23 Aralık 2011 Cuma

YELLOW DUNE "BIN 39"- BARKER'S RESERVE

Uzun ve yorucu günün ardından bazılarımız evlerine gittiğinde çay kahve içerek rahatlarlar  ama beni kesinlikle özelliklede  eğer hafta sonu ise 1 bardak güzel kırmızı şarap dinlendirir..Şöyle ayaklarımı uzatıp, yanıma birkaç atıştırmalık alıp şarabımıda bardağıma doldurunca benden keyiflisi olmaz.
Hafta sonu diyorum çünkü bazen hernekadar hergün1 bardak kırmızı şarap içmek sağlıklı isede tüm keyfimi cuma ve cumartesi gecesine bırakıyorum..
Bugün okadar yoğun bir gün geçirdimki akşam eve geldiğimde yarım saat kadar koltukta oturup kendime gelmenin ardından, akşam yemeği hazırlama faslında herzamanki şaraplarımın dışında Australia şaraplarından olan Red-YELLOW DUNE“BIN 39“ Barkers Reserve i açtım..
YELLOW DUNE"BIN 39"- Barker's Reserve

Bu şarabı bir arkadaşımız getirmisti, rengi koyu kırmızıya yakın, biraz garip gelsede sanki limon, portakal meyve aroma ağırlıkli hafif anason kokusu hissedilen, son derece hafif, ama çok fazla bir özellik hissetmediğim ilk yudumda buruk bir tad bıraksada, dolgun olmayan, basit ama hafif şarap sevenler için denenmeye değer. Kişisel olarak ben çok fazla zevk alamadım, genelde Malbec ve Şiraz gibi tam dolgun vücutlu olanları sevdiğimden bana çok çok hafif geldi))))
Ama yinede 2 kadeh bitti..)))
Aslında Australia nın şarap kültürü oldukça geniş ve ve özellikle Yellow Tail , Wolf Blass gibi markaların hem fiatlarının uygunluğu hemde tad larının doygunluğu nedeni ile Şiraz ve  Cabernet denediklerim ve beyendiklerim arasında ..Argentina dışındaki ülkelerden seçtiğimde önce Şiraz ları deniyorum... Herkese sevdikleri ile  birlikte güzel bir hafta sonu diliyorum...
CHEERS...)))

Hiç yorum yok: