15 Şubat 2012 Çarşamba

DOLDURULMUŞ MANTAR

Mantarı bazılarımız severek,bazılarımız da benim gibi nazlanarak yer..aslında son derece sağlıklı olan mantarı: çeşitli televizyon kanallarındaki sağlık programlarında tavsiye edilmeye başladıktan beri bende değişik usullerle haftada iki kez pişirir oldum, dün akşam ki yemeğimiz  için doldurulmus mantar denemek istedim. Tadı son derece lezzetli idi..ki ben fazla sevmeyen biri olarak ,yanınada tavuk ve kahverengi pirinç pilavı ilavesi ile ailemle birlikte afiyetle yedim...

Doldurulmus Mantar


Malzemeler:
6 adet büyük boy mantar
1 adet yeşil biber
2 diş sarımsak
2 adet taze soğan (yada 1 küçük kuru soğan)
1 ad.domates
Az miktar taze maydanoz/dereotu (Arzu edilirse)
tuz,karabiber,az zeytinyağı
Bir miktar rendelenmis kaşar yada peyaz peynir (Üzerine koyulacak)
Yapılışı:
Mantarlari güzelce yıkayın orta kısımlarını çıkarın. Ben çıkardığım orta kısmı, küçücük doğrayıp,diger malzemelere karıştırıyorum.
Mantarları tavaya koyup çok az su ilavesi ile 15-20 dk. pişirin,kapak kapalı olarak ve ocaktan alın. Diğer tüm malzemeleri(Peynir hariç) yıkayıp, küçük doğrayarak az zeytinyagi ilavesi ile sebzeler yumuşayana kadar bir tavada kavurun. Tuz ve karabiber ilave edin..Pişirdiğiniz mantarların iç kısmına kavrulan sebzelerden aldığı kadar doldurun. Ve en üste peynir rendesi dökün. Yemekten 15 dk. önce (180’/350’F) fırına koyun, peynirler eriyene kadar (10/15 dk. kadar)tutup çıkarın ve ana yemeğin yanında servis yapın.
Her çeşit et ile çok uyumlu bir sebze..Afiyet Olsun..

Not: Eğer kavurduğunuz sebzelerden artarsa, yaptığınız et yemeğine ilave edebilirsiniz..Mantar ve kullanacağınız sebze miktarını kendinize göre ayarlarsınız.

6 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmmm, nefis görünüyor. Her halini severim mantarın. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Nuran dedi ki...

Görüntüsüde çok güzel eline sağlık emel, derler ya hem göze, hem de mideye hitap ediyor sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Guzel sozleriniz icin tesekkurler arkadaslar )) Sevgiler

*mehtap dedi ki...

mantarı biz severek yeriz,güzel bir tarif buda elinize sağlık.

Adsız dedi ki...

evet bende mantari son onbes yildir falan korkusuzca yemeye basladim cok da seviyoruz,guzel bir tarif emegine saglik!XXX
tulay,

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Mehtap ve Tulaycim..saglikli olan herseyi yemeye calisiyoruz..sevgiler