..gel buna tarih koyalim:) ne kadar egleniriz..dusuncesi bile mutlu etti:) Masi konusunda hakli olmak sevindirdi diyecem ama senle ben ayni turleri sevdigimizden yinede Masi cilere ayip etmeyelim:) Ozletme kendini:):)

tubanne dedi ki...

'Table wine,house wine'bizim buraların 'köpeköldüren'i'gibi bir tabir galiba:))Öpüyorum canım,sana da cheerss:)

Alyaminahome dedi ki...

Hayallerinin gerçek olması dileğiyle sevgiler.İyi pazarlar canım

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubacim hahah beni guldurdun..yok canim hic kopek olduren le ilgisi yok..aslinda oldukca yumusak rahat icilen bir sarap sadece ben biraz buruk, bitisi uzun..aromasi bol..complex saraplari sevdigimden oyle yazdim..cok cok hafif bir sarap..ve sevenleride cok aslinda..ama yorumun hosuma gitti..sarildim Egeyede opucuk gonderdim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilknur insallah canim insallah belki bir gun diyorum..Sizlerede iyi pazarlar..sevgiler:)

Heyyfi dedi ki...

Ben de o kızların arasında olmak istiyorum. Toronto'ya kaçmak istiyorum:)

Bu haftaki kursa eşim katıldı ben katılamadım. Arkadaşım ameliyat oldu, hastanede yanında kalmam ve eve geçince de yanında kalmam gerekiyordu. Bunun için de, pek blogla uğraşamadım canım. Bu perşembe üçüncü hafta ona katılacağım:)
Senden aldığım tiyolarla da hava atacağım:))))
Sevgiler, iyi Toronto'ya kaçışlar canım...

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Sanırım lezzeti çok aranılmayan bu şarabı yine önermediğiniz italyan filmi ile birleştirirsek belki keyifli hale getirebiliriz ;))
Sevgiler kocaman ve sıcacık...

Özgür Tatlar dedi ki...

Afiyet. olsun canim.sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyfficim belki bir gun seninlede kacariz:))) Toronto olmazsada belki baska yere:) Gecemiz guzeldi ..arkadasin icin gecmis olsun..bu hafta katilinca paylas mutlaka..neler icildi nasildi diye..gonlunce birhafta diliyorum sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Lezzet Senfonisi aslind bu Masi nin cok seveni var ama kisiye gore degisir ya tatlar..bana gore degildi:) herzaman icebiulecegim sarap turu degil.. Italyan filmi ile icilseydi belkide farkli tat olurdu ..birdahakine:))) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur Tatlar tesekkur ediyorum sanada sevgiler:)

MAZES dedi ki...

hiç zahmetli değil ki ,doldur ezilmiş üzüm,su şeker ,geçir hortumu ,o kendi kedine oluyor .Benim bu sene yol görünüyor (ne fal ama),küçük kız kpss girecek ,umarım yakın yer kazanır ,kitapları yemesini önerdim ,en büyük şans kendi elinde .Yazlığı da bir türlü başlatamadık ,su kanalları boru içine almışlar,öyle bir çamur ki....Yani çok işim olacak bu sene ,inşallah gelen sene olacak (sanki direk kalacağım bu dünayaya gibi planlar yapıyorum).

VuslaT dedi ki...

Canım benim şarabı beğenmemişsin, filmi beğenmemişsin ama eminim İtalya'yı beğenirsin. tarihi ve turistik çok yeri var..Gezmek için iyi birçok yeri var..
Bu arada çoban çökeleğini sık sık yapmana çok sevindim.Dur bakayım bi düşüneyim başka ne var pratik bilinmeyen hafızamda..
Çok öptüm. İyi haftalar dilerim..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Bu kez şaraptan bahsetmeyeceğim ama İtalya'ya gitmenizi şiddetle öneriyorum. Milano Avrupa'nın bir numaralısı bence... ayrıca Venedik Sanmarco Meydanı'nda acı bir kahve içip, canlı klasik müzik dinlemek ömre bedel:)

Dostlukla..

ilhan dedi ki...

Öyle bir filmle İtalyanca öğreniliyorsa ne güzel. :)) sayende bir yaşıma da daha girdim. Valpolicella yı görürsek 3 çeşit üzüm karışımı demek oluyor. Hemen bu bilgiyi ezberleyip bir yerlerde satmam gerekiyor. Sen içiyorsun havasını atmak bize düşüyor. :)))) Afiyet olsun.

vişnap dedi ki...

