4 Kasım 2012 Pazar

SEBZELİ DOLMA- Ablamdan

Karanlık soğuk bir pazar gününden merhaba herkese..Vampirler gibi güneş görmeden yaşamaya alışacağız aylarca...Eylül başından beri, sonbahar şimdide nerdeyse kış havasına girdik gibi...öyleki belkide hafiften kar bile atıştırabilirmiş..buyursun gelsin..yapacak birşey yok:)
Hafta içinde ablamla konuşurken bizi yemekte yakaladın dedi, neler var menüde deyince hepsini saydı, saydıklarının içinde en çok sebzeli dolma ilgimi çekti ve hemen  tarifi kısa yoldan aldım, vede uygulamaya koydum.Bahçemin son mahsulü olan ve dolapta bekleyen yeşil dolmalık biberleri daha fazla bekletmeden kullanayım dedim, gerçi ablam tarif için renkli biberlerden kullan dediysede, o an markete gitmeye üşenince deneme maksatlı sadece yeşillerden yaptım..Tarif son derece basit ve kolay, yemesi bir okadar lezzetli, sadece kızartma olduğu için belki çok sık yapılmaz ama arada sırada denemenin de kimseye zararı olmaz sanırım...

Malzemeler
1 ad. patlıcan
1 ad.kabak
1 ad.orta boy patates
 sıvı yağ -kızartmak için
10-15 adet renkli küçük dolmalık biber (yeşil, kırmızı, sarı, arzuya göre)
az tuz karabiber
sarımsaklı domates sos u üzeri için( istenirse)

Yapılışı:
Önce biberleri yıkayıp, içini temizleyip kenara koyalım. Sebzelerimizi ayıklayarak zar şeklinde ve büyüklüğünde doğrayalım. Tavamıza yağı koyup kızdıralım ve önce biberleri çok az kızartalım, sadece hafif yumuşaması için, biberin sertliği gitsin diye..(Ben biberleri yağlayıp mini fırında 350' de15 dakika tuttum, kızartmadım -öylede güzel oldu) 
Biberleri bir tabağa alıp kenara ayırıp, minik doğranmış sebzeleri patates, kabak ve patlıcan sırlaması olarak kızartalım, okadar çabuk kızarıyorlarki vakit bile almıyor çok küçük doğrandıklarından olsa gerek, hepsini bir tabakta az tuz ve karabiber dökerek harmanlayalım(biberler hariç tabiki)..az soğuduktan sonra, dolmalık biberlere dolduralım, sebzeleri etli dolma gibi çok tıka basa ittirmeyelim ki ezilmesinler..Ve servis tabağımıza alıp üzerine de sarımsaklı domates sos u dökerek afiyetlen yiyelim.

Not: Ben domates sos u yapmadım- resimde yok ama- sadece sarımsaklı yoğurt yaparak hafif üzerlerine döktüm..yoğurtlusuda, sadeside çok güzeldi. birde taze ekmekle üffff acaip lezzetli idi...

36 yorum:

Ferkay dedi ki...

Gerçekten çok güzel ellerine sağlık canım..

tubanne dedi ki...

Çok sağlıklı ve değişik bir tarif,Ablanın da ,senin de ellerine sağlık:)Torontoya işim dolayısıyla gitmiştim,kıştı.Bana dediler ki altgeçitlerden git varacağın yere,bir şey olmaz dedim,sadece 5 dakika yürüdüm;hotele vardığımda bacaklarım nemliydi ve hissetmiyordum,şok olmuştum.Halbuki üşüdüğümü anlamamıştım.Çok değişikti:)

bücürükveben dedi ki...

İlginç bir dolma çeşidi ama bana göre, lezzetli olduğu da belli, bunu ben yapabilirim, çok üşenmem gibi:))dün Migros'a gittim, bahçedeki kedişlere kuru mama almak için, baktım zeytinyağlı sarma satılıyor, minik bir kutu aldım, güzeldi ben yapamıyorum onunla kim uğraşacak:))))
eline sağlık, ve de afiyet olsun..
sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim tesekkur ederim..:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubanne, ablam benden cok daha guzel ve degisik yemekler yapar bense nerde kolay olanlar onlari :)Biz Toronto nun az disindayiz, kisin eksi 40 oldugunu biliyorum ama simdi okadar degil en fazla eksi 30 oda arada sirada:)oglumu kucukken okula gotururken yuruyoruz agzi burnu kapali, agizdan cikan duman kirpiklerinde buz olmustu bembeyaz kirpik:)) Birdaha gelirseniz dinleyin soylenenleri:)Ama insan alisiyor yeterki kis zamani ruzgar olmasin ozaman kotu:( sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujde sen bunu kesin yap seversin , tam senlik..Yaprak dolmasini bende pek yapmam..tenbelizmi ne :)))
Sanada konserve dolman afiyet olsun ..sevgiler .

MAZES dedi ki...

çok değişik dolma,ama güzel ,bizde dolma biberler bitmiş galiba,bu hafta pazarda bulamadım,not ettim ,hepsi bir arada ,çoook güzel olmuşlar,ellerine sağılık.Kendine iyi bak canım,şal,şapkasız çıkma dışarıya .İyi hafta dilerim,kendine çok iyi bak.
Şarabı da nasıl güzel anlatmışsın tadını.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel ve değişik bir tarif olmuş canım.alanın ellerine sağlık.sevgiler.

