13 Aralık 2012 Perşembe

MONTES PINOT NOIR- 2010 CHILE

Benim için bazı yorgun günün akşamında bir kadeh kırmızı içmek kadar rahatlatıcı, yorgunluğu alan başka içecek yok.Bu tabiki tamamen kişisel bir seçim. Bazı insanlar çay içerek, kahve içerek günün yorgunluğunu atar bazılarımızda sevdiği bir şarabı yudumlayarak..öyle yorgun geçen bir gün sonunda, akşam yemeği sonrası, ŞİLİ den MONTES- Pinot Noir 2010 açtım..onca yol gelmiş, eh bende yorgunum, dedim ayıp olmasın bari deneyim, bileyim..bileyim  diyorum çünkü Pinot Noir daha önce sadece test amacı ile denediğim çeşitlerden, tadı aklımda kalmamış: genelde şarapları Vintage-özel üretim bölümünden aldığımdan çok kötü çıkma ihtimali yoksada tat olarak fazla zevk vermeyen, benim zevkime uymayan bir çeşitte olabilirdi, ama neyseki geçerli not verdim:) sadece biraz asit oranı sanki fazla gibi geldiysede 1 saate yakın havalandırma sonucu daha iyi bir sonuçla, hafif meyve aromalı, içimde oldukça hafif, birazcık buruk-buruk derken sanki ekşimsi gibi deyim, limonumsu-aslında bu tadı tam tarif edemedim :) 


Tabiki bu Pinot Noir in yetiştirildiği ülkenin iklimine, ısı derecesi, toprağı, yağan yağmur miktarı gibi etkenlerine bağlı olarak üzüme geçen aromalardan bazısı..aslında okuduğumda bu üzüm çeşidinin şarap yapımında kullanımı son derece zormuş, ama dünyanın en iyi şaraplarının yapımında kullanıldığı gibi, bazen beyaz, bazen kırmızı hatta bazende sampanya yapımında kullanılan -nadir- üzüm çeşitlerinden olup...
Hafif içimli den orta vücutlu ya kadar farklı şarap yapımında kullanıldığı için oldukça populermiş:) Tekrar satın alırmıyım: evet..ama belki farklı ülkelerden olanları alıp karşılaştırma yapabilirim, daha iyisini bulabilirim..Pinot Noir olarak karşınıza çıkan şarap olursa bence sizde deneyin..CHEERS!!

Not: Herzaman belirttiğim gibi bu sadece kişisel seçim ve yorum olup, şarap yapılan üzüm lerle ilgili bilgi vermek yada bu konuda geniş açıklamalı yayın yapmak sadece profesyonellerin işi olduğundan ben sadece sizlerle amatör olarak  naçizane paylaşımda bulunuyorum..ve bu paylaşımlardanda büyük keyif alıyorum..Bir gün kendi şarap bahçem olmasınıda-imkansız olsada- çok istiyorum:))

37 yorum:

huuuubakbi dedi ki...

ne güzel anlatıyorsun...şarap içmeyenin canı şarap çeker.bir dönem bozcaada da görev yapmıştım şarabıyla ünlüdür...üzüm bağları meşhur.fabrikasında maşrapayla şarapların içine daldırıp daldırıp ikram etmişlerdi 12 yıl önce....aklıma geldi şimdi bak....çok hoş bir şişe hazırlamışlardı o şişe boş ama hala durur sevgiler cnm

MAZES dedi ki...

günaydınlar ve afiyet olsun canım,ben kahfecilerdenim.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Canım afiyetler olsun,bir kadehde benim için iç..bol keyifler.

pembe kekik dedi ki...

Hayatta imkansız diye bir şey yok. Umarım gönlüne göre bir bahçen olur. Paylaşımlarını zevkle okuyorum zaten gurmelerin sarfettiği sözler çok klişe oluyor. Seninkiler daha samimi geliyor bana.Sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

afiyet olsun canım...
bir gün isteğin gerçek olur inşallah...

hayırlı cumalar...

