23 Temmuz 2012 Pazartesi

KIYMALI PILAV

Bugunkü tarif Lübnan dan kıymalı pilav..Sevgili Mirna akşam bize göndermiş tadına bakalım diye..Türk yemek kültrnde belki vardır kıymalı pilav yapmak ama ben hiç yemedim ve görmedim..Genelde makarna yapılır kıymalı bildiğim..Ben tadına bakmadım, çünkü kıymayı ya köfte olarak yada karnıyarık gibi yemekler haricinde pek yemem,  ama bizimkiler aralarında paylaşıp bitirdiler ve oldukça lezzetli olduğunu söylediler..Bende Mirna dan tarifini istedim çok kolay dedi ve verdi, bende sizlerle paylaşıyorum..



Malzemeler:
200 gr.kıyma
1 pk.Lipton soğan çorbası(su ilavesi ile yapılan kuru paketten)
1 su bardağı pirinç
1/5 su bardağı su
karabiber çok az tuz (Soğan çorbası tuzlu olduğundan)
az sıvı yağ
Yapılışı:
Önce kıymayı, az yağ ilavesi ile kavuralım ve iyice piştiğinden emin olduktan sonra soğan çorba paketini ilave edip karıştıralım, yıkanmış pirinci ve 1,5 su bardağı su yu(Yada et suyunu) ilave edip, pirinçler yumuşayana kadar kısık ateşte pişirelim, arada karıştırp suyunu tamamen çekince ocağın altını kapayıp, az tuz ve karabiber ilave edip karıştırıp, 10 dk. dinlendirelim..AFİYET OLSUN

Not:
Su ilavesi sadece 1/5 bardak olacak, fazla değil,pirinçi sıcak kıymaya ilave ettiğimizden yeterli olduğunu belirtti kendisi:))

18 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

Çok orjinal denemek lazım..Bizim tavuk dolmasına koyduğumuz pilava benziyor..sevgiler..

mavii dedi ki...

enterasanmış canım hazır çorba da var içinde kıyma pirinç epeyce besleyici ve lezzetlidir ben bulgur pilavı yapmıştım ama pirinçle hiç denemedim dogrusu:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen ve Mavii bende denemek istiyorum ama kendim yemeyince yapmak ta istemiyorum:)) Kiymali Bulgur pilavimi yaptin mavii?? Oda degisik olmustor sevgiler diyorum her ikinizede..

sarımutfak-hande dedi ki...

güzelmiş lezzetini tahmin edebiliyorum
yapanın ellerine sağlık size afiyetolsun

ilhan dedi ki...

Galiba Ege bölgesinde yaygın. Keşkek herzaman yapılabilecek bir yemek olmadığı için "çakması" olarak yapılıyor. :)) Açıkcası bana cazip gelmiyor. Pilav deyince 1- Şehriyesiz olacak (şehriye bence hilesidir, lapa olmasını önler)
2- Et suyuna olacak
3- Bol tereyağlı olacak (Yağlı sevdiğim tek yemek pilavdır.
4- Bol tane karabiber çekilerek yenecek.
5- Demlendikten sonra tüketilecek. Ertesi güne falan kalmayacak.

mavii dedi ki...

evet canım daha çok yakışır bulgura et .) bıraktıgın yorumu tebessümle okudum canım müsadenle ablacım diyim o zaman hitap etmekte zorlanıyordum blog ismi ile yorumcu kimligin aynı olduğu için
üşengenç oldugunu tiramisuya bayılıp sonra resme sonra tekrar bakıp hazır olduğunu anlayınca anlamıştım:)))) ben biraz böyleyim ablacım içimde tutmadan yazıveririrm demek ta uzaklardan sıcacık yorumlar bırakıyorsun işte blog dünyası bu yüzden çok güzel mesafeleri yok ediyor
maske konusuna katılmıyorum ayrıca her yaşın ayrı bi güzeliği var diyorum öpüyorum:))

mutfagabuyrun dedi ki...

kıymalı hiç yapmadım ama çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

Mmmm değişik bir tarif daha... ellerinize sağlık :)

siyah kuğu dedi ki...

Aç kapıyı kıymalı pilav yemeye geliyorum:)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ilhan..kusura bakma Bey i kaldiriyorum,..oo yani oyle pilavui kim sevmez..:))Bende beyaz olana bayilirim ama tereyag kullanmiyrsamda bundan sonra kullanacagim ve aynen sisinki gibi yapacagim..sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handecim tesekkurler ..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mavii cim canim abla diyebilirsin rahatca :))) blog ilede olsa aradaki mesafeleri kisaltip..guzel sozlerle paylasimlarla dostluklar kurmakta harika..seviyorum sizleri:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Mutfaga Buyrun, Hayatin tatlari..tesekkurler canlar..yapan guzel yapmis..ben oglumla esimin yalancisiyim :)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Siyah Kugum bir gun geliyorum al beni havaalanindan desen de bende seni alsam..:)))

Gurme Şirine dedi ki...

amanın bunu mutlaka denemeyelim....
süper bir fikir...
ellerine sağlık canım...
sevgiler...

siyah kuğu dedi ki...

Hiç pasaportum olmadı:)))
ama senin vardır , sen gelebilirsin):))
ama sabredersen belki bir gün olur yada kuş olup gelebilirim, gelebilirmiyim?
aslında hep hayal ederim uzak ülkelere gitmeyi, sadece hayal:)

ilhan dedi ki...

Sonra kilo alırsanız benden bulmayın ama. :))Gerçi Prof. Canan Karatay ne diyor, " Zayıflamak için sabah pastırmalı yumurta bol tereyağlı, menemen, sebzeler etler hepsi serbest" Seviyorum Canan Hocamı. :)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Sirine, dene tabiki sonucu bildir bana :) Kugum pasaport zor degil al gel caniim ne olacak..Istanbulda olsan gittigimde ziyaret ederdim inan :))
Sevgili Festigann ohh sagolsun Canan hoca..dunyaya ne icin geliyoruz yemek icmek icin dimi:))) Pastirmali yumurtali tereyagli misss miss..madem zayiflatiyormus deneyim bari hazir bahane de var :))
Sevgiler hepinize..