22 Kasım 2012 Perşembe

GURME YEMEK VE ŞARAP FUARI

Geçen hafta sonu Toronto da Gourmet Food and Wine expo vardı / Gurme yemek ve şarap fuarı.

 Tam bana göre dedim, aslında senelerdir olan bir aktivite de ben katılmamıştım, böyle bir fuar içinde uyumlu bir arkadaş ta lazımdı, (Bu fuara aslında Şulem Mutfak ve Arnavut Cigeri üçlüsü ile gitmemiz lazımdı ama birdahakine önceden plan yapmak lazım, bu sefer son dakika olunca, kimseye haber veremedik arkadaşlardan) dolayısı biz Şule ile  haberleşip, biletleri aldık giriş için, cumartesi  öğlen vakti binanın önünde buluşup vakit kaybetmeden içeri daldık:)) Bize girişte birer bez torba -iyiki verdiler ceketleri içine attık-ve birkac broşür verdiler, ki hangi ülkelerden neler var hangi restaurantlardan  yemekler var, o gün için olan biten ne varsa fuarda belirtilmiş ve hangi stand nerede kurulmuş onlarla ilgili bir haritada vardı. Oldukça geniş bir salonda yüzlerce insan bir araya gelmiş, yemek kokuları-sadece yemek standlarının olduğu yerde-, müzik sesleri, insanların konuşmaları ile renklenmiş ve hemen merdiven başına kurulmuş masalarda bekleyen -yüzlerce diyebilirim- şarap bardakları hazırlanmış, test yapacak bizleri bekliyordu.

 Hiç vakit kaybetmeden 2 şer bardak aldık, beyaz ve kırmızı için, ama bu arada hemen belirtmem lazım, her bir şarap bardağının üzerinde 1 oz. ve 2 oz. yazılı çizgiler vardı yani özellikle test için hazırlanmış bardaklar, ve genelde sadece 1 oz.koyuyorlar kadehlere ve bu 1 oz da ancak ufak Türk çay bardaklarının içinde 1 parmak kalınlığında içeceğe denk geliyor..hani kimse sanmasınki kadehler dolduruluyor öyle birşey yok, ama tabiki istediğin kadar içebilirsende kimse limitini aşmıyor ve her grupla gelen de, eğer araba kullanan varsa içeceğini çok kısıtlı tutuyor-tutmak zorunda ..ve binlerce kişinin ziyaret ettiği fuarda çok sayıda görevli ve ayrıca sağlıkla ilgili personeller bulunduruluyor.

Neyse evet önce yemek standları vardı onun arkasında sert içkilerle ilgili stand vardı ama biz oraya geçmedik..Bira standları aralara serpiştirilmişti, orta kısımda masa ve sandalyeler vardı ve lokal müzik gurubu bütün gün çaldı söyledi..ve yoruldukça dinlenmek ve müzik dinlemek için fırsat buldukça arada sırada oturup dinlenildi. Votka köşesi kendine ait müşteri grubu ile oldukça kalabalık bir bölümdü ve kendi Dj.leri vardı..Yine salonun bir köşesinde ayrı bir ücret ödenerek girilen ve o gün için ŞİLİ şaraplarından birkaç çeşit, uzmanlar la birlikte test edilip bilgi sahibi olunuyordu ama biz oraya girmedik...
Sule, Ben ve Ozel sarap bolumu
Her taraf ta masaların üzerine dizilmiş Avustralya, Avusturya,Yeni Zelanda, Ontario, Rusya, Sırbıstan, Argentin, Şili, Sicilya, Italya ve daha isimlerini hatırlayamadığım bir sürü ülkeden şaraplar vardı ve her bir ülke için çeşitler çoktu.  Bütün bu standların dışında ayrıca hazırlanılmış Fine Wine bölümündede Yunanistan, Avustralya, Us den ve ismini hatırlamadığım başka ülkelerden şaraplar vardı, ve bir kısmı henüz burada satışa sunulmamış, ama önümüzdeki sene satılması için anlaşmalar yapılmış. (Burada içki satış yerleri sadece hükümete ait olup tek bir isim altında toplanıp satılır, yani öyle markete gideyim alayım yok. :) Sadece 2 yerel şarap üreticisinin kendine ait küçük market içerisinde yer alan dükkanlar vardırki, oralardada kendi üretimlerinin haricinde birşet satmaları -şimdilik- mümkün değil. Bu genel olarak sizlere salon ve standlarla ilgili bir bilgi..ve ayrıca, her test için ülke ve şarabına göre 1 ile 7 kupon arası ücret ödüyor ve kuponları çeşitli aralıklarla yapılmış bilet bölümlerinden 20 şerlik kupon kitapçıkları halinde alıyor ve 20$ ödüyorsunuz.(1 kupon -1 $). Ve yemekler içinde 4 ile 8 kupon arası ödeniyor ve porsiyonlar ayak üstü yenecek şekilde ama doyurucu, ve oldukçada lezzetli..(Biz önce birer küçük, dana etlerinin ince kesilmesi ile özel sos ta hazırlanmış burger lar dan yedik..

