26 Kasım 2013 Salı

BANANAS FOSTER...

Meksika ya gittiğimde kilo almama neden olan tatlılardan birinin tarifini kolay olması nedeni ile Rafael den almış ama döndükten sonra bir türlü denemek fırsatı olmamıştı. Her gece tatlı yiyeceğiz ya evdede çay bisküvilerinden başka birşey yok fırsat bu frsat diyerekten bananas foster ı denedim..(Banana nın muz olduğunu hepimiz biliyoruzda foster la birlikte sonuç alamadım:( farklı anlamlar çıktı) Sonuç aynen Rafael in yaptığı gibi son derece lezzetli idi sadece dondurma eksiğim vardı, dondurma olmayınca siyah çikolata ve ceviz ile renklendirdim:)) Kolayca hazırlanabilen nefismi nefis bir tatlı ortaya çıkınca özellikle yeni yılda yada evde tatlı olmadığında, farklılık olsun diye misafirlerinizle paylaşılmak üzere bananas foster ı denemek isterseniz diye tarif vereyim dedim ama önce: ilk başta kilo aldıran tatlı yazdım diye sakın korkunuz olmasın. Ben sadece bu tatlı ile birlikte tiramisu, kek, çikolata ne varsa götürdüğümden kilo aldım..yoksa haftada 1 kere yemekle birşeycik olmaz merak etmeyin:))


 Malzemeler: (2 kişilik)
(Oz.olarak bahsettiğim, bir türk çay bardağında 1 parmak olacak şekilde ölçü)
1 adet muz
1 oz. muz likoru/yada portakal -yada ikiside
1 oz. brandy
1 oz rum
1/2 yemek kaşığı kahverengi şeker(yada beyaz)
1/2 yemek kaşığı tereyağ
1 çay kaşığı tarçın


Yapılışı:
Tavaya tereyağını koyup eritin, içine şekeri koyup hafif karamelize edin, tarçını, likör, brandy ve rum ı katın, devamlıda karıştırın, birkaç dk. da kaynayacaktır, hafif koyulaşacak ve kabarcıklar oluşacaktır. Muz un kabuğunu soyun, uzunlamasına ortadan kesip tavanın içine koyup bir iki dk pişirin, çevirip diğer tarafınıda 1 dk. kadar kaynayan sos ta tutup ocağı kapatın..ve muzları servis tabağına alıp, tavadaki sosuda üzerlerine gezdirin, ve varsa vanilya lı dondurma ile yoksa iyi kalite siyah çikolata ve arzuya göre azbirşey ceviz ile servis yapın..Afiyet olsun..
Not: Tüm süre ancak 10 dk. tutuyor. Muz miktarına göre mlz.ölçülerini 
arttırın. Ben bir muzu iki kişilik servis ettiysemde kaloriyi hesaplayaraktan:) kişi başı “bir muz“ olarak da yenir, son derece hafif, bir okadar lezzetli ve değişik bir tatlı. Tavsiye ederim...

69 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Muz, ceviz, çikolata olurda güzel olmaz mı?
Sevgiyle kal.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok değişik ve güzel bir tatlıymış canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Ellerine sağlık Emelim, alkollü olmasındanmıdır :)) yoksa muzu sevdiğimden mi bilemedim, bayıldım bu tarife, yılbaşı soframda hazırlayacağım ama rum ve likör varda brandy yok evde, alınacaklar listesine eklendi bile ;) teşekkürler, sarıldım kocaman...

Unknown dedi ki...

Muhteşem:)) sostan mı başlasam, yoksa muzdan mı?? yemeğe bilemedim. Gerçekten çabucak yapılabilen ama lezzet konusunda hafızaları uzun süre meşgul edecek gibi görünen bu tatlıyı çok sevdim:))Zaten içinde meyve olan her tatlı benim için favoridir. Senin sayende bir tarif daha eklendi deftere. Rafael'e ve sana teşekkürler canımcım:) Bu Meksika gezisi hepimiz için iyi oldu:)) Sevgiler kocamanından

Hanife Mert dedi ki...

Emelciğim teşekkür ediyorum canım, taa oralardan farklı tatlar farklı lezzetler sunuyorsun bize...Eline emeğine sağlık canım.
Selam ve sevgilerimi gönderiyorum sana...

Unknown dedi ki...

