24 Nisan 2013 Çarşamba

MAHİ-MAHİ Balığı

MAHİ-MAHİ nin en çok bilinen isimlerinden biri (Dolphinfish): Yunus balığı olsada kesinlikle sevimli suratlı Yunuslarla bir ilgisi yok..



insan kıyıpta yiyemez, desemde  herçeşit sevimli balığı, eti ve deniz ürünlerininin bazılarını tabiki afiyetlen yiyorum. Ama asla ve asla kendim balık tutamam, olta ilede elimlede..öyle kafa, göz, kuyruk , kemik görmek bana göre değil..Bu tüm yenilen hayvanlar için geçerli..yoksa aklıma canlı sevimli halleri geliyor:( 

Neyse konuyu dağıtmayım Mahi-mahi  son derece faydalı, nerdeyse tüm vitamin çeşitlerini bünyesinde barındıran..çok fazla yağlı olmayan, eti lezzetli, oldukça tok-sıkı ete sahip olan bir balık,  arada sırada çeşni olur diye alıp yapıyorum. Tadı güzel..genelde 7-13 kg. olanlar yakalanırmış..18 kg.lık olanlar ise nadir yakalandığından çok daha özel oluyormuş(sanırım kaçmayı beceriyorlar ..oltadaki yeme kanmıyorlar) Hem ince fileto olarak hemde steak şeklinde satılıyorlar (bizim buralarda buzlukta satılyor, donmuş olarak).Ve daha çok Florida, Meksiko, Afrika gibi sıcak bölgelerde yaşıyorlarmış. Geniş bilgi için google servise amade..
Geçenlerde herzamanki somon a alternatif olsun diye mahi-mahi yapmıştım. Biz severek yiyoruz..belki bulunduğunuz yerlerde satılıyorsa alıp denemek istersiniz. Tavsiye ederim en azından 1 kerelikte olsa tadına bakın derim.

Malzemeler:
4 parça Mahi-Mahi balık parçası-steak
1/2 su bardağı blendırdan geçirilmiş fındık(un gibi)
tuz-karabiber
1 yemek kaşığı dolusu tereyağı
2 yemek kaşığı sıvı yağ


Yapılışı:
Mahi-mahi leri (donmuş -paketlerden) çıkarıp az sudan geçirip kağıt havlu ile kurulayın ve her iki yüzlerinede tuz ve karabiber dökün (arzu ettiğiniz kadar)
Un gibi incecik çekilmiş fındıkları düz büyükçe tabağa döküp yayın (yada derin bir kap içine koyun nasıl kolay gelirse) balıkların her iki yüzünü fındık lara bulayın. Tavada eriteceğiniz tereyağına sıvı yağıda koyup, 2-3 kaşıkta su ilave ederek, balıkları içine koyup kapak kapalı olarak her iki yüzleride 5 er dakika olarak pişirin-kızartın. Toplam 10. dk.lık pişirme yeterli olmakla birlikte siz yinede çatal ile kontrol edebilirsiniz. Ve yanında istediğiniz sebze ilavesi ile afiyetlen yiyin.

Not: Burada donmuş olarak satıldığından ve hemen buzluktan çıkarıp pişirildiğinden dolapta ayrıca çözülmesi gerekmiyor..ve her iki yüzün 5 er dk.lık pişirilmesi yeterli oluyor. Kapak kapalı pişirmemdeki amaç etrafa fazla sıçramaması nedeni ile(yağın)

44 yorum:

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Mahi-mahi balığını ilk kez duydum,sanırım bizim burda yok.Belki de var ben bilmiyorum:)
7 - 13 - 18 kg.olduğuna göre balıkçılar için bayağı bereketli bir balıkmış:)
Hazırladığın mahi-mahi lezzetin için ellerine sağlık ve afiyet olsun canım.
Ayrıca benim için yaptığın bahçe keyfi için de teşekkür ediyorum:)
İnşallah bir gün birlikte bahçe keyfin de beraber olmak da nasip olur:)
Sevgiler...

Heyyfi dedi ki...

Canım, ne kadarda sevimli görünüyor. Daha önce duymamıştım. Hamsinin makyajlısımı:))
Karadenizli olunca, bütün balıkları hamsi üzerinden kıyaslıyoruz:))
Renkleri çok güzel. Tabaktaki halide muhteşem görünüyor.
Ellerine sağlık canım. Belliki çok lezzetli.
Bu arada şarap turundan döndü bizimkiler. Anlata anlata bitiremiyorlar. Eşimin epeyce projeleri var bu konuda.