Heyyfi dedi ki...

Canımıniçi Dost'um, sana bu şarap işi profesyonel anlamda yapmak çok yakılacak. Yakışacak diyorum, benm yada bir arkadaşımın bir hayali varsa mutlaka olmuşcasına konuşurum. Böylece daha çabuk olabilir belki:))
Şarap içmeyi arkadaşlarla birlikteyken, sohbetlerle seviyorum. Senin de dediğin gibi akşam yorgunluğundan sonra içilen bir kadeh kırmızı da çok keyifli olur. Şarabı dikkatli tüketmemdeki sebep, mayalı yiyecek ve içeceklere karşı intoleransım olması. Hemen egzema çıkıyor ve karnım şişmeye başlıyor:))
Bunun için dikkatli tüketiyorum. Ama seninle ilk biraraya geldiğimizde karşılıklı içeceğiz canım arkadaşım. O günü heyecanla bekliyorum :)
Sevgiler sana benim çok uzaklardaki en güzel dostum...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mormenekseler yorumun icin tesekkur ediyorum, bir gun Turkiyeye gittigimde umarim Bozcaadayi ziyaret etmek firsati bulurum ..cok istiyorum ama bakalim..zaman meselesi..sevgiler ve guzel bir hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim bir gun seninle yollarimiz kesisirse, ben kahvede icerim:) Umarim birlikte kahve icebilecegimiz bir gunumuz olur..sevgilerimle guzel bir hafta sonu olsun:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursencim sagol canim yarin aksam misafirlerim var ilk kadehi senin icin icerim soz:))) sevgiler, mutlu hafta sonu..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekikcim, guzel sozlerin beni mutlu etti sagolasin..ben isteyimde belki olur degilmi:)) sevgiler canim, iyi hafta sonu diliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sirinem sagol canim, umarim:) sanada hayirli cuma lar olsun guzel bir hafta sonu diliyorum..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim canim, umarim bir gun gercejklesir diyorum uzak bir hayalde olsa:)) Herzaman ve sikca icmek tabiki guzel birsey degil, sagligada yararli degil..ara sira bazi bazi olunca keyif veriyor..ve sevincede boyle yaziya dokuluyor iste:)) Umarim 2013 te karsilikli tanismak gerceklesecek diyorum sevgiler ve mutlu hafta sonu diliyorum..

siyah kuğu dedi ki...

Seni seviyorum kii:)))

ilhan dedi ki...

Yaşasın şarap paylaşımı. Her gün kendi kendimle iddiaya giriyordum bugün çıkar diye. Not ediyorum senin şarapları çoğu macro center larda var. Gidince elimde senin liste hava atıyorum, gidiyorum soruyorum. Çoğu değil 4 tane falan çıktı. İkinci yaşasın da bahçe muhabbeti başladı demek ki bahar geliyor. :))

ilhan dedi ki...

Artık senden Mascarpane peynirli bir Panettone tarifi bekliyoruz.:))

yildiz dedi ki...

Günün yorgunlugunu ancak cayla atabilirim.Bir kadeh sarap bile yorgunlugumu almaz,icer icmez bir kenarda sizar kalirim:)))
En iyisi cay,hatta yesil cayla ruhumda dinlensin....
Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Siyah Kugum bende seni seviyorum canim:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan cok alemsin beni hep gulduruyorsun:)) gercekten ise yariyormu sarap yazilarim:)) 4 tanesini buldugunu yazmissin sevindim..gerci Turkiyeye gidersem elimde turk saraplarindan olusan bir liste var onlardan denemek istiyorum ya bakalim ne zaman:) Bu arada, suan elimde acaip tarifler var ama yapacak biri yok:( hergun isaretliyor cizgiler atiyorum elimdeki dergiye ama nerdeee..bakim..Panettone un en cok cesitli satildigi tek ay aralik ayi bu arada,gormen lazim..bazilari nefis ama bazilari degil..bu arada bir bakim belki dener paylasirim:))Guzel hafta sonu olsun.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim, yesil cay da guzel ama, ben yine sarabimi isterim arada sirada:)) yesil cayi ise seninle iceriz yinede belki bir gun..sevgiler:)ve guzel hafta sonu diliyorum..