İlginç bir lezzet daha önce hiç denemedim ellerine sağlık :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri gercekten guzel bir tatli tavsiye edilir:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga buyrun evet degisik ve lezzetli bir tat..tesekkurler sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Oznurcum bu tatli bence tam senlik mutlaka denemeni tavsiye ediyorum. Brandy yok diye uzulme almanada gerek yok. Rum yada likor ilave et onun yerine, hatta varsa evde vodka bile katabilirsin..extra alman gerekmez:)) muthis birsey sosunuda muz sonrasi kasiklamak sureti ile afiyetlen yersiniz:))sevgiler karli sogukk bir gunden :))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nilguncum, gercektende bu tarif iyi oldu bencede:)) iyiki denedim ve evdede kolayca ayni tadi yakalayacagimi kesfettim:)) muthis guzel bir lezzet..bir ara mutlaka dene derim tadimlikta olsa ve bak bakalim sevecekmisin..evde ne varsa onlarla deneyebilirsin sanirim..bir aksam yap kendin icinde olsa:)) sevgiler canim..birde kar topu attim:)) dikkat!!

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hanifecigim, farkli olunca tadida guzel olunca paylasmadan olmaz bilesiniz istiyorum:)) ben tesekkur ediyorum okudugun icin canim..sevgi ve selam sizlerin olsun:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ugurbocegim mutfagi evet ilginc ve guzel bir lezzet..ama sen deneyemezsin biliyorum:))) sevgiler..

VuslaT dedi ki...

Emelcim yine farklı, pratik bir lezzet belli. Ben dener miyim sanmam ama sana afiyet olsun. Eee yanındaki ceviz ve çukudan nasibimi alırım:)) yani senin anlayacağın hakkımdan tamamen vaz geçmem bilesin..

Sen farklı dahi olsa öğrendiğin her şeyi paylaş canım bizimle. Biz kendimize uyduruveririz, yada özgün hali ile isteyene Emelimizin tarifi diye veririz. Ellerine sağlık..

Çoook öptüm seni:)) Sıkı sıkı sarıl bana, arkadaşın kurban olsun sana:)))

Adsız dedi ki...


İslami toplumlar için alkolsüz tercih edilebilecek ;) lezzetli ve pratik tarif Ellerine sağlık!

Sevgiler:)

Mert dedi ki...

Merhaba, güzel yorumlarınızı teşekkürlerimle okuduğumu söyleyeyim önce. Bu aralar Ters Düz'ü peş peşe yazıp yayımlıyorum çünkü kilit bir bölüme doğru ilerliyor olaylar, o bölüm hemen gelsin istiyorum.

Ama siz de gelin. :)

Reklamımı yapıp kaçtı gibi olacağım yine, ama okuyup silebilirsiniz isterseniz. :)

http://tersduzhikaye.blogspot.com/2013/11/ters-duz-bolum-8.html

http://tersduzhikaye.blogspot.com/2013/11/ters-duz-bolum-7.html

balböcükleri dedi ki...

Bende Meksika yemekleri yapan bir restoranda yemiştim pişmiş muz. Ortasını uzunlamasına kesip karnıyarık gibi dondurma koymuşlardı yedikten sonra muz olduğunu söylediler. Anlamamıştım:)) ellerine sağlık güzeldi sevmiştim

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim:))tarif benden arzu edilen sekilde uygulamak sizden..cikolatadan ve cevizden birde muz dan sana verir sosunu ben yerim:)) merak etme sen..sondaki tekerlemede ne guzel olmus:)) sarildim sevgiyle ..optum:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny..tarif benden arzu edilen sekilde uygulamak sizden:)) oldukcada pratik..sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mert merak etme ziyaret ediyorum firsat oldukca ve okumadiklarimida okuyorum geri donus yaparak...okul yok galiba cokca hikaye yayinlandigina gore:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Balbocukleri bu tarif tam Meksika li degil sanirim?:)ama bende ilk kez orada yedim ve cokta beyendim..belkide senin yediginde bu idi biraz farkli hazirlanmisti..bunada dondurma cok guzel gidiyor ama evde yoktu:( birdahakine..tesekkurler sevgiler:)

Sulemmutfak dedi ki...

Mmmmm. Benimki dondurmali olsun :-)

ihlamurcum dedi ki...

Bence de hergün yemiyoruz ya, bir kereden birşey olmaz.Dondurmayla da nefis olur.Bizde bir workshopta benzeriniyapmıştık, elinize sağlık.

Kuzzine dedi ki...

Çok kolaymış ; ve eminim çok da lezzetli, ilk fırsatta denemeli, teşekkürler , sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sule tamam anlasilmistir;))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum dogru diyorsun bir kerecik yemekle birsey olmaz:)) dondurma ile cok daha guzeldi. Belki denersiniz bir gun..tesekkurler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cigdem firsatiniz olursa kesinlikle tavsiye ediyorum. Eminim seversiniz. Ben tesekkur ediyorum sevgiler:)

Ozlemaki dedi ki...

şimdi bi dakika;
Çay bardağının enine göre mi bir parmak olacak boyuna göre mi?
=)
boyuna göre olsa olmaz mı?
=)

Depresif Ayu dedi ki...