Sana Ankara'dan kocaman sevgiler gönderdim canım...

ilhan dedi ki...

Biz burada hamsiyi bulamazken mahi mahi yi nerede bulacağız. Sana afiyet olsun pişmiş hali çok güzel gözüküyor. Sen şimdi şarap da içmişsindir saygıdeğer mahi nin yanında. :)) Eline sağlık.

Hanife Mert dedi ki...

Adını daha önce hiç duymadım. Ben de bir zamanlar eşimle birlikte balığa gider ve çok fazla balık tutardık. Bazen kilolarca tutar, eş dost arkadaşlarla birlikte piknik yapardık. Balığı olta ile tutuyorduk. Şimdilerde pek gidemiyoruz tutmaya.
Eline sağlık canım, afiyet olsun.
selam ve sevgilerimle,

vişnap dedi ki...

Şekercim mahi mahileri benim için de yersen sevinirim zira buralarda bulmamız imkansızdır.Ben de senin için kendi yaptığım palamut lakerdalarımdan yiyeceğim:))afiyetler olsun tatlım çok öpüyorummm.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Aaa çok ilginç bir balıkmış canım, ilk defa duyuyor ve görüyorum. İlginç olan diğer şey ise balığın fındığa bulanması, fikir süper canım. Bu tarifi Mezgit pişirken deneyeceğim.
Teşekkürler canım sevgiler gönülden...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevalcim..evet bereketli balik:)ben hic butun olarak gormedim kendilerini sadece resimlerden biliyorum..aslinda resimlemistim cay li gunu ama blogda paylasmadim..belki bir gun bir sekilde karsilasir bulusuruz belli mi olur..dunya kucuk derler:)) sevgilerimi gonderdim..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyficim sana sevimli banada korkunc geldi :) pek sevmem butun baligida:) Hamsinin makyajlisi:))
Bir gun rastlarsan marketin buzlugunda al dene derim farkli bir balik eti. Bu arada cok merak ediyorum paylasimi..aslinda Turkiyeyi sirf bu nedenler yuzunden cok ariyorum..sosyal yasam bu tur aktiviteler cok farkli..ben uzak kaliyorum burada..bende kendi test imi evde kendim yapiyorum:)) sevgi ve selamlar..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

llhan..hamsiyi simdi bulamiyorsunuz ama zamani gelince ne baliklar bulunuyor orada:) bizse donmus buzlanmislarla avunuyoruz iste, birde bazi arkadaslarin guzel balik ve deniz urunleri tarifleri ile :) kalecik karasi yoktu ama guzel bir Cabernet vardi:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanife, ne guzel bir zevk balik tutmakta aslinda, birde taze taze pisirip yemek..simdi neden gidemiyorsunuz bilemiyorum ama hem insanida rahatlatir sanirim deniz le hasir nesir olmak..oltayi suya yollamak..belki yine gidersiniz sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnapcim..mahi-mahi olmasada olur yeterki senin palamut lakerdalardan olsun:)) hersey yolundami oralarda..keyfin yerinde sanirim:) sarildim kocaman..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oznurcum benim ilk yedigim zamanlarda ismi hosuma gitmisti mahi-mahi diye..sarki soyler gibi:)) Diger tum buyuk fileto baliklar denenebilir findik ile..farkli bir tat oluyor..Sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

bende ilk defa duyudm.tadınıda bilmiyorum ama güzel ve lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

MAZES dedi ki...

bugün şeytanlar*üstümde*,içimden :pişi-pişi demek geldi bu balığa ,herkes gibi ben de duymadım bu balığı ,sen ye canım,bol ,bol vitaminlen ve ellerine sağılık ....pişi,pişi...

Unknown dedi ki...

Balığın şirinliğine hayran kaldım:) Bulsak da nasıl yerim diye düşünmeye başladım.:) Ama tabaktaki görüntü, asıl kimliğinden farklı olduğu için yerim.:)) Ellerine sağlık. Bu arada ismi de çok cici... pisi pisi çağırır gibi:))

tubanne dedi ki...

O üstündeki sosun güzelliği nedir öyle aman Allah'ım:))Fındık çok iyi fikirmiş,güzel birşeey öğrendim.Balığı görünce aklıma nedense Survıvor programı geldi:)Orda da buna benzer balıklar tutuyorlar.Balık çok severim,Mahi mahi hiç duymamıştım,afiyet olsun sana:)

VuslaT dedi ki...

Sevgili Emel2cim sırf senin kadar çok ve çeşitli balık yiyebilmek için Kanada'ya taşınasım var.:) İki sebepten taşınmıyorum:
1- 3-4 saatlik uçak yolculuğundan bile korkup günlerce strese giren ben nası 10-12 saat uçarım.????