AslıASLI dedi ki...

Afiyet olsun Kırmızı Şarap güzeldir :)
Neden imkansız olsun? belki bir gün dileğiniz gerçekleşir.

kış güneşi dedi ki...

yılbaşında bir kadeh almak lazım

Sis dedi ki...

2009 unu bulursanız kaçırmayın. çok daha güzel bir damak şöleni olacaktır.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim tesekkur ediyorum canim:) belki bir gun diyorum..belkide olur kimbilir:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kardelen Sezgin, evet yilbasinda 1 kadeh alirsiniz sizde artik:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sis 2009 u ben aldigimda yoktu ama bakarim, bulursam mutlaka alip denemek isterim..aradaki farki bilmek icin..tesekkur ediyorum..

Sule dedi ki...

Senin sarap bahcen olmasini bende cok istiyorum. Komsuda piser bizede duser :(( Opuyorum.

bücürükveben dedi ki...

Yorgunluğu aldığını bilmiyordum bana da sıcacık çay çok iyi geliyor yazmışsın zaten:))hele yanında pişi, börek, kurabiye vs. olursa bu aralar sıksık yapıyorum:))senin bir üzüm bağın mutlaka olmalı..ben enaz senin kadar istiyorum:)
sevgilerimle...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim, sen cayini icersin bende sarabimi..ama bak bende isterim senin pisilerinden:)) olursa milyon dollarim alacam ama oda uzak ihtimal iste :))) sevgiler guzel bir hafta olsun canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sulceim herhalde yani onemli olan bahce olmasi..birlikte yapar sonrada keyfini cikaririz :)) yardima geleceksin ama ona gore :)

MAZES dedi ki...

günaydın canım benim,inşallah görüşürüz yazıyorum,ama bir köşede sırıtır gibi ....21.12 .görüyorum,bu günün başlangıcında ben dileklerimi bir kağıda dökmeye niyetliyim (hiç de bitmiyor isteklerimiz yahu),yeni hafta sana neşe ve mutluluk getirmesini diliyorum canım benim...Nasrettin hoca göle yoğurt mayalamış..ya tutarsa demiş...ya 21.12.gerçek olursa bir köşede sırıtıyor....

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim Mazes im sanada guzel bir gun diliyorum kahvaltidayim az sonra kacacagim:) Yok yahuu sen dusunme birsey olacagi yok Mayan lar o kadar ileriyi gorememis bu kadar takvim yeter, sonrasi yoktur demisler:)) Biz yine dileklerimizi dileyelim..ama Dunyaya baris huzur dileyelim daha cokta.. onumuzde uzun guzel mutlu yillar olsun..bosver sen 21/12 laflarini:)) sarildim canim..

VuslaT dedi ki...

Şarabın yanındaki Narın sahibi yoksa alabilirmiyim canımmmm..Çok öptüm seni çok..
Ve çok seviyorum biliyorsun değilmi?:...

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

ben de caz dinleyerek atıyorum günün yorgunluğunu, Pinot Noir da yanında iyi gider belki...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatim ne demek nar senin ac elini atiyorum sana:)) tut!..sevgiler canim.evet biliyorum ne kadar sevdigini:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hayat Mutfakta guzel bak caz da guzel gider sarabin yaninda:))) bende bir beyaz sarap icin birde kirmizi sarap icin caz muzigi CD si var:)) arada onlarada takiliyorum..

durutarifler dedi ki...

Şili şaraplarını ben seviyorum.Eşimle benim damağımıza hitap ediyorlar.
Sizi okumak bir zevk
Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nilay, Sili sanirim Turkiyede satiliyor oldukca..gittigimde bakacagim neler var..Benimde sevdiklerimden..tesekkur ediyorum yorumun icin, sevgiler..