Bir sıcak selamımla selamlamaya geldim seni güzel dost bahçem ,nasılsın?Gönlünde ki bütün dileklerin kabul olsun canımmm .Sevgilerimle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim..bir ara-yazin- belkide denemeye calisirim ama bakim :) Kizin Kpss ye girecekmis o nedir..is icinmi??Imtihan sanirim..Hayirlisi olsun umarim yakin bir yerler olur..Sanada memleket yolu gozuktu galiba bu sene..bende martta yolcuyum kismetse:) sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim galiba beyenmeme gunundeydim:)) Italya nin bir cok yeri var gorulmeye deger..Umarim bir iki sene icerisinde gerceklesir gezimiz..bakalim..
Sen karistir soyle bir defterleri hafizani varsa kolay guzel seyler paylaski bende deneyim:)) sevgiler diyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehmet Bey..memleket disi idik galiba?? Bir zaman yoktunuz?Italya konusunda soylediklerinizi not aldim..gidersek ki belli degil nezaman..birgun:)
mutlaka kahve icip klasik konser dinleriz:))Tesekkurler bilgiler icin..Sevgi ve dostlukla sizede..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan keske ogrenilebilse her filmde bir dil ne kadar guzel olur:)) 20 senede ogrenemedik birde demisim bu filmde ogrenilir hahaha..
Sat arkadasim sarap bilgilerini sevinirim yararli olabiliyorsam ne mutlu bana:))Bu arada rica etsem Tunca ile konustugunda birkac kalite sarap ismi isteyebilirmisin Turk..sanirim bilgisi var?
tesekkurler..Guzel bir hafta dilegi ile.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnappp sagol canim..iyiyim tenbel gunumdeyim yine..ne zaman degilimki hahahah..hepimizin dilekleri gercek olsun diyorum..birgun..sevgilerimle:)

ihlamurcum dedi ki...

İtalyandan geleli 2 gün olmuşken, bu yazıyı okumak çok hoştu. Keşke bu şarabı deneme imkanım olsaydı.Bence İtalyaya gidecekseniz ,özellikle karnaval zamanı gideceksiniz. Biz kayak öncesi Venedik karnavalına denk geldik, harika bir atmosferdi. Öneri için teşekkürler, bir daha ki sefere inşallah.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum hosgeldiniz diyorum ozaman..Italyadan ruzgarlar estirdiniz:)) Bende notumu aldim karnaval zamanini ama bakalim tabiki ne zaman olur..Birdahaki gidisinde bu olmasi gerekmez ama MASi saraplarindan denemeni tavsiye ederim..bazilari gercekten cok cok keyifli..sevgiler:)

ilhan dedi ki...

Burada baget ekmeği diye bir şey var ama fotodakine benzemiyor. Havarti peynirini bilmiyorum. Bu bloglar çok fena insanın cahilliği çıkıyor ortaya. :)) Hemen akşam yapmaya niyetim var karides bulursam, bayıldım tarife. Tunca'ya şarap sordum. Türkiye'ye geldiğinden beri şarap almadığını, gelip giden arkadaşlarının getirdiği Fransız şaraplarını içtiğini söyledi. Ama başka ciddi kaynaklardan araştıracağım. Bir de kitap listesi göndereceğim, unuttum zannetme. Ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan ekmek baska ta kullanabilirsin sayet ici cok dolu ise ekmegin ic kismini hafif cikart o sekilde yap..eminim cok seveceksin..Baguette ince oldugundan ici cok dolu degil hamur olarak ona yakin vardir ekmekler. Sarap konusunda bir listem var Turk saraplari ile ilgili bir blog tan..ama bilgin olan ve tavsiye edilen duyarsan yinede yazarsan sevinirim.Mart basi gibi oradayim,gider gitmez Suryani saraplarindan da ismarlayacagim:) Kitap konusunda unuttun sandim bir daha hatirlatmayim demistim ama unutmamissin tesekkur ediyorum:)

bücürükveben dedi ki...

İtalya'ya dilerim en kısa zamanda gidersin, dünyayı gezmeli insan ne güzel olur:))o filmi hiç duymamıştım ama zaten beğenmemişsin merak etmedim o yüzden:)Roma'yla ilgili en güzel film bence Audrey Hepburn'lü Roma Tatili, eminim izlemişsindir çok eski bir film ama hoştur...afiyet olsun canım...sevgilerimi bıraktım..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim istekler ve dilekler cok ama birgun gerceklesir umarim. Bahsettigin filmin adi RomaTatilimi? seyrettigimi sanmiyorum buradaki kutuphanede olabilir dvd si bir bakayim..sevgiler yolladim ikinizede..