Emelcim bundan hemmennn istiyorum. Adı da güzelmiş hem :))

Ben bu tatlıdan yıllar önce evde yapıyordum. Kendim icat ettiğimi sanırken bir de baktım tüm dünya yapıyormuş :))

Tabi bizde alkolsüz çünkü annem ağzına sürmez alkollü şeyleri :)

Çok güzel çookk. Tam yaz tatlısı. Eline sağlık arkadaşım :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozlemaki:))
neden olmasin, sen boyuna olarak olcersin sonucuda bildirirsin :p

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Depresifcim..bak seeen bende yeni kesfettim derken meger sen yillar once yapmissin bunu:P bence sen annene caktirmadan ona alkolsuzunu kendine benim tarifi uygula muthis birsey oluyor inan..alkol tadi olmuyor icinde , biliyorum sen sevmiyorsun pek :P

Ozlemaki dedi ki...

he he babam rakıda aynı numarayı yapardı ve "toprak ustu", "toprak altı" diye tabir ederdi =)

AslıASLI dedi ki...

Eh ben bunu yılbaşı akşamı yapmazmıyım yapıpta sana göstermezmiyim Dostbahçem :) valla harika görünüyor hemde çok kolay kesinlikle yapıcam :) ellerine sağlık canım benim.

deeptone dedi ki...

heyoooo şunu yapıyim. şu hayatta en sevdiğim ve hergün yediğim iki şey var. muz ve çiklat. bayılırım buna. ama dur önce romsuz brendisiz deneyim.
:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozlemaki bugunden itibaren iceceklerdeki olcu anlayisim degisti, sayende:P sagolasin :P

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aslimm madem sen niyetlendin bende sana siddetle tavsiye ediyorum..yanliz muz sayisina gore kesinlikle mlz.oranini arttir, umarim seversiniz.Merakla bekleyecegim..kesinlikle vanilyali dondurma al ve cikolata yerine dondurma koy, hemen ikram et sicak yeniyor cunku:P sosunu sakin ziyan etmeyin..muzla birlikte mideye indirin:P (istersen once 1 muz ile dene, olurda sevmezsen bana kizmayasin:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

deep..rum suz brandy siz derken sadece likor ilemi?? yoksa kendine gore mi uygulayacaksin:P
vardir bildigin afiyet olsuun..

deeptone dedi ki...

yok yani alkolsuz deneyim.
:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

deep:)) senin tarifinide ben bekliycem:))

Mert dedi ki...

Yazılarımın derslerimi aksatıp aksatmadığı sorusu yıllardır öyle çok soruluyor ki inanamazsınız! Cevap vereyim: Hiç aksatmıyor. Yazmayı her zaman için o kadar çok seviyorum ki; eğer günde iki ya da üç saat romana, hikayeye, şiire veya blog yazılarıma vakit ayırmazsam asıl o zaman kendimi kötü hissediyorum. Derslerimi aksatmadan, yazma tutkuma da vakit ayırabilecek bir plan dahilinde çalışıyorum. Hatta lise sınavına ve geçen yıl üniversite sınavına hazırlanırken bile bloglarımdan, yazılarımdan hiç vazgeçmedim. Yazılarım derslerimi hiç etkilemese de, kendi kendime yarattığım bu "zorunluluk" beni etkilemiyor değil. :)

Bu soru bu bölümün yorumlarında da soruldu: http://www.tersduzhikaye.blogspot.com/2013/11/ters-duz-bolum-8.html

Cevabı oradan aldım. Ama okuyorsanız gidişata göre bir yorum yapın ki daha çok veya daha az bölüm yayımlayayım :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mert tesekkurler..kendi muasaitligine gore yaz hikayeni..ben her firsatta ziyaret edip geriye donuk okuyorum..iyi sanslar..

Mert dedi ki...

Ya sizin yorumlarınız bende bir ayrı mutluluk yaratıyor :)

Hep yazın siz ben okuyayım oluyorum. Hani her yorumcu öyle ama bu hissi veren birkaç kişi var. ;)

Esprili de. ;)

8. bölüm yorumunuzu hemmmen okudum. Kafa Dergi'ye ne dersiniz onu da merak ediyorum.

Müsait olunca :)

Unknown dedi ki...

Değişik bir tarif ama lezzetli olduğundan eminim tüm güzellikler içinde.Ellerinize sağlık.Sevgilerimle..

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Meyveli ve karamelize tatlıları çok seviyorum. En kısa sürede denemeli. Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mert inceleyip yorum birakirim kafa Dergi konusunda ama sen en iyisini bilirsin bilirim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap Kaya degisik kolay nefis tadimli bir lezzet..belki bir gun denersiniz
Sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekik..firsat buldugunda mutlaka tavsiye ederim:) sevgiler..

