5 Aralık 2011 Pazartesi

MUHALLEBİLİ KEK

Muhallebili kek i ilk defa arkadaşım Zeynep te yemiştim, kendisi çok marifetli, çok hamarat  bir arkadasim, dostumdur..tarifini kendisinden istediysemde, görüntüsü nedeni ile sanki biraz yapimi zor gibi gelip yapmaya cesaret edememiş ve tarifide yemek kitaplarımın arasına koymustum, daha doğrusu koymuşum..vede unutmuşum, hafta sonunda  ne  tatlısı yapsam diye kitapları karıştırırken sevgili Zeyno nun  tarifi gecti elime..tabiki hemen uygulamaya geçtim, aslinda hiçte tahminim  kadar zor olmadı ve sonuçta ortaya nefis lezzette ve görünümde muhallebili kek çıktı..


Malzemeler :
125 gr. margarin
1 su bardağı un
4 su bardağı sut
8 yemek kaşığı dolusu tozşeker
1 pk.vanilya
1 kaşık limon yada portakal kabuğu rendesi( istenirse)
1 pk.bisküvi beyaz yada kakaolu (Ben beyaz kullandım) (200 gr)
1 su bardağı dövülmüş ceviz (fındık yada badem de olur)

Yapılışı :

Margarini tencereye koyun, eridikten sonra 1 bardak unu azar azar ilave edin, devamlı karıştırarak kavurun, 5-10 dk. Sütü yavaşça ilave edip karıştırmaya devam edin, çırpıcı ile karıştırılırsa unun top laşması önlenir ve daha kolay karıştırılır.( Un ve sütün dışarı sıçramamasına dikkat ederek mixerlede  karıştırabilirsiniz) Şeker ve vanilya yıda ilave ederek, muhallebi kıvamına gelince ocaktan alip,
mixerle 3 dk. hızlı devirde karıştıralım.
Bisküviler blendırdan geçirilecek. Fırın tepsisine dikdörtgen olarak folyo döşeyip, üzerine bisküvileri yayıp, muhallebiyide bisküvilerin üzerine yavaşça döküp en üstede dövülmüş ceviz içini muhallebinin her tarafina yayip, muhallebiyi buzlukta 30 dk. bekletelim. 30 dk. sonunda muhallebiyi buzluktan alıp içinde bulunduğu tepsiye rulo yapın, folyo yardımı ile, rulo yaptıkça folyoyu çekin, rulo yapma işi bitince üzerine bolca ceviz , hindistan cevizi vs. dökün, buzdolabinda bekletin. 1 gün önce yapılırsa daha iyi olur. Servis tabağına dikkatlice aktaralım. Kesmeden önce yarım saat buzluğa koyun, kesimi kolay olur, ayrıca bıçağıda her kesim öncesi ıslatın.
Afiyet olsun....

Not : Rulo yapmak zor gibi gözüksede puding koyulaşınca ve folyo yardımı ilede kolayca rulo yapılıyor. Kek in her iki ucu şekilsiz olacağından servis öncesi keserek düzgün gözükmesini sağlarsınız.
Şekeride ağız tadınıza göre çoğaltır yada azaltırsınız.

20 yorum:

Unknown dedi ki...

Goruntu gercekten harika, en kisa zamanda denenecekler arasina girdi. Ellerine saglik.

Özgür Tatlar dedi ki...

ben de deneyeceğim güzel görünüyor ,eminim lezzeti de çok güzeldir.

Deniz dedi ki...

Hmmm çok güzel olmuş olmalı. Deneyeceğim gerçekten. Değişik, güzel bir tarif. Ellerinize sağlık.

Ozlemaki dedi ki...

bayram için bunu yapabilirim. enerji oranım sıfır ama 4 kişi misafirim gelecek atinadan. yok yok ben kesin bunu yapacağım.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ozlemaki, Enerji oranin neden sifir canim yaa..Umarim sadece enerjisiz gunler gecirmek istedigindendir hani olur ya bazen , oyleyiz belkide huh?

sizin yaptiginiz onca gurme yemeklerin yaninda bu cok kolay gelir ama mademki misafirleriniz var bence mutlaka yapin..inan nefis bir tadi var ve goruntu hos..Bol enerjili, parlak gunesli gunler diliyorum...