*mehtap dedi ki...

eline sağlık ,sebze içli dolma güzel olmuştur eminim.Bizde de biber yenmiyor nedense, bende tek kendim için yapamıyorum.Sarma seviyorlar ,o da sık yapılacak bir şey değil ki kardeşim.Eline sağlık sana güneşli ve ılık bir İstanbul sabahından günaydınlar gönderiyorum:)Sevgiler...

VuslaT dedi ki...

Aaaaa şahane bir tarif.. Davet sofraları için görülmemiş alternatif. Kesin tarif defterimde olacak bu kesinnnnnn. Dost Baçemin Lezzeti..Sevgilerimle canım..

Gurme Şirine dedi ki...

değişik tarifleri çok seviiyorum...
yeniliklere açık bir insanım :))
ve bu tarifi de çok sevdim...
çok güzel görünüyor...
rengarenk....

elelrinize sağlık...
mutlaka deneyeceğim :)

pembe kekik dedi ki...

Çok değişikmiş güzel bir meze olur. Ellerine sağlık. Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim sagol, canim buldugunda biber bence dene..
Yok yok evden disari adim atmiyorum..
Tesekkurler canim sevgiler guzel gun diliyorum sanada :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun tesekkur ederim sevgiler sizlerede:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtapcim, ne guzel, hem gunes hemde ilik hava..keyfini cikarin..Burada ise yine karanlik:( ve 2 derece falan..
Yaprak sarmasi lezzetli ve guzel ama uzun isi var bende cok yapmam..sen seviyorsan kendine diye azbirsey biber dene bence..sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim hem kolay hem degisik birde renkli biberlerle yaptigini dusun sene..ben sevdim bu tarifi ablam saolsun:))sanada sevgiler buralardan canim:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sirinem sagol canim..guzel ve kolay:) sevgilerimle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe kekik evet guzel, evet ya meze de olur kizartma, biber daha ne olsun dimi:) sevgiler..

Unknown dedi ki...

Gece yarısı fena canım çekti..
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gece yarisi bu bloglari gezmeler hic iyi olmuyor Melihacim..herseyleri istiyoruz yemek:))

Heyyfi dedi ki...

Sevgili Dost, çok güzel görünüyor. Hiç kızartmadan içini doldursak nasıl olur diye düşündüm. Sonra bir deneyeyim dedim. Sonra da anladım, benim yemeklerimi benden başka kimsenin yememesinin sebebini :))
Eşim zaten direkt olarak beğenmedim demez. "Çok sağlıklı olmuş " der :)))
Sevgilerimle...

ilhan dedi ki...

Bu tarif sanki bücürüğe özel olmuş. Tam ona göre etsiz. Değişik olmuş okurken bir şeyi sorayım dedim ama şimdi unuttum ya. Eline sağlık.

anne eli gibi dedi ki...

ablanın da ,seninde ellerine sağlık canım...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Heyyfi, hic pisirmeden doldursan ozaman cig zebze olarak yemen lazim :)) ki ozaman doldurmana da gerek yok kasikla ye gitsin:))..aslinda bende kizartma olayina pek sicak bakmiyorum ama arada sirada yapmaninda pek bir sakincasi yok diye dusunuyorum, zaten tek yag ceken patlican oluyor digerleri cok az yagda hemen kizariveriyor..bence sen yinede bu sekilde dene derim:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ilhan, bende ozellikle Bucuruk icin yazdim zaten nmakarna yemesin devamli diye :)) Aklina geldiginde sorarsin yine..galiba ihtiyarliyoruz :)))))saka ha sakin yanlis anlamayin.. bende bazen unuturumda bizimkilerin en meshur sozudur bana soylenen..halbuki sadece 39 um:)))

Tulay, dedi ki...

himmm miss olmus;)denemeliyim!ablaciginin ve senin ellerinize saglik canim,sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim tesekkurler, mutlaka denemeni tavsiye ederim, misafirler gelincede alternatif:)) xoxo

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili anne eli gibi tesekkurler sevgiler :)

NarTaneleri dedi ki...

Havanin durumu burada da öyle,karanlik ve depresiffff
Bu kizartma bicimini ben de seviyom yaaa,ellerinize saglik

balböcükleri dedi ki...

bu halini hiç denemedim ama tam benlik kızartmaları malesef çok seviyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nar Taneleri gunlerdir boyleyiz karanlik hava icerisinde:( Ahh bu kizartma hep seviyoruz ama..arada kacamak oluyor iste :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Balbocuklerim bir ara denersin bunuda..guzel oldu sunumda hos oldu :)

Heyyfi dedi ki...

Anladım. Tamam. Mesaj alındı :))
Kızartıcam söz veriyorum.
Sevgiler...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyfii.. tabiki kizart arkadasim, arada sirada lazim kizartmalar da dimi ama..hep saglikli olmuyor:))) Su cayin ve simdidin de ne zaman tadina bakacagim bakalim :)) sevgiler sanada.

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Super bir tarif cnm, cok ozendim, hemen denemem lazm, ellerne saglik:) hepsini firinda yapsam olur sanirim, kizartma yemiyorum cok, hatta saksukayi bile firinda yapiyorum hepsini yagli kagida koyup:)

Saglik abidesi Ates boceginin annesi Muge:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Muge sanirim firinda yapmakta cok guzel olur hem daha saglikli:)) Aslinda bende daha cok firinda yapiyorum tum kizartma cesidi seyleri ama bu ilk deneme oldugundan asil tarifine sadik kalayim dedim:)))
Ates ide kucakladim, sevgiler ..