O arada ben sadece yudum aldım ama Şule Yunan standından kırmızı ve rose denedi. Kırmızısı fena sayılmazdı..Ktima Vourvoukell Limnio-Kırmızı..Yunanistandan gelmiş, komşu dedik tadına baktık. Ben Yeni Zelandadan beyaz denedim ve oldukçada beyendim,New Zeland-Brancolt"B" Marlborough Sauvignon Blanc..Argentina dan çoğunu bilsemde denemesek olmaz..Catena Zapata ve Catena Alta- malbec - Alamos Malbec denedik..ve beyendik:)  Şule Avustralyadan bir kırmızıyı çok sevdi..ve Avustralya standında oldukça uzun zaman geçirdik, birde en güzel olan, masadaki her şişenin önünde hangi ülkeden, hangi üzümden, hangi aromalara sahip gibi küçük bilgiler içeren karvizitler vardı..her denediğini beyendiysen hatırlamak için ve sonradan satın almak için güzel bir fikirdi..epeyce kartvizit toplamışız.. Ama ayrıca standlardaki görevliler sizlere şaraplarla ilgili bilgi veriyorlar. Sicilya dan Montalto Nero d'Avola Cabernet denedik..Ontario dan Open ın Merlot sunu , Şili nin Montgras Reserva Cabernet ini Avustralya Wyndham Estate Bin 222 Chardonnay test yaptıklarımz arasındaydı..Bu arada yazmadan geçemeyeceğim, yemek yerken, 2 şer adet te Rose Tekila shot yaptık..kabuklu taze fındık boyutunda iyi kalite çikolata düşünün miniminnacık bardak olarak, tekila ları onlara koyup veriyorlar..(Ben rose tekila sevmem- orjinal olanı daha makbulum:) ama çikolata hatırına denedim yeniden..Onca şarap test yapıldı, bardaklar diye düşünebilirsiniz , yani her test yapılan değişik şarap için bardak değiştirmek gerekir ya yada yıkamak..Onuda pratik şekilde her stand ta 1 surahi su ve kova ile isterseniz bardağınızı çalkalıyorlarlar yada bir iki minik portatif çeşme kurulmuş her yanından geçtiğimizde yıkadık... 

Saat 8.30 a kadar orada idik, çok eglendik, sevdik, beyendik, birdaha kaçırmayalım, bizim diğer kızlarada haber verelim de gelelim dedik..-ama çok çok kalabalıktı özellikle biz ayrılrken bazıyerlerden geçmek mümkün değildi, VİP gecesi ne katılmak en güzeli idi ama onu kaçırmıştık- artık eve dönme zamanı diye düşünüp elimizde kalan 12 tane bilet ile resimde gördüğünüz enteresan kesilmiş ve kızartılmış patates, ve yufka içinde sebze-spring roll alıp-, fuar hatırası kadehleride çantaya atıp, alt kattaki salonda koltuklarda biraz dinlenip, birazda patates yeme savaşı verip..ben otobüsüme yetişmek Şule de arabasına gitmek üzere mesut bahtiyar, ve gönlümüzce bir gün geçirmiş olarak ama sadece patatesleri neden yedik suçluluğu ile ve aldığımız onca kaloriyide amanııın ne olcak şimdi diye düşünerekten birbirimizden ayrıldık....
Ben ve Sule-silver man le- nedir bilmem -Sule tutturdu resim cekilecem diye

Bu arada sizlerle paylaştığım resimlerde bizleride tanımış olacaksınız:) Şule den izin alarak onu ve kendimi ve bazı resimleri yediğimiz patates, burger, ve çeşme ile bazı standları sizlerle paylaşıyorum, biliyorumki bazı arkadaşlar bu paylaşımımı bekliyor.. Yukarıda özellikle her içeceğin 1 oz. verildiğini özellikle belirttimki onca ülke gezip, test yapıp, 60 bileti bitirdiğimizi söyleyince yanlış anlaşılma olmasın diye :))) CHEERS!!