Ozlemaki dedi ki...

400 öğrencim var, canavarlara cevap yetiştirmek pek kolay değil =)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ozlemaki, ogretmen oldugunu biliyorumda 400 ogrencin olacagini nedense dusunmedim.,.vampir gibi cekiyorlardir insanin enerjisini onlar:))Ama ne kadar guze ogretmek ogretebilmek birseyleri dunyanin en guzel meslegini yapiyorsun..Umarim bayram tatilinde azda olsa dinlenebilir enerjini toplar arkadas akrabalarinla guzel vakit gecirirsin..Simdiden Iyi Bayramlar:)

Ozlemaki dedi ki...

hepimizin bayramı şen olur umarım ama atina dan misafirler geliyor yarın sabah, bakalım misafirleri mutfağa göndermeyi planlıyorum bu sefer =)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Ozlemaki, bizim buralarda pek bayram olayi olmuyor ama yinede hepimize sen olsun..ve diger tum gunlerde:) Bence en iyisini yapacak misafirleri mutfaga sokacaksiniz, onlar yapsin hep birlikte afiyetlen yeyin:) Sizde guzel kolay meze tarifleri de vardir , hep gurme yayinlamayin arada kolay benlik mezelerde koyun sayfaniza lutfen :))
Sevgiler diyorum..

Ozlemaki dedi ki...

peki =) ama dolapta ne varsa onlarla bir şeyler uyduruyoruz aslında, gerçekten ekstra bir şey yok.

bücürükveben dedi ki...

balıklı sandviçe yorum yazarken gözüm buna ilişti hemen tıkladım:)çok güzel gözüküyor, yalnız işi uzun geldi bana:)))blendırım filan da yok:(bisküvitleri havanda dövsem olur mu ki? burada Özsüt isimli ünlü bir pastanede "sakızlı markiz" isimli bir pasta vardır ona çok benzettim damla sakızlı çok severim...üşenmezsem deneyeceğim..afiyet olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Denersen seversin eminim sevgili Deniz.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim aslinda kolay inan
Bendr zor sanmistim ama degilmis. Tabiki havanda dovebilirsin bardak alti ilede dovulur ..kendin icin yari olcu yap istersen hem ogrenmis olur hemde daha cabuk kolay sana gore minik kek puding olur. Yaparsan bildir banada..sevgiler

Asyadan Esintiler dedi ki...

ellerinize sağlık.çok şık ve oldukça lezzetli görünüyor.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sule Yanik, hosgeldiniz tesekkur ediyorum:)

Sulemmutfak dedi ki...

Bu tam bana gore bir tatliymis. Arkadaslar yapsada yesek :-)

mavii dedi ki...

ablaacimmmmmmmmm olsaydi yutardim hepsini simdiuc yil olmus ama cnm cekti:)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mavimm niye erken gelmedin?:) sen iste ben yaparim sana hemen:))

Aner dedi ki...

Bu sabah esim benden kek istemisti bende blogunuzu geziyordum . daha onceden bu tarifi okumustum sizde. Buldum biraz karistirdiktan sonra ve sonuc : nefissss !!! Esim su an hala yemekle mesgul, ben bir dahaki sefere sekeri azalticam icindeki benim zevkime gore biraz agir geldi ama esime gore tam olmus :) Ellerinize saglik tarif icin coook tesekkur ederim. unutmadan yazayim dedim :D

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Aner cok sevindim. Afiyet olsun. Son zamanlarda bende sekerini azaltmistim:) Bizde severek yiyoruz goruntude hos oluyor:)) cok tesekkur ediyorum denedigin ve sevdiginiz icin..Sevgiler..