4 Ekim 2012 Perşembe

ÇİÇEK MUFFIN

Aslında bu tarifi sanırım senenin başında yayınlamıştım. O zaman çok hoşuma gitmişti ve gittiğim heryerede yapıp götürmüştüm,Sizlerle yeniden paylaşmamın nedeni Füsununmutfağı.blogspot.ca nin düzenlediği Porselen Demlik çay saatinin 76. sı için.

Size tarifi vereyim ama sadece çiçek şekli için..Muffın hamuru olarak bildiğim kolay kek tariflerinden birini uyguladım..Sizde öyle yapın ve şayet muffin kalıbınız yoksa pişirme kağıtlarından kullanın..(Bu 1. kısım..)


Muffınların üzerini kaplamak için Royal icing kullandım(evde bulunduğundan) . Sizde satın alabilir yada koyu puding de hazırlayarak muffinların üzerine sürebilirsiniz.(Bu 2.kisim )

Şimdi çiçek kısmı..
-1 pk.küçük boy marshmallow
- İstediğiniz renklerde kurabiye süsleme şekerleri (50 şer gr. yada ihtiyaç kadar/Çok ince toz şekere benzeyenden olacak)


İhtiyacınız kadar Marshmallow u köşeleme olarak kesin, şekerleri kaselere boşaltın, marshmallow ların kesik yerlerini şekere iyice batırın..kesilen yer hafif yapışkan oluyor. Değişik renkte şekerler kullanacaksanız herbir renkten bol miktarda kesik marshmallow hazırlamanız gerekecek muffın sayınıza göre.

Şekere bulama işi bitince icing sürdüğünüz muffin ın uç kısmından başlayarak tek tek kesik,şekerli marshmallow ları dizin..üste kadar, arzunuza göre orta kısma ister renkli şeker, ister çikolata koyun... Veeee karşınızda ki görüntüye şöyle bir bakın:))

Yapımı oldukça kolay ama birazcık el oyalıyor..ama zevkli uğraş:)


Not: Üst süsleme oldukça şekerli olduğundan muffın pişirirken şekerini çok az koyun derim. Benim aldığım marshmallow 250 gr...sadece 6 ad.muffin pişirdiğim için çok az kısmını kullandım.Türkiye de de sanırım satılıyor. İcing kullanırsanız, önce 1 muffın a sürüp, süslemesinide bitirip diğer muffın a geçin, icing çabuk kuruduğundan marshmallow ları yapıştırmak zor olur.

27 yorum:

ilhan dedi ki...

Ne kadar şirin şeyler. Herhalde çok emek verdiniz. İnsan yemeye kıyamaz bu kadar uğraşınca. Beni aşan bir tarif tabi ki. Elinize sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkur ederim Ilhan Bey..gercekten yaptiktan sonra benimde hosuma gitti:)Aslinda cok kolay da isi uzun.. coook arada sirada bazi bazi yapilan birsey iste ..iyi geceler ..

pasta köşesi dedi ki...

sabah sabah enerji verdi gerçekten ne güzel bir görüntüdür bu böyle ya elleriniz dert görmesin :)
sevgiler.

Nurşen Aksoy dedi ki...

Bayıldım,ellerine sağlık..Çok güzeller..Oldukçada pratik,deneyeceğim..sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı Cumalar, ellerinize sağlık. Tam bir tablo gibi olmuşlar çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.Nasıl kıyıp yiyeceksiniz?

Saygılar..

Unknown dedi ki...

HARİKA OLMUŞ TEK KELİMEYLE BAYILDIM DAHA ETKİNLİKTE YAYINLAMADAN YORUM YAZIYORUM BİRAZDAN YAYINLAYACAĞIM BU ŞEKERLERİ KESİLMEMİŞ HALLERİNİ GÖSTEREBİLİRSENİZ ÇOK MUTLU OLURUM TÜRKİYE DEKİLER DAHA BÜYÜK AMA BULURSAM HEMEN DENEYECEĞİM HOŞCAKALIN ELLERİNİZE SAĞLIK

VuslaT dedi ki...

Ben bu kadar güzel yapamazdım eminim. Çok güzel olmuş. İnsanın şık bir sofranın köşesine şirinlik katsın yenmesin süs olsun diye bile yapabilir. ellerine sağlık canım..
Bu arada tatlım sen kanadadasın ya bende Anna Olsenn 'ı izlerdim sık sık Anna gelsinde Türk Mutfağını görsün bir de kesin ağzı açık kalır..Mutfağımız çok harika..Ve sizler bizim tanıtıcımız olun oralarda..Sevgilerimle..

gecekiyafeti.com dedi ki...

bu nasıl güzel birşey bayıldım.. Ellerine sağlık harika görünüyor gerçekten..

Unknown dedi ki...

Öncelikle bloguma biraktiginiz o simsicacik yorumunuza cok tesekkür ederim... Ben de sizin muffinlerinize bayildim... Ellerinize, emeklerinize saglik... Sevgilerimle,

siyah kuğu dedi ki...

OOO Bebem süpersin sen:))
harika ötesi olmuş bende çiçek sandım resimi isteyecektim:)))
ellerine sağlık canım, bide kocaman öpüldün))

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

canım ben geldim.
çok muntazam kesmişsin.
çiçek bahçesine hoşgeldik.
ellerine sağlık harika.
saygılarımı kabul buyur canımcım:)))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili pasta kosesi sagol canim:) arada birseyler guzel olsun diyorum iste boyle:)) sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Nursen mutlaka dene hatta simdi pasta resmide post yaptim o cok daha kolay..goruntu nefis tatli sevene tadi da cok guzel..sevgiler diyorum tesekkurler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Fuat Bey tesekkur ederim guzel yorumunuz icin..ben kiyamadim ama cocuklar kiydilar :)) Sizede hayirli cuma gunu olsun.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Vuslat guzel yorumun onurlandirdi beni:) sagol canim..sen cok daha guzelini yaparsin..bu arada pasta ya bak derim cok cok daha kolay..sevgiler guzel hafta sonu diliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Gecekiyafeti cok tesekkur ederim canim guzel yorumuna sevgiler,guzel hafta sonu diliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili petunyalarim ustalarin yaninda bizde idare ediyoruz bazen:))) Tesekkur ederim guzel yorumuna sevgiler guzel hafta sonu diliyorum sanada:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Canim kugum, tesekkur ederim guzel dusuncene:)) sen iste ben sana ciceklerin hepsini alayim:)) Bende Optum kocaman guzel hafta sonu diliyorum.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Bir kase lezzet guzel yorumuna tesekkur ediyorum..sizler herzaman ben arada sirada guzel goruntulu birseyler cikariyorum:)) Sevgiler vedeguzel hafta sonu..

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık harika olmuş bunlar,bayıldımm:)

Canan Demirbağ dedi ki...

Çok güzeller ellerinize sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Anne eli gibi tesekkur ederim canim..
Sizler herzaman ben arada sirada birseyler yapmaya calisiyorum:) Guzel hafta sonu diliyorum sevgiler :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkur ediyorum Canan hanim..sevgiler :)

*mehtap dedi ki...

Bahar gibi olmuşlar,ellerine sağlık canım...Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Sanat eseri gibi olmuş. Çok beğendim ellerine zevkine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tesekkurler Mehtapcim..hep sizmi yapacaksiniz arada bende guzel birseyler yapim dedim :))) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handancim tesekkur ederim, beyendigine sevindim..sevgiler diyorum:)