Not: Aslında iyi resimler çekebilirdik ama okadar kalabalıkta elinde bardak, çanta, makina biraz zor olduğundan ancak birkaç tane hatıra olsun diye çektik:)Bu arada oldukça uzun bir paylaşım oldu, umarım okurken uykuya dalmazsınız:)

42 yorum:

tubanne dedi ki...

:))Yok uykuya dalmadık,çok güzel anlatmışsın,çok özendim size.Bu arada ikiniz de çok güzel ve şıksınız:)Tam sana göreymiş ,iyiki gitmişsin,boşver bir günde o kadar kaloriden hiiçbirşeycik olmaz,sağlığına sağlık katar,önemli olan mutlu bir gün geçirmeniz,sevgiler,cheers:)

ilhan dedi ki...

valla paylaşım süper ama okurken yoruldum, siz nasıl hala hayattasınız? Bu kadar aktivite şarap için bana fazla geldi. :)) Bizim Güzel Marmara şarabı yok muydu? Sizde onu tanıtsaydınız. Ertesi gin Canada'da yaşam dururdu valla. Kimse 2 gün kendine gelemezdi. Nihayet fotografınızı gördük, zihnimde düşündüğüme yakınsınız ama daha kilolu zannediyordum, size diyete ne gerek var?

Nuran dedi ki...

Ne diyelim ohh sefanız olsun:)) Güzel bir gün geçirdiğiniz fotoğraflardan da belli. En kötü gününüz böyle olsun sevgiler:))) Bu arada emelcim şule ve sen çok hoşsunuz..:))

bücürükveben dedi ki...

Uykuya dalmak mı? Keyifle okudum ve hem seni, hem de Şule'yi (siz,bizi bıraktım çok resmi geliyor)gördüğüm için çok mutlu oldum:)ikiniz de çok sıcak,çok tatlısınız. Benim için kedi fuarı neyse, senin için de şarap fuarı öyle olmalı sanıyorum:)afiyet olsun ikinize de...
sevgiler

Sule dedi ki...

Metal adamla olan resmimiz ne kadar guzel cikmis ama. Iyiki tutturmusum :-)). Birde ustumu falan duzeltseymisim. Cantalardan kiris kiris olmus ceketim. Neyse bir dahaki sefere daha tecrubeli olacagiz nasilsa. Daha guzel resimler cekeriz.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubanne, tesekkur ediyorum hakkimizdaki guzel sozlerin icin..hicte ozel giyinmedik aslinda herzamanki vaziyetteydik:) birdahakine biraz daha ozen gosteririz ee nede olsa sonra sizlerle paylasiyorum dimi:)) Gercekten cok keyifli gonlumuzce bir gun gecirdik..Belki bir gun seninlede biryerde karsilasir 1 kadeh iceriz ama once Ege bebek buyuyecek sonra :) sevgiyle canim. Cheers!

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan raki muhabbetleri daha guzel olunca bu sarmadi seni dimi:)))Aslinda bakinmadik degil belki vardir Turk stand i falan diye ama malesef..Marmara sarabi-afedersin- hani su kopek olduren cinsten olanmi:)) hahah cok guldurdun biran dusundumde olsa idi diye.. onuda denerdik:) Guzel sozler icinde tesekkurler, her hafta sonu saraptan gelen kaloriler resimde gozukmuyor pek dimi:))
(Ha bu arada yinede kiloluyuz demekki demissiniz ya daha kilolu
zannediyordum diye hahahaha) Cheers!

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nurancim, oldu sefamiz:) Gerci bizim nerdeyse her 2-3 haftada bir Sule ile sefamiz oluyor ara vermeyelim diyoruz hep biraraya geliyoruz:)Sule bu memlekete ilk ayak bastigimda beni tanimadan evine davet eden ilk kisi idi ve 19 sene once baslayan dostluk artik kardeslikten ote oldu..Guzel sozlerin icin cok tesekkurler.Sevgiler canim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim, bosver sizi bizi..sen daha iyi.Tesekkur ediyorum guzel sozlerin icin..bilmem sicak kanlimi geldik:)) saraptandir o saraptan:))Dogru dedin senin kedi fuarin, bizim icinde bundan boyle sarap fuari:)) sevgilerimle arkadasim..Bucurukede mirr mirrr dedim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sulecim bosver biz her halimizle guzeliz:)) sen birde diger resmi gorseydin metal adamla olan..resmi ceken bosuna dememis ozaman, biraz gulumseyin diye hahahaha ama sildiiimmm..Cheers Sis:)

Heyyfi dedi ki...