2-Kanada beni ne yapsın..Ömrüm memuroğlu memur olmakla geçmiş. orada bana memurluk yaptırmazlar. Dil bilmem, senin gibi çeşitli içeceklerden anlamam..Eee genç ve güzel de değilim:))

Aaa pardon güzel tavuk yemekleri yaparım, güzel meze ve zeytinyağlı yaparım, güzel HAYAL KURARIM:))

haa birde çok iyi dert dinlerim..
Dost ve arkadaşlarımı da kırmam değer bilirim:))

Çok öptüm seni...

Adsız dedi ki...


Canım merhabalar:-)

Şu balığın ismi Mevlana'nın eseri''fihi-mafi''yi çağrıştırdı bana:-)
Mutlaka tadı da güzeldir sen güzel diyorsan. Ama görüntü azıcık korkunç gibi! Ben tabağımda yatan o balıkla gözgöze gelirsem asla yiyebilceğimi sanmıyorum:-(

İşte böyle de bir anormalim:-))

Kocaman sevgiler TR den sana...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim ne oldu canim?? Iyimisin gittimi seytanlarin:)) evet ya pisi pisi der gibi ama galiba senin canin hamur istedi:)) keyifli gunun olsun sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun tesekkurler canim..lezzetli bir balik, biraz kuru..cok yagli degil..sevgilerimi gonderdim bende :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilguncum..eger butun halde gorsem ben kesin yiyemem ama parca olunca anlasilmiyor:)) tesekkur ederim guzel bir gun diliyorum..sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Tubacim galiba mahi mahi sadece buralarda var bilmiyorum, ama yakinda Turkiyeyede ithal olur eminim cunku bu gittigimde yok yok gibiydi buzluklarda, marketlerde..rastlarsan alip denersin bir gun..ama findik olayini baska buyuk parcali balikta dene derim..degisik bir hava ve tat veriyor..Sarildim Ege me ve sana:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim..baliklar bence Turkiyemizde cok daha bol ve cesit biz de burada ne bulursak onu yiyoruz..belkide bu baligin Turkce ismi vardir ama bulamadim:( sen gel Canadaya gezmek icin, atlarsin ucaga kaparsin gozlerini 10 saat kadar bir bakmissin buradasin..belki bir gun niyetine girersin kimbilir..hem ben senin yuregin kadar yuzununde guzel ve kalbininde 20 likler kadar genc oldugunu biliyorum:)) sevgilerimi gonderdim soguk ama gunesli bir gunden :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny hosgeldin, ozlettin..nerelerdesin?? Canim ya o baligi bende gorsem yiyemem banada korkunc geldi..zaten sevmem butun balik gormeyi..ama arada yiyoruz iste degisiklik olsun diye..Sanada kocaman sevgiler binlerce km.uzaktan..ozletme kendini fazla, ses ver arada..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Mahi-mahi balığını Milano tren istasyonu, metro karşısında bir zencinin işlettiği küçük bir açık hava restaurant ta yemiştim ve tadı ancak beyaz şarapla iyi gelmişti.
Bu akşam fenerbahçe'ye şans dileyerek iyi akşamlar size. Sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehmet Bey..hmm sarapla tattiginiza gore tadi biraz yavan geldi galiba :))bari sarap iyimiydi:))Fenerbahceliyiz galiba..iyi sanslar olsun diyorum, bakarim scorlara bir iki saat sonra.Iyi aksamlar. Sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

Bizim buralarda levrek,çipura var. Herhalde bu okyanus balığı,ama ne iyi olmuş.Hep yeni birşeyler öğreniyoruz.sevgilerle.

pasta köşesi dedi ki...

bilgi dolu bir paylaşımdan sonra ve ayrıca senin tavsiyenden sonra hiç tadına bakılmaz mı bu balığın gelde yeme şimdiiii :) ablam çok teşekkürler tavsiyen için öpüyorum seni kocaman :)

Renkli Dünyam dedi ki...

Emelciğim balığın herçeşidini seviyorum,değişik balıklar tatmanın keyifli olabileceğini düşünüyorum.Ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler canım.

pembe kekik dedi ki...

Ben hiç rastlamadım ama öğrenmiş oldum. Paylaşım için teşekkürler. Sevgiler.

Depresif Ayu dedi ki...

