8 Temmuz 2012 Pazar

VERAMONTE SAUVIGNON BLANC- Reserva 2011

Bu hafta sonu , herzamanki beyaz ımın yerine Şarap Dergisinde yer alan ve kritikler tarafından 90 puan verilen, Chili den bir beyaz denedim..VERAMONTE Sauvignon Blanc-Reserva  2011..


Iyikide denemişim dedim..arada sırada -herzamanki içtiğimin dışında- değiiklik olsun diye denenebileceklerden, oldukça açık sarı renkli, özellikle iyice soğutulursa, yaz akşamlarının vazgeçilmezlerinden olabilir diye düşündüğüm, meyve aroma yoğunluğu ve az birşey limon asitliği ile orta vücutlu, dry olması gerekirken meyve yoğunluğu nedeni ile az birşey tatlı ama rahatsız edici değil.. uzun bitiş ve  tazelik veren crispy tadı ile keyifli bir beyaz..Bulunduğunuz yerde var ise ve 90 puan verilen şarabı deneyim derseniz tavsiye ederim..CHEERS


Not:Son zamanlarda mantar yerine kullanılmaya başlayan "vidalı" kapaklı, her nekadar mantarlı olanlar tercihim olsada, gittikçe çoğalan vidalı kapakların, şişelenen şarapların kalitesini etkilemediği üreticiler tarafından belirtilmekte - tabiki bu durum benim mantar koleksiyonuma katkısı olmuyor:)-

6 yorum:

ilhan dedi ki...

Size afiyet olsun. İçki olarak rakıyı her şart, her zaman ve her durumda ercih etsemde " meyve aromalı, soğuk, limon asitli" gibi tanımlamalarınız bu sıcakta keşke olsa da şimdi içsem dedirtti. :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan Bey raki icin raki masasi ve arkadaslari lazim:))etrafimdakiler hep sarapci bende dahil,yazin beyaz in buz gibisi de iyi gidiyor..Ama bu arada yazmadan gecemeyecegim, sizin sayfadaki guzelim yemekleri, balik ve meze tariflerini gordukce aklima raki gelmiyor degil ama soramadim icermisiniz diye simdi ogrendim:))Afiyet olsun her daim..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Tavsiye için teşekkürler..Şarap tercih eden benim için bir yenilik olacak...Bu hafta sonu alınıp,soğutulup denenecek...Bu arad blogunuzu yeni keşfettim,çok hoş tarifler var..Tanışmaya banada beklerim..sevgilerimle..nurşen..nurlumutfakta.blogspot.com

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen, blog unu ziyaret edecegim..tesekkurler guzel sozleriniz icin sevgiler

siyah kuğu dedi ki...

Sen bana bir bardak limonata bver yok yada bir koca dilim karpuz:))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hem limonata hemde karpuz veririm merak etme sen..saraplarida ben icerim :)) geliyormusun :))