Heyyfi dedi ki...

Meksika'da gözümden kaçmış demekki bu tatlı canım. Yoksa çok severim bu türlü şeyleri. Uzakdoğu mutfağında da vardır ya bu tür meyve tatlıları, kızartmaları falan, inan tabak tabak yiyebilirim. Evde yapmak konusunda biliyorsun biraz geride duruyorum. Aslında iyi de oluyor böylece az yemiş oluyorum :))
Ellerine sağlık benim becerikli arkadaşım...
Seni kocaman öptüm.
Mmmmuuuuuccckkkkk:))))

Mert dedi ki...

Yok efendim... :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Heyyfim aslinda bunu oteldeki Italian rest.yapiyorlardi ve sanirim Fransadan cikmis bir tatli. Belki yaniliyorumdur ama muthis birsey aslinda yapilacak bir tarifte yok ugrasmalik, tum likorler varsa kesinlikle dene derim. Bence sen bahane ediyorsun mutfaktan uzak durmani:))) bir gun ben yaparim sen yersin ok.:) umarim gunun cok guzel keyifli gecmistir bendende sana kocaman bir muccckkk.
Ben baklava almaya gidiyorum simdi:))

Elifin Terazisi dedi ki...

Uff çok nefis görünüor, valla şimdi olsa gece yarısı demem yerim, nolacak yarın iki tur fazla yürürüm.
Ellerine sağlık:)

siyah kuğu dedi ki...

Harikaaa ben sadece muz ve çikolatayı yiyeyimde yeter:))) Canımm umarım iyisindir ben iyiyim ve seni kocaman öpüyorum.

ilhan dedi ki...

Çok güzel olduğu gözüküyor da şimdi bizim bunu yapabilmemiz için brandy,rum hatta likör almamız gerek. Ya da ya allah deyip evde yaptığımız vişne likörü ve rakıyla yapacağız. :)) Eline sağlık süper.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Elifcim arada sirada olacak okadar:))Christmas zamani yeni yil derken kilo hesabi yapmak yok:)) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kugummm canim..sen cikolata ve muz ye yeter:)) bildigin gibiyim:)))opuyorum

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan tariflerdede careler tukenmezmis..sen visne likorun ve rakin la denersin..sonucuda bana bildirirsin:) vodka vardir likorden kalan bari onunla dene:))raki sarhos falan yapar simdi:))

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

ohh ohh mis gibi :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Busracim tesekkurler;))

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor..Aslında dediğin gibi hiçte kilo aldırac gibi durmuyor..Yanında tiramisu yenmediği sürece :D

Afiyet şeker olsun ..

yildiz dedi ki...

Yorumlari söyle bir baktim,herkesler buraya gelmis:))
ben de arkadaslarla ayni fikirdeyim tam yilbasi aksamina yakisir bir tarif olmus,hem icki hem de tatli ikisi birarada....
Ben de yapmazmiyim:))))
Ellerine saglik DostBahcem...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

yap kuzum yap hamaratım nasılmış:)))

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Ne zamandır uğrayamadım bloğa...bir ziyaret edeyim dedim ammavelakin bu tarif beni bitirdi...müthiş...muza zaten bayılırım...eline emeğine sağlık...öptükkkkk çokkk çokk

Alyaminahome dedi ki...

Ellerine sağlık canım eminim lezzeti de görüntüsü kadar güzeldir.Sevgiyle kalll

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Aysegul tesekkurler:)) bencede hic kilo aldirmiyor o nedenle arada yapip yiyorum:)) amma tiramisudan uzak duruyorum tabiki:))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

SevgilivYildiz galiba ben ziyaretleri aksatinca distlar bana ziyarete geliyor sagolun hepiniz:))bence kesinlikle dene diyorum bu kolay tatliyi hem sen hem esin sevecektir eminim..sevgiler:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayse :))hamaratmii..sizlerin yaninda ben cirak bile degilim ama ogreniyorum:)))sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mugecim:))canim seni mesgul eden Ates bocegi var yeteri kadar:))esine surpriz yap bunu dene bir musait zamanda..bende optum cok cookk:))

Özgür Tatlar dedi ki...

Muzu bize yabanci,hatta lux geliyor.ben de ilk defa muz kizartmasini yedigimde cok sasirmustim.ellerine saglik.eminim cok guzeldir.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilknur tesekkurler:) epey keyifli tadi:) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ozgur Tatlar..muz cocuklugumuzdan en pahali meyce ve az alinabilirdi ondanmi acaba yabanci geliyor..bu tatli olayi benim cok hosuduma gitti normalde muz pek sevmem ama bu sekilde olunca hergun yemek istiyorum ama tabiki yemiyorum:))sevgiler.