Dostların en tatlısı, en güleryüzlüsü, en arkadaşı, en merak edileni :)))
Seni çok merak ediyordum.
Ve bu kadar güzel şeyler yazdığımız ve taaa uzaklardan hep yanımdaymış gibi olan arkadaşımı gördüm sonunda.
Evet evet sen O'sun. Hayalimdeki kadar tatlı, içten, sıcak, kısacası Dost.
Son resme uzun uzun baktım ve hayallere daldım yine. Kar küresi gibi. Hediye gibisin.
Bu arada yeni yılı karşılamak üzere eşimle Dubrovnik'e gidiyoruz. Kar küremi orada bulacağımı biliyorum.
Eğer başka hayatlar yaşamışsak, seni tanıyordum sanırım. Ne kadar da tanıdık geliyorsun. Ama bir yerlerden çıkarıcam seni daha önce gördüm gibi tanıdık gelmek değil. Resmine bakınca seni tanıyormuşum gibi hissetmek.
Ahhh sevgili Dostum, ne güzel olurdu karşılıklı sohbet edebilsek.
Sanırım biraz heyecanlandım ki, yorumu uzun tutmuşum :))
Bu arada çok keyifli bir gezi olmuş ama bir eksiği vardı bence. Ben yoktum :))) Kambersiz düğün olmuş :))
Kocamannnnn sıcacık sarıldım sana canm Dostum...

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Resimler güzel ki :)
Ben hiç şarap içmedim ama severler için iyi bir fuar olmuş anlaşılan :)
Tatma ve deneme fırsatı bol yani :)
Ben yemek kısmını daha çok sevdim :)

VuslaT dedi ki...

Ay niye uykuya dalalım sizle birlikte gezdik işte. Oh sefamız olsun.. Şule arkadaşın her halde iki güler yüzlü güzel bir gün geçirmişsiniz.. Sevgilerimle canım benim..

Tulay, dedi ki...

ohhh ne guzel vakit gecirmissiniz,sefaniz olmus,simdiye kadar gidememenin acisini cikartmissin :)ama emelcim gecen seneler senden pek birsey alamamis canim supersin seni gormedigim 25 yil olmustur ancak hic fark yok bravo sana;)isin sirri nedir sarap testleri falanmi?oyleyse hemen baslamak lazim:)))XXX

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyfi canim ya ne guzel yazmissin poyle duygulandirdin beni sabah sabah :))Birgun sende buralara gelirsen gezmeye diye belki denk geliriz boyle bir fuar a gideriz birlikte:))
Sevindim Dubrovnik e gideceginize oralarida cok guzeldir eminim, aslinda bir Turkiye ziyaretimde, oyle bir tur almayi ve gitmeyi cok isterim..hem ulkeye yakin hem bizden kulturler olan ulkeler..Simdiden cok egleneceginizden ve kureni orada bulacagindan eminim:)) Ha bu arada aslinda senin son resminde sende bana tanidik geldin:)) sana yazmadim ama .hiiiii yoksa biz tanisiyormuyuz biryerlerden:)..Sarildim canim sevgiyle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursalkimi gercekten sevenleri icin guzeldi, ama yemeklerde cok lezzetli idi.. guzel bir gun diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim sen ne sekersin yaa.evet Sule benim 19 yillik bu memlekete ilk ayak bastigimdan beri can dostum kardesim:))Bende hep birlkte tadini cikarmis olalim diye uzuun bir paylasim yaptim..hemde tanisalim dedim:)) sevgilerimle canim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycimmm canim ya sabah sabah yorumun ile sooyle kocaman gulumsedim..Bakma sen resme yahu..var tabiki cok sey gectigimiz 25 senede giden:) ve fazladan gelen hahahah...sen sirrimi bulmussun yavastan basla derim ki bir araya gelince tadimlar yapabilelim:))) Biz bir araya gelince caylarla kahvelerlede yapariz tadimi yeterki gelebilelim sen nerede ben nerede..
(Ha birde bana diyene bak gorduk dugun resimlerini:)) x0x0

Unknown dedi ki...

Beni de dusunmussunuz, tesekkurler.
Bir dahakine diyelim...

Iyi hafta sonu.

Gurme Şirine dedi ki...

canım benim bu fuar tam senlikmiş :))

Tulay, dedi ki...

haha canim hemserim ozaman sirrin bir tanesi guzel memleketimizin havasi suyu;)senin sirrida en yakin zamanda karsilikli gerceklestirmeliyiz :)X

siyah kuğu dedi ki...

Uhiyyy:)) seni görmek ne güzel geldi bana aa ben seni hep 18 lik çıtır hayal ediyordum, dermişim:))) yok yok hayallerimdeki gibisin mucuk mucuk:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arnavut Cigeri, seneye tam kadro oradayiz:) Sizlerede guzel hafta sonu olsun:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sirinem evet tam benlikti:) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim hah bak ne dogru dedin memleketin havasi suyu..digerinide umarim kisa zamanda gerceklestiririz..Bakalim belki martta Turkiye oradanda birkac gun Londra yapabilirim..belkide sen Tr.yaparsin kimbilir..Bu kez plan yapar ayarlariz Tr. da olursak ..xx

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kuguummm bak birde benle dalga geciyorsun 18 lik citir diye , eh 18 olmasada 39 luk citirim hehehehe belkide kabuklu fistik hahahah..ay gece gece cok guldurdun beni:)yani senin buyuk ablanim, bendende sana mucuk mucuk:))

MAZES dedi ki...

günaydın canım benim,ilk önce seni rahatlatayım:ŞARAPTA KALORİ YOKMUŞ,yani tek şarap kalori içermiyormuş,bir bardak,bir meyve imiş .Yazın o kadar ayrıntılı ki orada olmuş kadar oldum .Siz kızlar çok tatlısınız ,sevgilerimi gönderiyorum.

Ferkay dedi ki...

Uyumakmı zevkle okudum canım, ne güzel eğlenmişsiniz, çok tatlısın, o güzel gülücükler yüzünden hiç eksik olmasın..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazesss beni rahatlattin cook:)) Umarim oyledir..ama bu arada kadinlar olarak her gun 1 kadeh kirmizi sarabin bizler icin oldukca faydasi var onu biliyorum:) Tesekkur ederim canim guzel yorumuna kucakladim ve guzel hafta sonu diliyorum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim canim cok tesekkur ediyorum guzel yorumuna, sevgiler diyorum:) Gonlunce hafta sonu diliyorum.

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Kırmızı şarap sever olarak yemek ve şarap fuarı resimlerine... olağanüstü tanıtım yazınıza dakikalarca takılı kaldım. Bu eşsiz paylaşım için teşekkür ederim.:)

Ama bunlardan da önemlisi sizin gibi zarif bir hanımefendinin güzel fotoğrafları ile sizi tanımış olduk.

Gönlünüzce güzel bir Pazar günü geçirmeniz ve iyi bir haftaya girmeniz dileklerimle...

Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Harika bir gün olmuş keşke ben de orada olsaydım. Sevgiler.

siyah kuğu dedi ki...

Gülmek sana yakışıyor:)) insan karşısındakinin neye benzediğini görünce daha mı seviyor ne bendemi görünsem ne:))) çıksss ben sürpriz yumurta):)) öptüm.

Tulay, dedi ki...

:)emel super olur bizde henuz bir plan yok mutlaka haberlesiriz finger crossed ;)xxx

NarTaneleri dedi ki...

Sevgili DostBahcesi;bir daha ki sefere haberim olsun lütfen...Ama dönüste taxsiyle geliriz:)))
Sevgiyle ve dostca kalin.
Lahana suyunu yapip-icmeye basladiniz mi????

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehmet Osman bey, guzel yorumunuz icin cok tesekkur ediyorum utandirdiniz :) Biraz uzun bir paylasim oldu biliyorum ama detay isteyen birkac arkadas vardi:) Demek sizde kirmizi ya takiliyorsunuz:)) Bende size guzel bir hafta diliyorum. sevgi ve saygilar ..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekik belki bir gun kimbilir :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kugucum seni supriz yumurta seniiii...sen gizemlisin gosterme kendini,hep yumurtanin icinde durki merak edelim:)) ama ben seni taniyorumkiii:))optum bende..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tulaycim butun finger lari crossed yaptim:)) Bakalim hic belli olmaz..xoxo

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nartaneleri tamam haber verecegim :)
Lahanaya yarin basliyorum..haber verecegim 10 gun sonra :))) sevgiler :))

Nuran dedi ki...

Dostluk, kardeşlik ne güzel duygular. Güzel günlerinize....sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkur ederim Nurancim sevgiler sanada :)