25 Kasım 2011 Cuma

FAMİGLİA-2008 BİANCHİ / MALBEC

Güneş bugün sanki fazla mesai yaparmışcasına tüm sıcaklığını bizlerle paylaşıyor, kasım ın 25 i olmasına rağmen baharımsı bir hava var sanki...severim böyle havaları... yürüyüş yapmak için çok uygun..Gerçi bu memlekette yürüyüş yapmak isteyenler, değil bu havada eksi 30 da bile çıkıp yapıyorlarsada ben biraz tenbel olduğumdan ancak bu havayı kendime, yürüyüs için uygun buluyorum:-)
30 dk.lık açık hava spor undan sonra akşam için yemek hazırlığına başlamam gereksede, bu gece hem ben çalışacağımdan hemde evde sadece eşim olacağından yemek konusunu sadece birkaç atıştırmalık ile geçiştirip kolaya kaçmak işime geldi..Çorba ve atıştırmalık kabak :-) Yinemi kabak demeyin önceki tarifimi hatırlayıp, bu başka usul,tarifi bir ara sizlerle paylaşırım..
Ama tabiki her cuma gecesi olduğu gibi geç saatte de olsa şarabımı yudumlamadan geceye son vermeyeceğim için, bu gece için seçtiğim yine Argentina den..benim Argentina kırmızı şarap sevdam sizleri sıkmasın diye söz haftaya Fransız şarabı deneyeceğim..
Bu geceki FAMİGLİA 2008/BİANCHİ Malbec


Rengi oldukça koyu kırmızı bu şarap,  ilk yudum sonrasi kalitesini hemen belli ediyor..ağız da bir zaman tadı kalıyor..böğürtlen, hafif lavender ve az bir baharat karışımı ile oldukça dengeli ,orta dolgunlukta, yumuşak, ipek gibi bir bitişi var..Merlot şarabını sevenler için BİANCHİ- malbec denenmeye değer..Malbec te Merlot gibi orta dolulukta, kolay içimli bir şarap ..Ama ben yinede Malbec i Merlot a göre daha dolgun buluyorum..Merlot daha hafif gibi sanki ama bu sadece kişisel paylaşım tabiki..Hafta sonunuz gönlünüzce geçsin..Cheers...

Not:Malbec üzümleri, Argentine in en popüler üzümüdür, oldukça koyu kırmızı renkli genelde böğürtlen, kırmızı erik ve anason tadı vardır..ve bazen de cikolata))Önceleri diğer şarap yapımlarında karışım olarak kullanılan  Malbec  son yıllarda sadece Malbec olarak ve karışımsız sevenlerin kadehlerinde..
Ve benim favorim..sadece şarap bahçelerini gezmek için bir gün mutlaka Argentine a gideceğim))))

Hiç yorum yok: