9 Mayıs 2012 Çarşamba

TULUM PEYNİRİ

Dün blog ları ziyaret ederken Mavii nin sayfasında kolay peynir yapımı ile ilgili tarif ve peynir tariflerinin LEZZETHANE adlı blog dan alındığı ile ilgili yazı vardi.Peyniri çok seven biriyim vede bu kadar kolay peynir yapabilmek biraz ilginç geldiğinden, hemen Lezzethane yi ziyaret ettim..
Tulum Peyniri
Lor yapımı, Tulum peyniri yapımı ile ilgili yazıları okuyup, çok kolay gibi gözüken Tulum peynirini denemeye karar verdim: verilen ölçülerin yarısını kullandım ki hani tutmazsa yazık olmasın diye 1 Lt. süt ve 1 kaşık sirke ile aynen Lezzethanede belirtilen uygulamaları takip ederek, (Ben son aşamada tuz ile birlikte birazda kuru nane ilave ettim)1 lt sütten, yumurtadan birazcık büyük Tulum peynirini elde ettim:-)  hayatımda tulum peyniri tadmadığım için yaptığımın tulum peyniri tadında olup olmadığını bilemesemde yanına taze pide vs. ilave ederek, afiyetlen yedim..
Tulum Peyniri
Eşim azbirşey tadarak peynire yumurta kırılmış gibi bir tad var dediysede,yumurta nereden çıktı bilmem ama tadı sanki sert peynirin rendelenmiş, yada Lor un daha ekşimsi ve sıkıca olanı gibi tad oldu..bilmem ifade edebildimmi?Tulum peyniri de belki öyledir..Son derece kolay yapımlı ve lezzetli..isterseniz Lezzethane nin blog unu ziyaret edip tarifine bir göz atın...Kolay gelsin..

5 yorum:

mavii dedi ki...

konuda ismimin geçmesi ne kadar güzel :)) çok mutlu oldum peynir yapmak çok zevkli degil mi :))
yapmışsın ve olmuş cnm elerine sağlık
o koku eğer çok kaynattıysan oluyor kaynayınca sarı oluyor birde
eger çiğ sütten yaptıysan eminim çok lezzetlidir ellerine sağlık cnm:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili mavii tabiki adin gececek senin sayfanda gordum once :))marketteki sutten yaptim sut sulu oldugundan sanirim az cikti galiba birazda cok kaynattim.Birdahakine daha dikkat ederim.Gercektende zevkli ve insanin hosuna gidiyor..Sevgiler canim

anne eli gibi dedi ki...

herşeyin ev yapımı güzeldir zaten,en azından ne yediğimizi biliyoruz bende arada kendi peynirlerimi yapıyorum ama keşke sürekli yapabilsem,üşeniyorum sanırım:)
eline sağlık arkadaşım..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gercekten de oyle herseyi evde yapabilsek, ve icinde neler oldugunu bilerek gonul rahatligi ile yesek..Sevgiler Anne eli gibi

çeşnici Handan dedi ki...

Ev yapımı mis gibi olmuş tadı da mutlaka güzeldir. Ellerine sağlık afiyetler olsun.