1 Ocak 2012 Pazar

BROWNİ KURABİYESİ

Bir yıl daha geride kaldı..İyisi ile kötüsü ile, neşesi ile hüznü ile..umarım 2012 tüm dünya ve insanlık için barış ve huzur dolu bir yıl olur ve tüm sevdikleriminde gönlündekiler gerçek olur..
Hepinize Iyi Seneler dileyerek sizlerle, ağız  tadımız hiç bozulmasın diyerek güzel, hafif lezzetli bir kurabiye tarifini paylaşmak istiyorum..
Browni severmisiniz bilmem ama ben kahvemin yanında güzel gittiğinden bazen hazır olanını ama geneldede ev yapımını evde mutlaka bulundururum..
Vereceğim tarif son derece kolay ve buzlukta 4 hafta aynı tazeliğini koruyarak saklanabilen kurabiye olduğundan,ve son dakika misafir kabulunde ikramda bulunulması açısından da pratik olduğundan pişirin ve hava geçirmeyen kaplarda buzlukta saklayın, yada benim gibi taze taze iki gün içinde yeyip bitirin derim ))))
Browni Kurabiye

Malzemeler :
(ölçü kabınız varsa daha kolay yoksa bardak ile mlz.leri ölçün)
1 kap oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1/2 kap kahverengi toz şeker (Yada beyaz toz şeker)
2 yumurta sarısı 
1/4 kap sıvı yağ
1/2 kap kakao
1 tatlı kaşığı vanilya (yada yarım paket )
2 + 1/4 kap un

Yapılışı:
El blendır varsa onu kullanın- Geniş kap içerisinde yağ ve şekeri iyice çırpın. Yumurta sarılarını ilave edip karıştırın. Başka kap ta sıvı yağ,kakao ve vanilyayı iyice çırpın, Kako karışımnı yağ ve şeker karışımına ilave edin. Unu da ilave ederek hamur haline gelene kadar yoğurun. Hamuru buzdolabında üzerini strec ile kapatarak 45 dk. bekletin.
 elinizle, yada kaşık yardımı ile ceviz büyüklüğünde parçalar  koparıp elinizle hafif yuvarlayıp fırın tepsimize aralıklarla dizelim önceden ısıtılmış 180’ /350’F ta 14 dk. pişirip fırından çıkarıp soğumaya bırakalım. Pişirme süresini sakın geçirmeyin. Servis tabağınıza dizip ikramda bulunun yada hava geçirmeyen kap a koyarak sonradan ikram etmek üzere buzlukta saklayın. Afiyet olsun..


Not : Normal un yerine ben kepekli un kullandım. İsterseniz siyah yada beyaz çikolata eritip üzerine süslemeler de yapabilirsiniz, 

(Pratikliği açısından fırın tepsisine ben her zaman pişirme kağıdı döşüyorum...)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Miam Miam! harika gozukuyorlar:)Ellerine Saglik!

Nuran dedi ki...

Çok geçmiş olsun. istemeden de olsa sizi bir an gözümde canlandırdım güldürdünüz beni kusura bakmayın. Hakikatten o kurabiyelere kıyılmazdı afiyet olsun:)

NURDAN K. dedi ki...

Emelciğim çok güzel olmuşlar.. bende deneyeceğim.. emeklerine sağlık canım..sevgimle kal..

Bingül ARTAN dedi ki...

Bir gün senin elinden yemek isterim, tarifin çok güzel anlatılmış, Türkçe'ne de bayıldım.
Eline, diline sağlık.
Ben de deneyeceğim. Mümkünse tariflerini kilo aldırmayan doğal malzemeler ile yaparsan, daha çok faydalanırız. Kepekli un da iyi olmuş.
Cumhuriyet Gazetesi

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Faydali olsun az kilo aldirsin diye, kahverengi sekeri az, unu kepeklisinden kullandim))Tum tariflerde mumkun oldugu kadar dogal ve az katkisiz malzeme kullanmaya dikkat ediyorum.Afiyet olsun )))