Ah arkadaşım bu ne yaw. Mahi mahiyi Amerikan yemek programlarında görüyordum ama orada sadece fileto halinde olduğu için balığın şekline ilişkin bir fikrim yoktu. Ama yüzü çok korkunçmuş. Bu tür şeyler konusunda huysuz olduğum için yerken balığın yüzü gözü falan aklıma gelir de yiyemem yani. Şeklini beğenmiyorum diye yemediğim bir sürü balık var örneğin. Deliyim sanırım :))))))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum evet okyanus baligi.
Turkiyede olan baliklar cok daha lezzetlilerdir ama onlari tercih ederdim. sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pasta kosesi canim galiba seni ihmal ettim biraz :( bulunca bakmani tavsiye eferim. bende opuyorum kocaman sarildim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Renkli dunyam bu balik biraz kuru ve eti dolgun farkli biraz..balik baliktir deyip yiyoruz...sevgilerimi gonderdim :) hava acildimi azbiraz:) ?

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe kekik evet galiba oralarda yok henuz..sevgilerimi gonderdim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayucun banada korkunc geldi inan ama kendisini canli gormedigimden resmide dusunmeyince yeniyor:) yok yok sen deli degilsin bende deliyim belki cunku ben balik kafasi butun balik butun tavuk olaylarina hic gelemem ve yiyemem..ustelik kemikli hicbir eti yemem ve elleyemem bsk ben baskin ciktm:) isteki gunun iyiydi umarim :)

Depresif Ayu dedi ki...

Aaa evet sen baskın çıktın arkadaşım. Ben sardalyaları falan sigara böreği yer gibi bütün yerim çıtır çıtır. Ama balığın rengini yada şeklini beğenmezsem yemem. örneğin, şekli garip diye dil balığı ve kalkan hiç yemedim ve rengini garip bulduğum için hiç somon yemedim :))

iş ortamı iyiydi de evde kanepelerde mayışmaya alışınca iş zor geldi. iş dediğime bakma, gideliden beri internette dolanıp oyun oynuyorum :))

yildiz dedi ki...

Ne yalan diyeyim balik bana hic de sevimli falan gelmedi.Sanki Pirana baligina benziyor agiz ve kafa kismi;Profilden hic begenmedim yani:)))
Yani DostBahcem,öyle bir konu secmissin ki,her acidan tartismaya acik:)))
Ellerine saglik canim,yiyenlere afiyetler olsun...
Askin Son Halleri adli hikayemin yeni bölümü yayinda bak,ilgilendigini biliyorum.Güzel bir haftasonu gecirmeni diliyorum

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Yildizcim napim biraz tartisalim bari dedim birde butun resmini koydum:)) Bana gorede korkunc gorsem kacarim inan ama gormeyince yeniliyor :)) hemen geliyorum sayfana sevgiler mutlu hafta sonlari..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayucum senin iste ne keyifli ha..bir yemek pisirme olayi yok galiba:) internet te gezin bakalim..baska turlu zaman gecmiyorsa..bu arad o cizimler superler..cok hosuma gitti hani tahmin ediyordum isinden dolayi ama bu kadarda guzel cizdigini bunca detaya kafa goz yordugunu bilmezdim.Umarim bulursun hepsini..keyifli hafta sonun olsun bol sebze yemekli az kola li:))

AslıASLI dedi ki...

Bana hiç korkunç gelmedi Dostbahçem :) aksine çok ilginç ve renkleri dolayısıyla çok güzel bir balık bence :)
Hiç adını duymadım ama demişsinki çok lezzetli ve faydalı bir balık, daha ne olsun canım ya :) eğer rastgelirsem kesinlikle denerim. Çünkü sunduğun tabakta nefis görünüyor ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslicim gercektenmi, bilmem belki bana korkunc butun baliga karsi hassasiyetim varda gerci hamsi de bana korkunc geliyor ya :)) Burada cok cesit balik var ama Turkiyemiz gibi degil tabiki..arada deniyoruz guzel olanlari bizde..sayet bulursan 1 kerelikte yaparsin az birsey degisik tadi var..sevgilerimle sarildim:)

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Dost Bahçem mahi mihilerinin tabaktaki hallerine bayıldım oldukça iştah açıcı görünüyorlar ama bütün hali için söyleyemeyeceğim:)Ellerine sağlık canım..Tadını çok merak ettim doğrusu..mahi mihi bulamayız burada ama aynı yöntemle levrek fileto gayet güzel olabilir sanırım:))Sevgiler yolluyorum İzmirden sana:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zeynepcim mahi mahi okyanus baligi oldugundan bulmak zor olabilir ama dedigin gibi kendi buyuk baliklarimizla deneyebilirsin.Findik farkli tat verdi..degisiklik:) bende Canada dan yolladim sevgilerimi:))